Permalänk
Medlem

Julprojekt!

Hej alla! Jag har dragit igång ett litet julprojekt där jag till en början tänkte plocka ihop lite komponenter jag har till övers för att försöka få ihop 1 till 2 gamingdatorer att skänka till ekonomiskt utsatta familjer med barn som normalt sett annars inte haft möjlighet att få en egen gamingdator.

Efter att ha startat detta initiativ på facebook visade det sig vara en hel del individer som var villiga att hjälpa till i detta och utsikten på 1 till 2 datorer har växt lite! Så jag har därför valt att också gå ut här och se om jag kan nå en ännu större publik som vill vara med och sätta guldkant på julen för lite barn och ungdommar!

Allt som inte bör ligga på en soptipp är av intresse. För tillfället saknad det mycket tillbehör dock i form utav möss/tangentbord och skärmar så dessa skulle uppskattas enormt! Även spelkoder och operativsystem är intressanta.

Jag kan personligen hämta eventuella gåvor i området runt Alingsås/Göteborg och betalar gärna porto om ni hellre vill eller måste posta eventuella gåvor.

Jag har även efter det stora intresset för detta försökt komma på något smakfullt sätt att ge erkännande till communityn för detta och tar mer än gärna emot förslag på det.

Mvh Christian.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Fint initiativ!
Jag har ett chassi stående - ett Mission SG GGX 2.51 som jag kan skänka. Kan fattas någon skruv eller så, men annars i fint skick.
Det finns i Ängelholm, skåne och tyvärr är saker i den storleken pest att skicka men om någon kör förbi och ska mot dina trakter så kan vi lösa något.

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem

jag har 2 skärmar och en tv som bara står å skräpar. de är gammla men inget fel på då jag använt allt till aldelses nyss.
har även lite anat gammalt i laptop å dvd bränare. kan göra mer exakt lista på vad allt är om önskat.
laptop saknar disk och kan inte garantera funktion på tangentbord å sånt då jag inte använt sakerna på länga å mins inte varför de ersattes. nått av tangentborden vet jag ersettes pga ghosting är man blev ner seriös å märkte av sånt. men skärmar och tv är fungerande fortfarande åtminstonde
jag finns i partille så bara komma förvbi å hemta

Skrivet av Cozzan:

Hej alla! Jag har dragit igång ett litet julprojekt där jag till en början tänkte plocka ihop lite komponenter jag har till övers för att försöka få ihop 1 till 2 gamingdatorer att skänka till ekonomiskt utsatta familjer med barn som normalt sett annars inte haft möjlighet att få en egen gamingdator.

Efter att ha startat detta initiativ på facebook visade det sig vara en hel del individer som var villiga att hjälpa till i detta och utsikten på 1 till 2 datorer har växt lite! Så jag har därför valt att också gå ut här och se om jag kan nå en ännu större publik som vill vara med och sätta guldkant på julen för lite barn och ungdommar!

Allt som inte bör ligga på en soptipp är av intresse. För tillfället saknad det mycket tillbehör dock i form utav möss/tangentbord och skärmar så dessa skulle uppskattas enormt! Även spelkoder och operativsystem är intressanta.

Jag kan personligen hämta eventuella gåvor i området runt Alingsås/Göteborg och betalar gärna porto om ni hellre vill eller måste posta eventuella gåvor.

Jag har även efter det stora intresset för detta försökt komma på något smakfullt sätt att ge erkännande till communityn för detta och tar mer än gärna emot förslag på det.

Mvh Christian.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Antec P180 | i5 3570K | Corsair 16GB @ 1600 | Asus P8Z77-V | Sparkle GeForce GTX580 GURU 1536MB | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Cooler Master Hyper 212 EVO | Intel SSD 520 Series 120GB
Är dyslektiker och hoppas med översenede pga detta

Permalänk
Medlem

Jag kan vid bevis om legitim verksamhet fixa en eller ett par Win10 + office OEM-licenser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Jag kan vid bevis om legitim verksamhet fixa en eller ett par Win10 + office OEM-licenser.

Riktigt bra! Jag har funderat på om man kan med att kontakta microsoft och iaf höra sig för om de kunde stå för OS åt systemen men inte hunnit göra detta än.

