Permalänk
Medlem

Lösning för byte av skärm.

Tjena
Köpte två skärmar nu under jul och har ett litet problem. En alienware 240hz och en 27 IPS skärm med tanken att jag vill använda 240hz skärmen för snabba spel osv och den andra skärmen för wow och allt annat jag gör på datorn.

Är diverse skärm stativen som man kan köpa på robusta nog att flytta skärmarna i sidled ofta? eller finns det någon annan lösning på att byta plats på dem två skärmarna ?

Permalänk
Bildexpert 📺

@jvm: Jag löste det med ett stort bord och en rullbräda. Annars kan en rejäl gasarm med fäste för två skärmar kanske lösa den situationen. Eller två separata gasarmar för den delen.

Permalänk
Medlem

Gasarmar låter som en intressant lösning. Har samma problematik, två skärmar - en för gaming och en för annat desktoprelaterat arbete, fotoredigering och sånt som kräver lite högre bildkvalitet. Någon som har några tips på bra märken? Hur lång är livslängden?

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Grymt tack! har du några tips på några gasarmar som skulle kunnat klara av det här?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av jvm:

@Laxpudding: Grymt tack! har du några tips på några gasarmar som skulle kunnat klara av det här?

Nope – jag måste Googla mig fram