Kingdom Come: Deliverance

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av SCORPIUS:

Jag hittade min första Alchemy bench. Allt var frid i fröjd tills jag var klar. Då åkte jag rakt upp i himlen. Genom taket. Upp upp och iväg som en jävla stålmannen. Gick inte att styra alls haha.
Hände var gång jag använde den bänken. Hoppas det inte händer med nästa

Händer för mig ute hos damen i skogen, flyger upp och trycker man på "back" så åker man ned lika snabbt i marken och dör.

Jag gillar verkligen spelet men just nu är det för buggigt. Spelar det på Xbox One X men funderar på att sluta och köpa det till PC längre fram när det förhoppningsvis är fritt från buggar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobn:

@Chris_Kadaver: Upplever samma sak, tror det tar från windows av någon anledning, eller så höjs det med syfte att upplevas som mer finkänsligt. Själv har jag en DPI switch på min mus som då kommer till användning

Ja det lutar väl åt att jag får sitta vid datorn istället för på soffan. Har slösat rätt många lovkpicks och hittills bara klarat den kistan i mjölgubbens tutorial.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Du måste pressa svärdet mot stenen med skrillen tror jag det var.

Får testa imorn! Vore ju ypperligt bra ifall det stod att man skulle använda scrollen..

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Skulle vilja dela med mig om den läskigaste bugg och ögonblick jag någonsin stött på i ett spel.
Klättrade efter Theresa upp för en stege. Väl uppe möttes jag av det här:

Dessutom på 100" projektorbild, helt ensam hemma. Jumpscare på hög nivå! x)

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Kan man köpa det och testa sen lämna tillbaks ifall man finner det helt ointressant, är sugen men är så trött på spel som slutar upp med optimering och bara lägger till mer innehåll istället..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anndreeaas:

Kan man köpa det och testa sen lämna tillbaks ifall man finner det helt ointressant, är sugen men är så trött på spel som slutar upp med optimering och bara lägger till mer innehåll istället..

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, eraly adopters får ta hårda smällar till höga priser nu för tiden. Av någon anledning har jag börjat fastna i dörrar och måste hoppa massa gånger för att komma ut. Ska se om det är lika illa i natt när jag ska tokgejma hah. Men generellt sett bryr jag mig inte så mycket om det inte är svinbra optimerat ännu. Brukar vara lite av ett fps-freak, men i det här spelet gör det inget om frameraten dyker nedåt 30fps emellanåt. Jag får sämre framerate inomhus än utomhus i vissa byggnader märkligt nog. Kör förvisso 1440p på ett R9 290 med virtuell superupplösning. Kör hellre på high i 1440p än ultra i 1080p. I 1080p blir det på tok för mycket aliasing oavsett inställning.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Ja, eraly adopters får ta hårda smällar till höga priser nu för tiden. Av någon anledning har jag börjat fastna i dörrar och måste hoppa massa gånger för att komma ut. Ska se om det är lika illa i natt när jag ska tokgejma hah. Men generellt sett bryr jag mig inte så mycket om det inte är svinbra optimerat ännu. Brukar vara lite av ett fps-freak, men i det här spelet gör det inget om frameraten dyker nedåt 30fps emellanåt. Jag får sämre framerate inomhus än utomhus i vissa byggnader märkligt nog. Kör förvisso 1440p på ett R9 290 med virtuell superupplösning. Kör hellre på high i 1440p än ultra i 1080p. I 1080p blir det på tok för mycket aliasing oavsett inställning.

Får väl tacka mig lycklig att jag inte hinner spela mer än escape from tarkov, det är också nästan värt den dåliga optimeringen.

Ahja ja köper det när stadiga 60+fps kan utlovas på högsta inställningarna i1080p

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anndreeaas:

Får väl tacka mig lycklig att jag inte hinner spela mer än escape from tarkov, det är också nästan värt den dåliga optimeringen.

Ahja ja köper det när stadiga 60+fps kan utlovas på högsta inställningarna i1080p

Skickades från m.sweclockers.com

Vad jag tycker är märkligt är att det är väldigt små visuella skillnader mellan High, Very high och Ultra. Har även kört med en blanding av dessa. Men generellt så ser spelet bättre ut i 1440p på 1080p och lägre inställningar än höga i 1080p. Däremot trodde jag spelet skulle vara snyggare. Visst, det är snyggt... men förväntade mig kanske mer fotorealistisk grafik och det kan jag inte påstå att spelet ger. Har du inte tid att lägga på spel så kanske du ska avvakta tills du har mer tid. Oavsett är spelet enligt mig hästlängder bättre än skyrim. Normalt sett är jag ingen junkie på den här typen av spel. Föredrar turbaserade RPG och typ quake. Det är väl det jag normalt sett spelar, men det här känns faktiskt värt att nöta igenom. Gissar att det är fantastiskt långt. När jag hade kört några timmar och jag trodde jag kommit en bit, ja då kom en sekvens med förtexterna upp x) kan tillägga att jag inte är någon som skyndar mig igenom spel, men ändå...