Jag skickar ett PM till dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMyxo:

jag har 2 skärmar och en tv som bara står å skräpar. de är gammla men inget fel på då jag använt allt till aldelses nyss.
har även lite anat gammalt i laptop å dvd bränare. kan göra mer exakt lista på vad allt är om önskat.
laptop saknar disk och kan inte garantera funktion på tangentbord å sånt då jag inte använt sakerna på länga å mins inte varför de ersattes. nått av tangentborden vet jag ersettes pga ghosting är man blev ner seriös å märkte av sånt. men skärmar och tv är fungerande fortfarande åtminstonde
jag finns i partille så bara komma förvbi å hemta

Laptops/tv finns det tyvärr inget intresse utav men skärmar och dvd är absolut intressant! Vad rör det sig om för skärmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cozzan:

Laptops/tv finns det tyvärr inget intresse utav men skärmar och dvd är absolut intressant! Vad rör det sig om för skärmar?

trror den ena är en 22" och de andra är 24" båda är samsung å skulle tro att de är 10 år eller nåt åt de hållet. 1680 och 1920

syncmaster 2494hm
synkmaster 226 bw

Visa signatur

Antec P180 | i5 3570K | Corsair 16GB @ 1600 | Asus P8Z77-V | Sparkle GeForce GTX580 GURU 1536MB | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Cooler Master Hyper 212 EVO | Intel SSD 520 Series 120GB
Är dyslektiker och hoppas med översenede pga detta

Permalänk
Inaktiv

Jättebra initiativ! Mer sånt här

Ska se vad jag kan gräva fram här hemma. Någon kylare och hårddisk skall finnas.
Återkommer kring det. Önskar även jag någon form av legitimering av verksamheten.

Jag försökte för något år sedan få igång något lite mer återkommande projekt här på forumet, som communityt kan driva tillsammans.
Om du har några idéer om hur vi kan jobba framåt så får du (och för all del alla andra) gärna skriva i tråden.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1547496-datorer-for-va...

Permalänk
Skrivet av Cozzan:

Hej alla! Jag har dragit igång ett litet julprojekt där jag till en början tänkte plocka ihop lite komponenter jag har till övers för att försöka få ihop 1 till 2 gamingdatorer att skänka till ekonomiskt utsatta familjer med barn som normalt sett annars inte haft möjlighet att få en egen gamingdator.

Efter att ha startat detta initiativ på facebook visade det sig vara en hel del individer som var villiga att hjälpa till i detta och utsikten på 1 till 2 datorer har växt lite! Så jag har därför valt att också gå ut här och se om jag kan nå en ännu större publik som vill vara med och sätta guldkant på julen för lite barn och ungdommar!

Allt som inte bör ligga på en soptipp är av intresse. För tillfället saknad det mycket tillbehör dock i form utav möss/tangentbord och skärmar så dessa skulle uppskattas enormt! Även spelkoder och operativsystem är intressanta.

Jag kan personligen hämta eventuella gåvor i området runt Alingsås/Göteborg och betalar gärna porto om ni hellre vill eller måste posta eventuella gåvor.

Jag har även efter det stora intresset för detta försökt komma på något smakfullt sätt att ge erkännande till communityn för detta och tar mer än gärna emot förslag på det.

Mvh Christian.

Läs hela annonsen här

Jag ska kolla om jag har något. Gjorde nästan samma sak här för två år sedan då jag plockade ihop en dator till min brorson som tjatat men inte fått en dator och nu älskar han den och önskar sig endast dator delar vid varje jul och födelsedag.

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankfisher:

Jag ska kolla om jag har något. Gjorde nästan samma sak här för två år sedan då jag plockade ihop en dator till min brorson som tjatat men inte fått en dator och nu älskar han den och önskar sig endast dator delar vid varje jul och födelsedag.

Gör gärna det! Ja det är roligt att kunna ge någon som normalt sett inte har möjligheten att ha en gaming dator just detta! Minns själv när jag var liten och bara kunde spela spel hemma hos kompisar hur gärna jag ville ha en egen

Permalänk
Medlem

Jag har en gammal skärm, BenQ G2222HDL, om du vill ha och kan hämta i Göteborg/Mölndal. Jag kan möjligen ha någon mus/tangentbord eller liknande också.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X | MSI RTX 3060 Ti Gaming X Trio | Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Jättebra initiativ! Mer sånt här

Ska se vad jag kan gräva fram här hemma. Någon kylare och hårddisk skall finnas.
Återkommer kring det. Önskar även jag någon form av legitimering av verksamheten.

