Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Ingen som har sett Sony WH-1000XM3 till bra pris?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av boegas:

Ingen som har sett Sony WH-1000XM3 till bra pris?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror de är lite för nya för BF. Har sett M2 reas ut och även Bose QC 35 II, men M3 har legat >3k även på utländska siter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Det gör jag med. Jag köpte 2700 på Elgiganten med då jag inte kunde försvara 1000kr skillnad mellan 2700 och 2700x.
Kommer den för runt 2500 så köper jag x modellen och lämnar 2700 tillbaka.
Annars kör jag med 2700 till zen 2 kommer nästa år.

Skickades från m.sweclockers.com

Ganska enkelt att klocka upp den till samma klockfrekvens som X eller tom högre utan större bekymmer. Går lite varmare än en X i samma hastighet men bör inte vara någpt problem om du använder en annan mellanklasskylare än stock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zacke2008:

@Punnisher: Blev det något köp av Palit kortet?
Om i så fall, hur mycket hörs fläktarna?

//Zacke

Om det är GeForce RTX 2080 Ti du menar så har jag om inte annat skrivit en kort recension hos Elgiganten.
Det är en kort med noll bling från New Jersey baserade PNY, samma stock frekvenser som Foudners Edition, men med en kylare som kyler kortet bättre. Vist hör man kortet men det är definitivt inte störande. Det låter mindre än min SLi av GeForce GTX 980 där jag hade en ASUS STRIX och en MSI Gaming. GPU Boost 4 gör att mitt kort utan att klocka ligger på runt 1875-1900 på GPU.

Testade kortet i Afterburner och fick det stabilt med +2000 på GPU och +15000 på minnet. En trevlig boost. Ljudet från kylaren är homogent och jag hör ingen coilwine, du kan dock urskilja kortet men som sagt inget som stör. Hade nog helst köpt ett MSI Gaming X TRIO men kan inte motivera nästan 3000kr till för att få en lite tystare kylare.

Skall tilläggas att jag är en person som läst mycket på silentpcreview.com genom åren och är känslig vad det gäller ljudprofiler på fläktar.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av mill:

Ganska enkelt att klocka upp den till samma klockfrekvens som X eller tom högre utan större bekymmer. Går lite varmare än en X i samma hastighet men bör inte vara någpt problem om du använder en annan mellanklasskylare än stock.

Men det är väl också lite gambling iom att alla 2700 inte går att få så högt. Sedan kan man väl klocka 2700X också och nå än högre. Dessutom försvinner lockelsen/fördelen lite med att behöva köpa en mellanklasskylare för att lyckas med det. Men visst, lite pengar kan man spara.

Har själv varit lite i samma dilemma som personen ovan, men blir nog en 2700X för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mill:

Ganska enkelt att klocka upp den till samma klockfrekvens som X eller tom högre utan större bekymmer. Går lite varmare än en X i samma hastighet men bör inte vara någpt problem om du använder en annan mellanklasskylare än stock.

Jag köpte arctic freezer esport one kylare i väntan på att hitta en am4 bracket till min cm gts v8 kylare.
Ska clocka den till 4ghz tänkte jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Fnatic kör Black Friday fortfarande. Om någon letar mekaniskt tangentbord.

Fnatic Gear Streak med MX Red eller MX Red Silent switchar för 99€.
Den har RGB, volymkontroll i metall och handledsstöd också
https://eu-shop.fnatic.com/products/streak-keyboard-cherry-mx...

Kostar 1349kr som billigast på Prisjakt.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4810336
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4810339

Alla produkter här
https://eu-shop.fnatic.com/collections/black-friday

Tyckte det var bra du länka till deras rea, sen titta jag på prisjakt Kunde handla i Sverige för ungefär samma pengar, men tur du länka till rean behövde ny mus så Frakten sabbade en del och valutaomvandlingen tar ju sin del.

Blev två saker denna BF, dock ingen onödigt. Utsliten mus och samt slitna kallingar (var par kr billigare i alla fall för nya) Lätt hitta strumpor i 10 pack men inte kalsonger (även dessa behöver jag mer än 3 par tvättar ju inte varannan dag precis).

Men läste på nyheterna att var 5:te vara var dyrare under BF Inte förvånad om det är sant.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av physicalist:

Drygt 4 timmar kvar på en 500GB Samsung Evo 860 under 800:- hos Amazon.de (69,99 Euro blir cirkus 765:- med svensk skatt)
Näst billigast är Webhallen på 949:- enligt prisjakt

OBS: 1TB är mycket(!) billigare i Sverige, t.ex. 1590:- hos netonnet, Amazon kostar då 189 Euro

Detta är ju en ganska bra deal för oss som missade Inets Swec-Deal....