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vad jag tycker är märkligt är att det är väldigt små visuella skillnader mellan High, Very high och Ultra. Har även kört med en blanding av dessa. Men generellt så ser spelet bättre ut i 1440p på 1080p och lägre inställningar än höga i 1080p. Däremot trodde jag spelet skulle vara snyggare. Visst, det är snyggt... men förväntade mig kanske mer fotorealistisk grafik och det kan jag inte påstå att spelet ger. Har du inte tid att lägga på spel så kanske du ska avvakta tills du har mer tid. Oavsett är spelet enligt mig hästlängder bättre än skyrim. Normalt sett är jag ingen junkie på den här typen av spel. Föredrar turbaserade RPG och typ quake. Det är väl det jag normalt sett spelar, men det här känns faktiskt värt att nöta igenom. Gissar att det är fantastiskt långt. När jag hade kört några timmar och jag trodde jag kommit en bit, ja då kom en sekvens med förtexterna upp x) kan tillägga att jag inte är någon som skyndar mig igenom spel, men ändå...

Som du säger är inte grafiken höjdpunkten pä detta spel utan det ska vara den realistiska atmosfären och tolkningen utav den världen, stridsmekaniken är ju för en gångs skull något att bemästra också, till skillnad från buttonmashing.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anndreeaas:

Som du säger är inte grafiken höjdpunkten pä detta spel utan det ska vara den realistiska atmosfären och tolkningen utav den världen, stridsmekaniken är ju för en gångs skull något att bemästra också, till skillnad från buttonmashing.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo men så är det... utvecklingen går långsamt framåt. Men känslan att det skulle vara AI genererad av en kvantdator är en bit bort fortfarande Rätt underhållande är det dock.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Installera moden. Finns tidigare i tråden.

Eller så utnyttjar du din Alchemy och gör dina egna Savior Snapps, det är lätt och går snabbt. Ser inget behov av en "lättare" savemetod.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Jag har nog råkat på en bugg skulle jag tro, något som har vart kvar sen första början. Jag kan inte slipa mina vapen på en grindstone. Kollat upp guider på youtube, läst dom i spelet men jag får varken gnistor eller svart rök när jag snurrar på stenen, oavsett tryck och vinkel. Är det någon som vet hur man kan fixa detta?

Du pressar svärdet mot stenen med scrollen på musen.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Eller så utnyttjar du din Alchemy och gör dina egna Savior Snapps, det är lätt och går snabbt. Ser inget behov av en "lättare" savemetod.

Det som är irriterande är att det inte bara går att stänga av spelet när man vill. Kostar antingen en "Saviour Snapps" eller tid att ta sig till lämpligt ställe för att sova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det som är irriterande är att det inte bara går att stänga av spelet när man vill. Kostar antingen en "Saviour Snapps" eller tid att ta sig till lämpligt ställe för att sova.

Personligen har jag inget problem med detta då det tar typ 1 minut att göra en, bara stanna vid vägkanten då och då och plocka lite herbs.

Men om man vill använda dem till att spara varje gång inför en fight eller man ska göra något val för man är rädd att göra fel så blir det lite jobbigt vilket jag kan förstå. Men då tar man också bort en bit av rollspelandet.

I gamla rpg's kunde man sällan spara överallt, något man i dagens spel blivit lite bortskämd med vilket också förstör en liten bit av rollspelsaspekten med tanke på vad jag skrev ovan. Tycker detta blir en bra mix, då du kan spara var du vill men till ett litet litet pris.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Du måste pressa svärdet mot stenen med skrillen tror jag det var.

Japp, det var jag som var dum i huvudet. Tog för givet att det för högerklick för att pressa svärdet och vänsterklick för att lätta trycket när det var scroll fram och bak.. Älskar när intelligensen slår pladask mot golvet

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Till alla er som är oroliga för att det är dåligt optimerat, det behöver ni inte vara.

Det kan såklart bli bättre fortfarande, men ni behöver inte oroa er för problemen som finns i många andra spel idag, DRM som tar upp massa CPU osv.

Har absolut inga problem alls att driva spelet i konstant 60 fps i 3440*1440, då är allt på en blandning mellan medium och high.

Ser riktigt snyggt ut, o flyter riktigt bra o ligger på avg 78% gpu usage.

Det som gör att ni inte behöver vara oroliga över optimering är det faktum att det är GPU-limited, o inte CPU-limited som såååå många andra spel idag.

Nya drivrutiner o patcher kommer göra det bättre o bättre, men redan idag går det att spela utan stora dips osv pga att det är GPU o inte CPU som storknar först.

