Permalänk

1070 och i7 6700k underpresterar

Hej!

Det är så att jag känner att min dator underpresterar och undrar ifall det är möjligt att på något ätt ta reda på vad som är fel. Datorn fungerar utan problem och inga höga temperaturer vad jag märkt av, har kollat med gpuZ och cpuZ. Men fpsen i spel som tex battlefield 5, apex legends, är låg enligt mig. Jag har jämfört med tex sweclockers benchmarks och jag ligger en bra bit under! I battlefield droppar jag ibland när till 40 men ligger väl runt 60-70 fps även vid låga inställningar samt 70 fps i apex legends.

specs:

i7 6700k
msi 1070
16 gig ram
asus MB z270

Permalänk
Medlem

Att det skiljer mellan dina resultat och sweclockers beror troligtvis på att de har en mycket bättre processor än din 6700k i sina testdatorer när de testar grafikkort. Eller har de något test där de använder GTX 1070 och Core i7 6700k ihop?

Ex i deras GTX 1070 test kör de med en Intel Core i7-5930K @ 4,4 GHz och den har 6 kärnor vilket kan göra stor skillnad i vissa spel.
Och speciellt Battlefield v och 1 är spel som faktiskt använder fler än 4 kärnor bra. Du kan ju försöka överklocka din processor om du inte redan gjort det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Du nämner inte vad du kör för upplösning och grafikinställningar. Kör du maxat 1080p lr allt närmare high i 1440p så är det inte speciellt konstiga siffror du upplever!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Svårt att veta när du inte säger vilken upplösning du kör men om det är 1080p så är det lågt ja.

Jag har samma komponenter och båda spelen så om du vill jämföra något specifikt så hojta till.