Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Meddela gärna om du får svar från Amazon. Jag har exakt samma situation med bekräftelsemail 23:57.

Chattade nu (för typ tredje gången sedan igår morse), inget revolutionerande nytt, bl.a.:
"Från mitt system ser det bra ut. Dragningen är godkänt men kan se att beloppet bara är reserverat men det kan det vara i några dagar innan dragningen görs. Eftersom att det är mycket som händer runt denna vara är det normalt att det tar lite tid. Jag kan se att det inte finns någon leveransinfo för mig heller. Jag kommer ta kontakt med ett annat team som kan se vad som händer där. Är det okej om jag skriver ett mejl när de har en uppdatering? "

Påpekade även att hon skulle be "det andra teamet" kolla om det kan bero på att man beställt före tolvslaget vilket hon skulle ta med sig. Tveksamt om man får någon update idag dock. Positivt var att hon påstod att det kan ske uppdateringar av leveransstatus (dvs. t.ex. att det uppdateras från "Förbereder för försändelse" på orderstatus) även under helgen.

Permalänk
Medlem

Kontaktade postombudet som sa att bring kommer kl 10 till dem så har jag inte fått avi så får jag den inte idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErkaSwe:

Bokade min PS5 disc på EG kl 13.36. Innebär det att även vi i den sena batchen får info idag angående 7-8e december? I mailet står det 4 dec

4e är en fredag då EG ska få in ps5:or så dom kommer levereras mån 7e.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz Kylare: Corsair H110 Moderkort:Gigabyte X570 AORUS PRO:[/B] Corsair Dominator 3000MHZ 32GB Lagring: Samsung 960 EVO 1TB Intel 540s Series 2.5" SSD 240GB Samsung 840 Pro 128gb Intel X25-M G2 80GB Western Digital 4TB GPU: AORUS GeForce RTX™ 3080 MASTER 10GNätagg : Corsair AX1200i Chassi: Corsair Carbide Air 540 Headset: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT Tangentbord: Logitech G915 LIGHTSPEED Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT Skärm: Samsung C49RG90 Konsol: PS5 Nintendo Wii Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Ni som beställde igår från NetOnNet igår och fick besked att ni ej får den vid leveransen 8 december. Hur gör ni? Det gick ju endast igenom med köpet om man betalade direkt med swish, så nu ligger man ute med 6000, och vet inte ens om man får den i år. Jag pratade med de idag men de kunde säga varken bu eller bä ang leveransen och det gick ej att ändra betalsätt och få faktura istället. Hur gör ni?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk

Satt förgäves hela dagen igår och försökte knipa en diskversion, vet vi om några bekräftade restocks i veckan? Alternativt någon snäll själ som har en till övers i Norrköpingsområdet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Så j-a surt att man i princip beställt "först" (nåja, men typ 23:55, orderbekräftelse på mailen 23:58) på Amazon men inte rört sig ur fläcken från "Förbereder för försändelse". Vet inte ens vad dessa "streck" i leveransstatusen är som ni pratar om? Men:

Är det någon som
- beställt kring 00-snåret natten 18e-19e (t.o.m. före 00?),
- beställt en DE,
- betalat med kort (t.o.m. Amex?),
samt
- bor i Stockholm (oklart om det har betydelse)

Som redan fått sin konsol, fått någon form av spårningsnummer eller åtminstone kommit förbi "Förbereder för försändelse"? Tänkte sätta lite press på Amazon att få ur sig något då det känns som jag knappast borde vara sist i kön

Ja. Jag beställde 23:58, bor i city, betalat med
AMEX. DE.

”Paket från Amazon EU s.à r.l., Swedish finns nu hos XXXXXXXXXXXXX. Ange XXXX. Visa leg. Bud visar bådas leg.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristeraguilera:

Dock så ser jag inte Sundsvall som norra Norrland 😂 men då dom skickat det rent fysiskt så får du ett mail med spårnings nummer. Väntar på ett chassi med som med ska komma måndag. Dock via UK så kommer bli tajt.
Ej säker på vem dom skickar igenom men DHL, schenker kör på helger med men sannolikheten att det kommer på måndag kan bli svår även med post ord. Allt beror på vart det skickas ifrån. Men fått paket många ggr dagen efter ända från Malmö, Göteborg, sthlm osv så inget är omöjligt

"Bor i södra Norrland (Sundsvall)" 🙄

Andras försändelser tycks ha gått med postnord eller UPS.
Får bara Amazon iväg paketen idag så finns det en nog en god chans att vi får våra konsoler på måndag eftermiddag

Permalänk
Inaktiv

Nu jävlar ska det spelas!!! Eller vänta... har ingen maskin.

Permalänk

Pratade med EG i går morse efter lagd beställning och fick höra att den skulle vara framme i dag, kanske till och med redan i går (Express Hemleverans).

Fick mail i går eftermiddag att det var på väg, uppdatering från Bring 19:01 att det skickats från terminal i Jönköping och sedan 08:04 i dag att det lämnat terminal i Hägersten. Får sms strax efter att det levereras 17-22 i dag

Får nu mail från Elgiganten igen att "Ditt paket är snart på väg", med spårningsnummer hos Bring.

