Chronopost Frankrike - partner i Sverige

Permalänk
Medlem

Chronopost Frankrike - partner i Sverige

Hej,

Dilemma. Beställt dstorkomponenter från Frankrike där säljaren (privatperson) skicka försändelsen spårbart med Chronopost.

När jag spårar paketet via chronopost.fr har det gjorts två försök att leverera paketet hem till mig. Har försökt spåra paketet via posten utan framgång, har även ringt posten och de kunde inte hitta något. Budet som försökt leverans har inte lämnat någon avi eller dyl.

Vilka är Chronopost partner i Sverige? Har testat spåra med alla möjliga bjdfirmor utan framgång.

Uppskattar all hjälp jag kan få.

Permalänk
Medlem

Beställde en grej som levererades från Frankrike med chronopost och de lämnade över till PostNord i Sverige. Chronopost tracking nummer funkade inte hos postnord men i historiken hos chronopost så har jag "Partner number : GEO/04083008XXXXXXR" och det numret (allt efter / och X-en är egentligen siffror ) funkar för mig hos postnord.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret. Jag kan dock inte hitta någon partnernumber i samband med att jag gör min sökning hos chronopost.

När genomförde du din beställning? Mao posten som är deras partner.

Skrivet av Daniel E:

Beställde en grej som levererades från Frankrike med chronopost och de lämnade över till PostNord i Sverige. Chronopost tracking nummer funkade inte hos postnord men i historiken hos chronopost så har jag "Partner number : GEO/04083008XXXXXXR" och det numret (allt efter / och X-en är egentligen siffror ) funkar för mig hos postnord.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har precis försökt lokalisera en försändelse som skickats från Frankrike med Chronopost och med hjälp av "Partner number" (allt efter "GEO/" ) funkade det finfint. Historiken där man kan hitta sitt "Partner Number" kan man söka fram via https://www.chronopost.fr/en/private#/step-home

Stort tack för infon Daniel!

/PorkLip

Skrivet av Daniel E:

Beställde en grej som levererades från Frankrike med chronopost och de lämnade över till PostNord i Sverige. Chronopost tracking nummer funkade inte hos postnord men i historiken hos chronopost så har jag "Partner number : GEO/04083008XXXXXXR" och det numret (allt efter / och X-en är egentligen siffror ) funkar för mig hos postnord.

Permalänk
Medlem

Hittar du inget kollinummer som fungerar kan du alltid kontakta PostNord och fråga. De brukar kunna söka fram detta baserat på den andra leverantörens kollinummer och då ge dig det nya.

Känner inte PostNord till något om försändelsen skulle jag helt enkelt kontakta Chronopost och fråga vilken transportör det lämnats till i Sverige.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q