Kan ej installera Windows Anteckningar

Permalänk
Medlem

Kan ej installera Windows Anteckningar

Hej alla! Efter att Windows anteckningar blivit korrupt och slutat fungera, så avinstallerade jag den. Har sedan försökt installera från Microsoft Store igen, men då går inte. Står att jag äger denna app, men när jag försöker Installera så får jag en röd ring med snestreck som symboliserar att denna operation ej är aktiv. Går alltså inte att klicka på "Installera"
Kör med "Notepad + +" under tiden men den är lite overkill. Vill gärna ha den vanliga Notepad/Anteckningar. Någon som har ett recept för att kunna få tillbaks den?
Tacksam för förslag.

Permalänk
Vila i frid

Jag börjar alltid med att installera Notepad2 (flo's freeware) på alla nya datorer. Minimalistisk.

Den bygger på samma texteditor som notepad++ ursprungligen byggde på. Hur vet jag det? Vid redigering av SQL-kod buggar (visuellt) båda ur på precis samma rad/statement nämligen:

CREATE PROCEDURE [dbo].[GetTestResults] @UutResultId int, @StepPathFilter varchar(1024) = N'%', @StepPathSeparator varchar(1) = '\' AS BEGIN...

Där "AS BEGIN" (och allt efteråt) färgas som bortkommenterat. Microsoft MSSQL/SSMS tolkar ovanstående kod annorlunda men fungerar. Escape verkar inte alltid vara escape. Sorry för utvikningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Jag börjar alltid med att installera Notepad2 (flo's freeware) på alla nya datorer. Minimalistisk.

Den bygger på samma texteditor som notepad++ ursprungligen byggde på. Hur vet jag det? Vid redigering av SQL-kod buggar (visuellt) båda ur på precis samma rad/statement nämligen:

CREATE PROCEDURE [dbo].[GetTestResults] @UutResultId int, @StepPathFilter varchar(1024) = N'%', @StepPathSeparator varchar(1) = '\' AS BEGIN...

Där "AS BEGIN" (och allt efteråt) färgas som bortkommenterat. Microsoft MSSQL/SSMS tolkar ovanstående kod annorlunda men fungerar. Escape verkar inte alltid vara escape. Sorry för utvikningen.

Hej "hasenfrasen" Hjälper detta mig att installera "Notepad" Anteckningar igen?

Permalänk
Vila i frid

Det hjälper dig att installera något som ser precis ut som notepad men som är bättre - på allt.

Att börja pilla på saker tar tid, onödig tid. Den är bättre spenderad på att läsa t.ex. https://www.windowscentral.com/how-use-dism-command-line-util...