Permalänk
Medlem

Intressant artikel. Var det något specifikt du peka ut särskilt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Men det är väl också lite gambling iom att alla 2700 inte går att få så högt. Sedan kan man väl klocka 2700X också och nå än högre. Dessutom försvinner lockelsen/fördelen lite med att behöva köpa en mellanklasskylare för att lyckas med det. Men visst, lite pengar kan man spara.

Har själv varit lite i samma dilemma som personen ovan, men blir nog en 2700X för mig.

Lite lotto är det givetvis om man når 4,2 eller bara 4,0 tex. Ang kylare så beror ju det på om man tänkt hade behålla stock-kylaren eller inte, jag hade bytt ut den även på X för att få ner ljudnivån (och temp). Tex duger den be quiet-kylaren Inet sålde för 275 kr under BF.

Men jag hoppas precis som ni att det kommer ett bra erbjudande på en X!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag personligen kommer köra 2700 istället för X för jag ska bara gejma i 4k ändå. Processorns klock kommer väl kvitta då. Dessutom kommer jag byta stock kylare till en liten noctua..
Men det kommer säkert sluta med att jag klockar lite grand ändå.. bara för att... Men inte för mycket så att fläktarna behöver köras på högre ljudnivå.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Intressant resonemang, men tycker de missar lite, särskilt när de tar upp celeron 300A och samtidigt pratar om 2700x och 8700k.
Tar man istället en P2-450 som var high end processorn fanns inte mycket marginal för överklockning heller.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarado:

Har du sett vad det krävs för hårdvara?

Två 1440-skärmar med 90hz, så krävs nog en del. Men beror väl på vad man gör såklart.

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Detta är ju en ganska bra deal för oss som missade Inets Swec-Deal....

Tycker amazon borde vara mer seriösa. Vet en tidigare som sa han sparade 63% på köpa på amazon, när det är snarare 20% möjligen.

Borde ju kunna anmäla detta, är ju bara fult gjort. Dom hade 1TB till bra pris runt 1500kr (från euro till sek växling), där stämde ju ursprungspriset bättre (om jag inte har fel).

Vet många pratar om att man gör fina fynd på amazon, men har inte sett det än tyvärr.

Men varför är det så het byte med spindel-man? Är det från gamla eran eller bygger den på den nya sämre upplagan (tänkte då på filmerna som antar spelen bygger på)?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Kan vi förvänta oss några deals vid midnatt, känns som Cybermonday inte är lika hypad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milan979:

Angående tele2 kampanjen, om man gjort sitt köp och inväntar leverans. När kan/ska man ta kontakt med kundtjänst för att ta bort abonnemanget? Måste man vänta tills man har fått telefonen?
Vad ska man säga till de, att man ångrar abonnemanget eller att man vill säga upp det?

Säg att du vill ångra abonnemanget

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr pewpew:

Kan vi förvänta oss några deals vid midnatt, känns som Cybermonday inte är lika hypad.

Verkar vara dött. Enda som jag märkt skillnad för är elektroniska licenser, men hårdvara verkar köra Black Weended t.o.m. 26:e, så det lär nog inte hända mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Verkar vara dött. Enda som jag märkt skillnad för är elektroniska licenser, men hårdvara verkar köra Black Weended t.o.m. 26:e, så det lär nog inte hända mycket.

Vart är dessa licenser du pratar om?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Vart är dessa licenser du pratar om?

Mestadels plugins och teman till WP samt antivirusprogram. Ingenting som håller mig vaken om man säger så

Däremot är jag lite sugen på att knipa ett Zotac 1080 Ti Mini som de faktiskt sänkte precis nu. Skulle passa bra i Ghost. Men då sitter jag med dubbla 1080ti och det känns lite lagom onödigt.

https://www.komplett.se/product/911776/datorutrustning/datork...

Pris: 5490 kr med fri frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Mestadels plugins och teman till WP samt antivirusprogram. Ingenting som håller mig vaken om man säger så

Däremot är jag lite sugen på att knipa ett Zotac 1080 Ti Mini som de faktiskt sänkte precis nu. Skulle passa bra i Ghost. Men då sitter jag med dubbla 1080ti och det känns lite lagom onödigt.

https://www.komplett.se/product/911776/datorutrustning/datork...