För övrigt GOTY2018 i mina ögon, roligaste spelet jag spelat på såå länge.
Kör då med en massa mods för att justera spelet mer i min smak, men såå enkelt att modda så extra poäng för det!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det som är irriterande är att det inte bara går att stänga av spelet när man vill. Kostar antingen en "Saviour Snapps" eller tid att ta sig till lämpligt ställe för att sova.

https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/1

En dat-fil i data-mappen så kan du spara som vanligt sedan

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elkeR:

Japp, det var jag som var dum i huvudet. Tog för givet att det för högerklick för att pressa svärdet och vänsterklick för att lätta trycket när det var scroll fram och bak.. Älskar när intelligensen slår pladask mot golvet

Skönt att det löste sig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vad jag tycker är märkligt är att det är väldigt små visuella skillnader mellan High, Very high och Ultra. Har även kört med en blanding av dessa. Men generellt så ser spelet bättre ut i 1440p på 1080p och lägre inställningar än höga i 1080p. Däremot trodde jag spelet skulle vara snyggare. Visst, det är snyggt... men förväntade mig kanske mer fotorealistisk grafik och det kan jag inte påstå att spelet ger. Har du inte tid att lägga på spel så kanske du ska avvakta tills du har mer tid. Oavsett är spelet enligt mig hästlängder bättre än skyrim. Normalt sett är jag ingen junkie på den här typen av spel. Föredrar turbaserade RPG och typ quake. Det är väl det jag normalt sett spelar, men det här känns faktiskt värt att nöta igenom. Gissar att det är fantastiskt långt. När jag hade kört några timmar och jag trodde jag kommit en bit, ja då kom en sekvens med förtexterna upp x) kan tillägga att jag inte är någon som skyndar mig igenom spel, men ändå...

Kan säga att på min nya 144hz G-sync skärm så är det väldigt fint i 2560x1440 & 95-105fps.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Kan säga att på min nya 144hz G-sync skärm så är det väldigt fint i 2560x1440 & 95-105fps.

Du måste köra låga inställningar eller ett annat spel. Jag droppar ner till 45 fps på vissa ställen, med ett 1080Ti och 5820K i 4,4Ghz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/1

En dat-fil i data-mappen så kan du spara som vanligt sedan

Jo, fast jag skulle föredra ett ”save and exit” som ska lanseras i kommande patch. Att inte kunna missbruka save-funktionen är bra för speldtbamiken (och finns möjligheten där är det svårt att låts bli), men att inte kunna avsluta spelandet närsomhelst är ganska drygt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Kan säga att på min nya 144hz G-sync skärm så är det väldigt fint i 2560x1440 & 95-105fps.

Kör samma upplösning, men då skärmen endast är 60 Hz så blir det bara 60 FPS då som max.

Inga dippar ännu som jag sett. Har förstås inte kört med FPS-overlay konstant heller.

Däremot har laddtiderna varit väldigt olika emellanåt, trots att inget annat speciellt körs i bakgrunden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Kan säga att på min nya 144hz G-sync skärm så är det väldigt fint i 2560x1440 & 95-105fps.

Säger typ ingenting eftersom du inte postar dina grafikinställningar förutom din upplösning. Du kör inte allt på Ultra det kan jag lova iaf.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Jag kör allt ultra, max distance. Ligger stabilt på
Snitt 75
max 90
lägst 60
1440p 165hz gsync skärm
1080ti

Skrev in "r_vsync 0" I consolen
Lade även till via steam när spelet startar "-heapsize 2097152" om man har 16gb ram

Permalänk
Medlem

Vackert

Jag måste säga att jag har då inte stött på något annat spel där naturen har sett lika bra ut. Enable på volumetric fog, lite pill med inställningar i Reshade/SweetFX och man tappar hakan av att bara gå runt. Ljussättningen och miljöerna är extremt vackra! När man står på en lantlig gård i morgonsolen som reflekteras i leriga hjulspår är det bara Wow!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sirresnake:

Jag kör allt ultra, max distance. Ligger stabilt på
Snitt 75
max 90
lägst 60
1440p 165hz gsync skärm
1080ti

Skrev in "r_vsync 0" I consolen
Lade även till via steam när spelet startar "-heapsize 2097152" om man har 16gb ram

Får testa de värderna när jag kommer hem Kan vara orsaken det dippar ner då. Har i övrigt samma hårdvara som du.

Edit: Well, får +10fps Kommer dock ändå inte upp i dina siffror, har inte sett någon annan göra det heller. Har du överklockat något?

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

@Sirresnake: Du har alltså samma fps på Ultra High som Guru3d får på Very High. Posta gärna mer av dina speccs, överklockning osv.

http://www.guru3d.com/articles_pages/kingdom_come_deliverance...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Bra spel, härlig stämning osv.
Men, bra jävla buggigt. Har 11 timmar enligt Steam.

Nu sparas inte spelet längre, sover i säng händer inget.
Kan inte använda Schnaps, "try later" står det.

Någon med tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Bra spel, härlig stämning osv.
Men, bra jävla buggigt. Har 11 timmar enligt Steam.

Nu sparas inte spelet längre, sover i säng händer inget.
Kan inte använda Schnaps, "try later" står det.

Någon med tips?

Sover du i "rätt" säng, exempelvis hos Millern i Rattau så är det den högra sängen som gäller? Samt du har "Saviour Schnapps" i inventoryt och inte bara "Schnapps" ?

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Sover du i "rätt" säng, exempelvis hos Millern i Rattau så är det den högra sängen som gäller? Samt du har "Saviour Schnapps" i inventoryt och inte bara "Schnapps" ?

Rätt säng och rätt Schnapps, svar ja.