Permalänk

Frågor inför mitt datorköp

Jag är oerhört oerfaren och fick hjälp med att sätta ihop olika delar till en dator.
Här är resultatet av den tråden. Nu har jag fyra frågor som står i vägen för inköpen.

https://komponentkoll.se/bygg/ihzAE/

- Kommer nätaggregatet räcka till för alla komponenterna
- Supportar moderkortet fläktarna som följer med chassit
- Finns det några komponenter som inte är kompatibla
- Finns det något jag bör kolla upp kring komponenterna

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit en större ssd 500gb, det blir fort fullt med en 250 om man har ett par spel.
Sen vet jag inte om psu,n för var cx skräp men kan vara bättre nu..

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk

@zfrigg: Tack för svaret! Ja 250GB kan bli lite men klarar mig för tillfället absolut på 500. Rekommenderas det att köpa ett 500GB istället eller kombinera en 250SSD på en 1TB hårddisk från min nuvarande dator?

Permalänk
Medlem

@Nisse Nilselius: Det är väl en ekonomisk fråga. Du kommer inte ångra att du köpte 500 GB SSD direkt, vilket är mycket smidigare än t.ex. 2 x 250 GB. Men vill du hålla en budget så funkar 250 GB SSD + 1 TB HDD också så klart. Gällande moderkortets fläktplatser så står det att det har 6 st 4-pinskontakter så du är safe där. Nätagget skulle jag köpt Seasonic men blir lite dyrare, har ingen koll på andra märken för PSU.

Permalänk

@hypermode: Tack, det hjälpte väldigt mycket!