Missa inte SweClockers extrakanal

Permalänk
Melding Plague

Missa inte SweClockers extrakanal

Massa olika drycker, äventyr på mässresor och hyss mot kollegor. SweClockers extrakanal på Youtube bjuder på massvis av godbitar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter kul! Men att den inte är kallad Swecxtra, eller Swextra är nästan ett brott!

Permalänk
Relik 📜

Haha, @Kenneth på film. Kenneth.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Gillar alla dessa smågrejer som läsktestning osv, men snälla... skaffa en mikrofon. Det finns ju en man kan koppla in i t ex lightning-uttaget som jag tror ni hade för e3 eller om det var computex. Mikrofonen på telefonen är bra för den som håller i telefonen, men det blir apkasst ljud för alla andra.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av emilakered:

Haha, @Kenneth på film. Kenneth.

Ditt fejs!

Skrivet av trickeh2k:

Gillar alla dessa smågrejer som läsktestning osv, men snälla... skaffa en mikrofon. Det finns ju en man kan koppla in i t ex lightning-uttaget som jag tror ni hade för e3 eller om det var computex. Mikrofonen på telefonen är bra för den som håller i telefonen, men det blir apkasst ljud för alla andra.

Vi kommer troligen börja använda en annan kamera på kontoret, men när vi är ute eller om det händer plötsligt så kommer det bli bara telefonen. Om vi ska gå runt med en mikrofon hela tiden som ska kopplas in och se så det funkar kommer det aldrig bli några extraklipp. Tanken med dom här grejerna är att det ska vara enkelt och ofta plötsligt, när det börjar bli mer seriöst så blir det inte lika naturligt eller lika ofta.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Kenneth: fast å andra sidan: hade ni gått runt med mikrofoner när ni kaffe-berövade mig hade jag avslöjat er direkt, så jo, börja använda mikrofoner FFS!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av loevet:

@Kenneth: fast å andra sidan: hade ni gått runt med mikrofoner när ni kaffe-berövade mig hade jag avslöjat er direkt, så jo, börja använda mikrofoner FFS!

...hade du verkligen avslöjat oss DIREKT?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Kenneth: Ok då, efter en stund, men definitivt tidigare i alla fall!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Ni borde pröva på ahlgrens elbilar! Om ni har det får ni gärna länka till klippet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Ditt fejs!

Vi kommer troligen börja använda en annan kamera på kontoret, men när vi är ute eller om det händer plötsligt så kommer det bli bara telefonen. Om vi ska gå runt med en mikrofon hela tiden som ska kopplas in och se så det funkar kommer det aldrig bli några extraklipp. Tanken med dom här grejerna är att det ska vara enkelt och ofta plötsligt, när det börjar bli mer seriöst så blir det inte lika naturligt eller lika ofta.

Det köper jag, men det har varit rätt många klipp där jag bara stänger av efter några minuter för att det blir drygt att lyssna. Generellt sett verkar Jonas iPhone vara mycket bättre än din telefon på just det där med ljudet. Att använda sig av en mikrofon som man ansluter lika enkelt som du skulle koppla in ett headset låter knappast tidskrävande.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av trickeh2k:

Det köper jag, men det har varit rätt många klipp där jag bara stänger av efter några minuter för att det blir drygt att lyssna. Generellt sett verkar Jonas iPhone vara mycket bättre än din telefon på just det där med ljudet. Att använda sig av en mikrofon som man ansluter lika enkelt som du skulle koppla in ett headset låter knappast tidskrävande.

Det vore konstigt om Jonas telefon är bättre eftersom det är samma modell.
Att koppla in mikrofonen är ju enkelt, det är just att springa efter den så fort något händer och då kanske missa chansen som tar tid och energi. Men som sagt, på sikt borde klippen vi gör på kontoret vara lite bättre men lär fortfarande bli telefon några gånger om det händer något snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Det vore konstigt om Jonas telefon är bättre eftersom det är samma modell.
Att koppla in mikrofonen är ju enkelt, det är just att springa efter den så fort något händer och då kanske missa chansen som tar tid och energi. Men som sagt, på sikt borde klippen vi gör på kontoret vara lite bättre men lär fortfarande bli telefon några gånger om det händer något snabbt.

Okey, hade för mig att du hade en Android-lur tidigare men du har kanske bytt sedan dess. Det var åtminstone tidigare stor skillnad i ljud när hans telefon användes mot din. Jag syftar till mer planerade saker som läskdrickers, när det blir helt spontant som exemplet med Lövet å kaffet spelar det ju mindre roll.

Lite oroväckande dock att du tappar så mycket tid och energi på att hämta en mikrofon :>

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Låter som att du har fått för dig att Android=sämre. Det har snarare mer att göra med vad som ha fastnat i mikrofonhålet.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701