Hos Bring så är första spårningen ett paket på 0,6kg, och den andra 6kg, så de har alltså skickat i väg min DualSense i går och sedan min PS5 separat i dag

Antog ju självklart fram tills nyss att jag skulle ha den i dag.

Förstår verkligen inte hur de kan vara så amatörmässiga att de inte ens får i väg ordern komplett utan i två omgångar, vad f-n håller de på med? >:(

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

”Bäste kund,

Vi kontaktar dig gällande din order som innehåller PlayStation 5 art nr 1012886. Beställningsvaran som du beställt med ett förväntat datum har nu fått sitt datum ändrat. Dessvärre har vi inte heller något bekräftat leveransdatum just nu på när varan kommer in.

Vi återkommer till dig inom 5 arbetsdagar per mejl med fortsatt uppdatering angående din order.

Om du har frågor gällande din order är du alltid välkommen att kontakta oss på mejl, chatt eller telefon: https://support.netonnet.se/hc/sv/articles/360001160045-Konta....
Tänk på att ha ditt ordernummer tillhands när du kontaktar oss.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Pratade med EG i går morse efter lagd beställning och fick höra att den skulle vara framme i dag, kanske till och med redan i går (Express Hemleverans).

Fick mail i går eftermiddag att det var på väg, uppdatering från Bring 19:01 att det skickats från terminal i Jönköping och sedan 08:04 i dag att det lämnat terminal i Hägersten. Får sms strax efter att det levereras 17-22 i dag

Får nu mail från Elgiganten igen att "Ditt paket är snart på väg", med spårningsnummer hos Bring.

Hos Bring så är första spårningen ett paket på 0,6kg, och den andra 6kg, så de har alltså skickat i väg min DualSense i går och sedan min PS5 separat i dag

Antog ju självklart fram tills nyss att jag skulle ha den i dag.

Förstår verkligen inte hur de kan vara så amatörmässiga att de inte ens får i väg ordern komplett utan i två omgångar, vad f-n håller de på med? >:(

Har fått samma ser det ut som, ingen aning vad de håller på med. Har just nu fyra stycken paket jag ska få från Elgiganten, två stycken kommer idag på ca 0.5kg styck. Sen ska jag få ett brev som jag gissar är Demon Souls och får nu ett till paket registerat som är på 6kg som då är Playstationet. Visst jag kan vänta till nästa vecka inga problem, men varför inte bara skicka allt på en gång istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

”Bäste kund,

Vi kontaktar dig gällande din order som innehåller PlayStation 5 art nr 1012886. Beställningsvaran som du beställt med ett förväntat datum har nu fått sitt datum ändrat. Dessvärre har vi inte heller något bekräftat leveransdatum just nu på när varan kommer in.

Vi återkommer till dig inom 5 arbetsdagar per mejl med fortsatt uppdatering angående din order.

Om du har frågor gällande din order är du alltid välkommen att kontakta oss på mejl, chatt eller telefon: https://support.netonnet.se/hc/sv/articles/360001160045-Konta....
Tänk på att ha ditt ordernummer tillhands när du kontaktar oss.”

Japp fick min också precis har beställning 13/11 kl 11:20 så det är väl att dem vill väl inte lova 8-15 december utan kan bli senare men också tidigare beror lite på! Bara att vänta till nästa fredag 😁👍

Visa signatur
Permalänk
Medlem

NU kom mejlet om leveransbekräftelse.

Beställde igår 09,01.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasaduras:

Gjorde samma sak. märkte dock att du kan se beställningen om du reggar konto i efterhand.
skriv i chatten att du vill ha kvitto så kan du se mer info vad som händer med beställningen.

Beställde 08:59 igår. inget kolli id eller mail mer än första bekräftelsemailet. Enligt telefonsuporten igår skulle jag ha den idag.
enligt chatten idag så borde jag få kolli id och bekräftelse på mail nästa vecka pga förseningar. Men det skall tydligen vara packat och klart påstås det iaf.

EDIT: Nu kom Leveransbekräftelsen med tracking!

Ja asså, det är märkligt - efter ordern fick jag ett notis på "tack för din beställning"-sidan som sa typ "Vi ser att denna epostadress redan är ansluten till ett konto, vill du logga in för att se mer om beställningen?". När jag gjorde det ser jag dock bara någon gammal tv-beställning från förra året. Men ska kolla med chatten, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhomez:

Ja. Jag beställde 23:58, bor i city, betalat med
AMEX. DE.

”Paket från Amazon EU s.à r.l., Swedish finns nu hos XXXXXXXXXXXXX. Ange XXXX. Visa leg. Bud visar bådas leg.”

Tack för info. Skickade ett PM till dig. Riktigt lotteri detta

Permalänk
Skrivet av Snemil:

Bor i sthlm och beställde 09.00 . Inte hört något, kan det vara att leveransen för de som bor mot GBG gick ut först tro?

Nu fick jag ”Ditt paket är på väg”.

Skönt att det är påväg nu, men pengarna för express leveransen ska jag kräva tillbaka.