Jag försökte för något år sedan få igång något lite mer återkommande projekt här på forumet, som communityt kan driva tillsammans.
Om du har några idéer om hur vi kan jobba framåt så får du (och för all del alla andra) gärna skriva i tråden.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1547496-datorer-for-va...

Hårddisk/ar saknas det så det vore super om det fanns någon sådan! Ska kolla in den tråden! Rent spontant tänker jag att man kanske kan använda den som hub för att "samla" delar och sedan föra överblivna delar vidare när/om någon mer vill göra något liknande i senare skede! Men jag skickar ett pm till dig strax!

Skrivet av Patriksan:

Jag har en gammal skärm, BenQ G2222HDL, om du vill ha och kan hämta i Göteborg/Mölndal. Jag kan möjligen ha någon mus/tangentbord eller liknande också.

För tillfället tror jag det är relativt ok på skärmfronten men mus/tangentbord är alltid intressant! Kolla gärna över detta och återkom om du hittar något!

*Beroende på antalet system det slutar i så kan ju en till skärm absolut bli aktuellt men jag hör av mig isf!

Permalänk
Medlem

Har nu uppdaterat med en tråd i forumet där man kan följa hela projektet framöver för dem som är intresserade!

#18661601

Permalänk
Medlem

Hur snabbt behöver du/ni ha grejerna?

Jag planerar att byta ut mina 2.5" SSD:er mot NVME senast BF och kan skänka dom då om det fortfarande är aktuellt? 😊

Har nått nätagg, kylare och en del fläktar som jag också kan ge bort. Finns nog nått tangentbord (inte gaming) och nån äldre gamingmus liggandes som ändå ska på tippen.
Även ett Phanteks Evolv ATX, men det är nog lite svårare att posta då jag inte har kvar kartongen 😕

Har du eller någon annan vägarna förbi Växjö så är det bara att plocka upp allt 😊

Visa signatur

Intel i7 5820K 4.5GHz, Noctua D-15, Corsair 16GB 3000MHz, X99-Deluxe, Asus GTX 1070 Strix, Fractal Design Define R4

Permalänk

Hej, bra initiativ. Har lite jag kan tänka mig att skänka.
EVGA Geforce GTX 680
Intel i7 3770K
Logitech G502 Hero mus.
Logitech G413 Silver tangentbord
DVD Writer Samsung SH 222
Seasonic Focus GX650 80Plus Nätagg, helt nytt.

Bor i Jonsered, så det är bara att komma förbi när det passar.
Är nåt av intresse så skicka ett pm så löser vi det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av supersnubben:

Hur snabbt behöver du/ni ha grejerna?

Jag planerar att byta ut mina 2.5" SSD:er mot NVME senast BF och kan skänka dom då om det fortfarande är aktuellt? 😊

Har nått nätagg, kylare och en del fläktar som jag också kan ge bort. Finns nog nått tangentbord (inte gaming) och nån äldre gamingmus liggandes som ändå ska på tippen.
Även ett Phanteks Evolv ATX, men det är nog lite svårare att posta då jag inte har kvar kartongen 😕

Har du eller någon annan vägarna förbi Växjö så är det bara att plocka upp allt 😊

SSD, fläktar och datormus vore super om du kunde postat! Skickar ett pm till dig! Projektet kommer vara igång fram till december

Skrivet av JonseredRocks:

Hej, bra initiativ. Har lite jag kan tänka mig att skänka.
EVGA Geforce GTX 680
Intel i7 3770K
Logitech G502 Hero mus.
Logitech G413 Silver tangentbord
DVD Writer Samsung SH 222
Seasonic Focus GX650 80Plus Nätagg, helt nytt.

Bor i Jonsered, så det är bara att komma förbi när det passar.
Är nåt av intresse så skicka ett pm så löser vi det.

Skickat pm!

Permalänk
Medlem

Har en nästan nytt Antec 500 chassi som jag ger bort till projektet.
Nya CPU fläktar för AMD ryzen 3000 serien orginal då.

Har säkert annat men skicka dm.