Pris: 5490 kr med fri frakt

Det är ett 1080, inte TI.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

De butiker jag hittills hittat som är relevanta är elgiganten och mediamarkt men inga bättre erbjudanden på TV än black friday. Webbhallen, netonnet, CDON, dustin, komplett och inet verkar ha kastat in handduken vad gäller cyber monday. Vilka butiker har jag missat?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Det är ett 1080, inte TI.

Ah, det förklarar saken. Jag som trodde det faktiskt hade skett en sänkning när Black Weekend övergick till CyberMonday... då är ordningen återställd, ingenting hände. CyberMonday 2018 bär vissa likheter med Milleniumbuggen. Alla pratade om den, men den dök aldrig upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

De butiker jag hittills hittat som är relevanta är elgiganten och mediamarkt men inga bättre erbjudanden på TV än black friday. Webbhallen, netonnet, CDON, dustin, komplett och inet verkar ha kastat in handduken vad gäller cyber monday. Vilka butiker har jag missat?

Dustin verkar ha

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

De butiker jag hittills hittat som är relevanta är elgiganten och mediamarkt men inga bättre erbjudanden på TV än black friday. Webbhallen, netonnet, CDON, dustin, komplett och inet verkar ha kastat in handduken vad gäller cyber monday. Vilka butiker har jag missat?

Skulle väl möjligtvis vara proshop.se då... de listar att de kör CyberMonday men har inte hittat något som sticker ut ännu.

Permalänk

Elon hade iaf en dedikerad sidan för Cybermonday.
https://www.elon.se/kampanjer/cyber-monday

https://www.clasohlson.com/se/ - kör 15% på hela köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Dustin verkar ha

Jag trodde också det först. De skriver inte cyber monday någonstans men kollade igenom och tyckte de hade över lag låga priser tills jag insåg att de visar sina priser exklusive moms. XD

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag trodde också det först. De skriver inte cyber monday någonstans men kollade igenom och tyckte de hade över lag låga priser tills jag insåg att de visar sina priser exklusive moms. XD

Haha jaha såg de med nu..
Cybermonday brukar vara dålig, men iår var den sämst :/

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

I år har det blivit så extremt uppenbart att det inte rört sig om reor överhuvudtaget utan ENDAST ett försäljningsjippo. För bara något/några år sen valde man normalt att kanske sälja ut förra årets modeller med kraftigt sänkta priser. (Tänker främst på TV-apparater här eftersom jag själv är på jakt efter en och sannolikt många med mig. Det är ju trots allt en av de dyrare inköpen man kanske gör?)
Hur som helst ser jag nu ett mönster. Förr kunde du alltså köpa förra årets "toppmodeller" till priset av vad instegsmodellerna ligger på. I år, om det dykt upp någon TV det övre mellansegmentet som har ett år på nacken, så har dessa varit till ordinarie pris. Butikerna vill alltså inte sälja en gammal modell med förlust för att fylla på hyllorna med nästkommande års modeller som man tidigare gjort under verkliga reor. Anledningen är sannolikt att nästkommande års modeller inte är bättre än det tidigare årets.
En annan anledning är antagligen det faktum att köpare har lärt sig att butikerna kommer sälja ut de utgående modellerna till kraftigt sänkta priser och därmed invänta tv-köp till slutet av året när butiken kommer göra förlust och det vill dom sannolikt undvika.

Elgiganten har sin 55" samsung instegare för 5555:- (UE55NU7096) och den modellen fanns inte innan black friday. Den utger sig för att tillhöra NU7000-serien men av specifikationerna att döma verkar den tillhöra NU6000-serien. Samtliga NU7000-modeller som har suffixen NU70xx tycks tillhöra 6000-serien och den "verkliga" NU7000-serien verkar börja först vid NU7100 och uppåt. Samsung själva har inga modeller på sin hemsida presenterade med produktnummer under NU7100 i sin "7000-serie" vilket är anmärkningsvärt. Det här med black friday och cyber monday är nu officiellt inget annat än bondfångeri. Handla från amazon.de när ni måste istället. TV går dessvärre inte att köpa därifrån så därför rekommenderar jag blocket över den svenska handeln.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Kloka ord

Instämmer helt.
Som jämförelse så gjorde jag mitt datorinköp under black friday (skulle ändå göras).
Allt utan grafikkort gick på 14k, jag "sparade" in cirka 1300:- på reavaror.

För 4årsen (min nuvarande i signatur, fast 280x gpu) köpte jag för runt 12k. "Sparade
vid det tillfället in nästan 5k.
Ganska stor skillnad

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz