Nergradera Iphone till utgångna iOS

Permalänk
Medlem

Nergradera Iphone till utgångna iOS

Tjenare, skaffade nyligen en Iphone SE (iOS 11.3.1). Grejen är att jag vill nergradera den till iOS 9.3.5 då jag avskyr allt från utseendet till nya/borttagna funktioner liksom windows 10. Modellen när den kom 2016 hade just iOS 9.3.5 så kompatibel är den MEN... För X antal år sedan slutade Apple signera äldre iOS och där kommer frågan igång. Kvittar vilken IPSW fil man använder så är den fortfarande osignerad eftersom Apples server ligger nere och Itunes mm går därför inte att använda.

3u Tools är det program jag har använt för att slippa signeringen med en Iphone 4 som försökskanin, men de iOS jag vill ha är inte flash-kompatibla. Går alltid att jailbraka och slippa problemet men är inget jag vill (med denna telefon i alla fall).

TTS Saver ska fungera men kan bara ladda ner iOS 11 för min mobil, liksom ifaith som modellen inte stödjer.

CMD (Windows) ska även fungera med rätt metoder men är det en säker metod och hur gör man?

Så min fråga är hur jag installerar iOS 9 utan signeringen på ett någorlunda säkert sätt, vill inte sabba telefonen då garantin inte kommer att gälla. Har inte tänkt å leva med detta hittepå system.

Vill till sist säga till er som har läst att svar som "nej det går inte" mm undanbeds, jag vet att det går eftersom andra har lyckats men jag vet dock inte hur.
Eventuella olämpliga meningar/länkar ursäktar jag för men snälla tala om det istället för att banna mig.

Edit. även om svaret var uppenbart har jag även ringt upp Apple för att kontrollera att ev kryphål går att fixa men nej.

Visa signatur

CPU: I9 13900k
GPU: RTX 3060
Och lite godis därpå

Permalänk
Medlem

Det går ej nedgradera Iphone SE. (åtminstone inte utan att roota/jailbreaka, kanske finns något man kan göra med en jailbreakad lur)

Det går att nedgradera, OM enheten har 32bitars cpu (din har 64bitars) samt att man har blob-filer för versionen man vill nedgradera till. Iphone 5 och 5c var de sista som använde 32bitars cpu.

https://downgrade.party/
Verktyget använder sig av en bugg som enbart berör modeller med 32bitars cpu.

Permalänk
Medlem

Vad händer om du gör en factory-reset? Kommer den gå tillbaka till ursprungliga IOS eller senast uppdaterade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Vad händer om du gör en factory-reset? Kommer den gå tillbaka till ursprungliga IOS eller senast uppdaterade?

Senast uppdaterade.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av elBenko:

Det går ej nedgradera Iphone SE. (åtminstone inte utan att roota/jailbreaka, kanske finns något man kan göra med en jailbreakad lur)

Det går att nedgradera, OM enheten har 32bitars cpu (din har 64bitars) samt att man har blob-filer för versionen man vill nedgradera till. Iphone 5 och 5c var de sista som använde 32bitars cpu.

https://downgrade.party/
Verktyget använder sig av en bugg som enbart berör modeller med 32bitars cpu.

Blir att prova det på 4;an och iOS 6

Skrivet av aaaaaaaaaa:

Vad händer om du gör en factory-reset? Kommer den gå tillbaka till ursprungliga IOS eller senast uppdaterade?

Som Dr.Mabuse säger så ändrar en factory reset inget med iOS versionen.

Visa signatur

CPU: I9 13900k
GPU: RTX 3060
Och lite godis därpå

Permalänk
Medlem

Ingen som vet någon lösningen.

Funderar på att jailbreaka den, installera iOS 9 osignerat och sedan återställa mobilen (utan itunes).

Kan det funka tro?

Visa signatur

CPU: I9 13900k
GPU: RTX 3060
Och lite godis därpå