Permalänk
Medlem

Swedbank & Paypal

Hej, en snabb fråga som jag har googlat men hittade inte 100%ig svar. När man ska koppla bankkontot till paypal med Swedbank, ska man inte skriva in sisa ( 5te ) sifran i clearing ?

Permalänk
Rekordmedlem

Låt bli att koppla det så, det är ju väldigt lätt och går på max 1 minut att överföra pengar till Paypal i stället för att ge dem/hackare/bedragare/oseriösa butiker möjligheten att kunna tömma ditt bankkonto om de vill.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Alternativt så lägger du in ditt kredit/bankkort istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gevorg:

Hej, en snabb fråga som jag har googlat men hittade inte 100%ig svar. När man ska koppla bankkontot till paypal med Swedbank, ska man inte skriva in sisa ( 5te ) sifran i clearing ?

Det står när man kopplar ett bankkonto att man ska ange alla siffror, utan bindestreck, mellanrum och punkter, skulle numret ändå vara fel så går pengarna tillbaka till ditt PayPal-konto vid uttag med en straffavgift på ca 20 kr.

Skrivet av mrqaffe:

Låt bli att koppla det så, det är ju väldigt lätt och går på max 1 minut att överföra pengar till Paypal i stället för att ge dem/hackare/bedragare/oseriösa butiker möjligheten att kunna tömma ditt bankkonto om de vill.

Du blandar nog ihop det, trådskaparen pratar inte om någon kortkoppling utan koppling till bankkonto, ja förmodar att hen vill göra ett uttag från PayPal...
Men ska hen göra en insättning så har du helt rätt i att det inte behövs någon koppling mellan konton.

Skrivet av Spixel:

Alternativt så lägger du in ditt kredit/bankkort istället.

Tror trådskaparen vill ta ut pengar från sitt PayPal-konto, en kortkoppling tror jag inte hjälper han i det fallet?

Permalänk
Medlem

Ja exakt jag skulle göra uttag från Paypal, när jag fyllde in allt så gick det inte igenom. Jag fick 1 siffra över, det jag hittade när jag sökte information på nätet var det så att man skulle skriva bara dem fyra första siffrorna och sista siffran efter - * är något som bara Swedbank har. Sen fyller man resten som vanligt. Jag har överfört igår, idag kan jag se att paypal har skickar men jag har inte fått något än på Swedbank, är lite orolig bara.

På paypal så har jag kopplat bankkonto, ska man ändra något på Swedbank ?

Permalänk
Medlem

Om du totalt har 15 siffror i ditt kontonummer så stämmer det nog att sista siffran i clearing måste bort, PayPal accepterar bara 14 siffror som max. Jag har 14 och kunde utan problem koppla med 5 siffror i clearing.
Nej du behöver inte göra något på Swedbank, en överföring tar vanligtvis 2-3 arbetsdagar.