Hemma hos SweClockers på Courtyard Taipei

Permalänk
Relik 📜

Hemma hos SweClockers på Courtyard Taipei

Mina kära kollegor @JonasT, @Kenneth och @Epic har landat i Taipei! Den här gången var de ruskigt snabba på record-knappen med kameran, och resans första videoklipp är redan här – hemma hos, såklart!

Alla Computex-nyheter på taggen #computex-2018
Följ SweClockers på Youtube
Häng med bakom kulisserna på SweClockers extrakanal
Galleri: Allt från Computex 2018

#bakomkulisserna

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Hypen är total

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av noobs:

Hypen är total

Skickades från m.sweclockers.com

tagga!!!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Längtar efter ett test av lokala istéer och andra drycker "NI MÅSTE HA CONTENT"

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Längtar efter ett test av lokala istéer och andra drycker "NI MÅSTE HA CONTENT"

Ska tydligen finnas ett te där silkesmaskar äter tebladen och man sedan gör te på maskarnas avföring som kostar skjortan

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

oooh. taggad. Länge sedan man var såhär taggad inför mässan. Kommer sitta och trycka F5 kommande dagarna.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jag vill se:

Kenneth testar fermenterade ägg
Kenneth testar rumpsprut
Kenneth äter en påse chips på 2 minuter i Cobbens ära
Kenneth äter bröd
Kenneth springer i vattenfontän utanför Taipei 101
Kenneth frågar Cooler Master om de känner Michael Jackson
Kenneth säger att någonting är glasklart

Tack.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Har ni testat om toaletten har något spoltjut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jag vill se:

Kenneth testar fermenterade ägg
Kenneth testar rumpsprut
Kenneth äter en påse chips på 2 minuter i Cobbens ära
Kenneth äter bröd
Kenneth springer i vattenfontän utanför Taipei 101
Kenneth frågar Cooler Master om de känner Michael Jackson
Kenneth säger att någonting är glasklart

Tack.

Lägg till en video när någon sitter i en lite för låg stol och arbetar på rummet medan någon harmoniskt hemsk musik spelas, en "roligare än såhär blir det inte 2.0"

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

@skogsvilden:
Off:
Känns ju inte som jag är så jätte sugen på det TE just nu. Men Alkohol görs på det sättet fast med jäst. De äter socker och skiter alkohol. Hur det blir beror på hur mycket eller snarare inte vi inte låter dem få syre. (väldigt förenklat) Etanol C2H5OH det vi dricker och det som vi ofta använder till annat t.ex inlagd gurka. Ättikssprit. Hittade inte formeln. Men får de för mycket syre så blir det ättika som vi vill ha till annat.
Ganska mycket man inte ser men som är och ska vara där även om det är stort som en mask eller så litet som en bakterie eller virus.

Mycket man äter utan att tänka på hur det blir till. Kan för lite om för mycket.

Edit?:

Hemma hos i Tyskland var ju klockren. Kollar man på de i extra kanalen så kan man ju skratta åt det än idag då det inte är färskvara som t.ex ni har Samsung släppt en ny tv som är välvd och det är för att deras kunder säger det. LG säger våra kunder vill inte ha en välvd så vi har platta. Och en annan undrar om de ens frågat kunderna. Har man bara välvda säjer man bara det och har man både ock så ja då kanske man vet. Men samuel clemens...

Hoppas ni får något i reklamintäkter på swecextra. Då jag inte gillar spelaren så öppnar jag ofta youtube. Och swecextra dyker ju inte upp som en nyhet som standard. Så ser inte annonserna innan som annars.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

Haha, är det bar ajag som är paranoid och skulle ha tejpat kameran på TVN?

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Ska tydligen finnas ett te där silkesmaskar äter tebladen och man sedan gör te på maskarnas avföring som kostar skjortan

Lite som silkesmaskar med andra ord. De äter vete som i sin tur gör att de lägger kokonger och det är dessa kokonger som man gör silkestråd av.

Skrivet av Jacob:

Jag vill se:

Kenneth testar fermenterade ägg
Kenneth testar rumpsprut
Kenneth äter en påse chips på 2 minuter i Cobbens ära
Kenneth äter bröd
Kenneth springer i vattenfontän utanför Taipei 101
Kenneth frågar Cooler Master om de känner Michael Jackson
Kenneth säger att någonting är glasklart

Tack.

Cobbens årliga checklist. Högst upp på checklistan.... gör en checklista.. check!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Saknar volymknapp till tv'n på toaletten från nåt hotell för många år sen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tumme upp

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Avstängd

Jag är här för att se Kenneth göra saker! Skiter fullständigt i resans huvudsakliga uppgift.

Permalänk
Medlem

Jag såg ingen Ragnar i inslaget. Hur är det med honom? Mår han bra?
MVH orolig läsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Jag vill se:

Kenneth testar fermenterade ägg
Kenneth testar rumpsprut
Kenneth äter en påse chips på 2 minuter i Cobbens ära
Kenneth äter bröd
Kenneth springer i vattenfontän utanför Taipei 101
Kenneth frågar Cooler Master om de känner Michael Jackson
Kenneth säger att någonting är glasklart

Tack.

Permalänk
Medlem

Var i Taipei i våras. Fullkomligt underbar stad och underbara människor. Besök Shilin Night market för riktigt gott käk!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av KJAK:

Jag såg ingen Ragnar i inslaget. Hur är det med honom? Mår han bra?
MVH orolig läsare

Ragnar skulle resa med Frida sas det i ett klipp innan avfärd, så förhoppningsvis är han ok och inte fast i någon kontroll då han, helt ärligt, ser lite skum ut..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Lego Master

Goddamn epic!

Puss och kram! <3

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Zidious G:

Var i Taipei i våras. Fullkomligt underbar stad och underbara människor. Besök Shilin Night market för riktigt gott käk!

Skickades från m.sweclockers.com

För mig var det tvärtom för ett gäng år sen, folk stannade precis framför näsan på en i rulltrappor, trängde sig och gapade etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Ragnar skulle resa med Frida sas det i ett klipp innan avfärd, så förhoppningsvis är han ok och inte fast i någon kontroll då han, helt ärligt, ser lite skum ut..

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, tack. Jag missade den videon. Då kanske man kan pusta ut.