Permalänk
Skrivet av Zaltrip:

Har fått samma ser det ut som, ingen aning vad de håller på med. Har just nu fyra stycken paket jag ska få från Elgiganten, två stycken kommer idag på ca 0.5kg styck. Sen ska jag få ett brev som jag gissar är Demon Souls och får nu ett till paket registerat som är på 6kg som då är Playstationet. Visst jag kan vänta till nästa vecka inga problem, men varför inte bara skicka allt på en gång istället?

Riktigt amatörmässigt tycker jag, som sagt. Pinsamt när det dessutom heter "skickas samma dag" om man beställer innan 18:00, var 9 timmar tidigare än så liksom...

Blir väl mest sne för att de givit falska besked och förhoppningar, och om jag hade varit en farsa som sagt till ett eller flera barn att det skulle komma nu i dag för att sedan behöva dra tillbaka det hade jag blivit rasande haha

Blir till att ladda batterierna till på måndag då!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk

Hur ska vi som inte fick någon göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsociety:

Jag kan kolla strax. Har en extra HDMI "2.1" (stödjer 48Gbps) kabel också om det är den inkluderade kabeln som inte är bra nog, men misstänker att Sony inte varit så dumma...

https://i.imgur.com/YZwrxse.jpg

https://i.imgur.com/KJV1DVo.jpg

Så här är det som standard med den senaste PS5 uppdateringen, ska se över LG C9 om den kanske behöver en manuell uppdatering men skulle inte tro det. Får kolla lite mer senare.

Ouch, ser ju inte lovande ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Ouch, ser ju inte lovande ut.

Fel HDMI port och eller sladd används.
Lg OLED C9 har stöd för HDCP 2.2 och däröver.
Använder man rätt port/sladd så fungerar det.

Permalänk
Medlem

Nu finns min PS5 SE som jag beställde från Amazon 00.20 att hämta hos närmaste postombud. Hoppas ni andra som beställde därifrån får era PS5 nu också.

Permalänk

Zlatan verkar inte ha några problem att skramla fram PS5or iaf

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/yRlKQA/zlata...

Permalänk
Medlem
Skrivet av planis83:

Verkar som att du har i fel HDMI port, HDCP skall väl vara 2.2 eller över?

HDCP är 2.3 vid 2160p. Testade 1080p också för att se om det blev till 10-bitars 4:4:4 men icke. Den kanske börjar trycka det när man faktiskt börjar spela.

Osäker om det är hårdvaran som är begränsad till 32Gbps eller om Sony kan lösa det med någon uppdatering som de kommer göra med VRR. Känns väldigt konstigt att hårdvaran skulle vara begränsad. Men hur många spel kommer faktiskt köra i 2160p 120 fps?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon193054:

Nu jävlar ska det spelas!!! Eller vänta... har ingen maskin.
https://i.imgur.com/QGlOdGi.jpg

Hehe, koppla in kontroll och headset i datorn, börja ladda kontrollen är nog så roligt det blir.

Just den där leveransen är skitstörande, nämnde innan min Rift-leverans där Touch-kontrollerna kom i förväg. Men frågan om inte ditt fall nog är drygare ändå. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av lsociety:

HDCP är 2.3 vid 2160p. Testade 1080p också för att se om det blev till 10-bitars 4:4:4 men icke. Den kanske börjar trycka det när man faktiskt börjar spela.

Osäker om det är hårdvaran som är begränsad till 32Gbps eller om Sony kan lösa det med någon uppdatering som de kommer göra med VRR. Känns väldigt konstigt att hårdvaran skulle vara begränsat. Men hur många spel kommer faktiskt köra i 2160p 120 fps?

I nuläget finns inga spel som stödjer 2160p i 120 fps, dem allra flesta ligger på 60fps just nu.
Lär komma senare när utvecklarna börja nyttja hårdvaran bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Nu finns min PS5 SE som jag beställde från Amazon 00.20 att hämta hos närmaste postombud. Hoppas ni andra som beställde därifrån får era PS5 nu också.

Min kommer nog under eftermiddag till mitt postombud

Edit: fick precis att det finns att hämta !!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av planis83:

Fel HDMI port och eller sladd används.
Lg OLED C9 har stöd för HDCP 2.2 och däröver.
Använder man rätt port/sladd så fungerar det.

Så här ser det ut på en samsung Q90T

Vet dock inte vad något av det där betyder. Men då har ni iaf en till tv att jämföra med. (Kopplad på HDMI för spel)

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk

Nope
Beställde på Mediamarkt försent, 17/10-2020
Skall få PS5 disk-versionen i mars 2021 som det ser ut nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Så j-a surt att man i princip beställt "först" (nåja, men typ 23:55, orderbekräftelse på mailen 23:58) på Amazon men inte rört sig ur fläcken från "Förbereder för försändelse". Vet inte ens vad dessa "streck" i leveransstatusen är som ni pratar om? Men:

Är det någon som
- beställt kring 00-snåret natten 18e-19e (t.o.m. före 00?),
- beställt en DE,
- betalat med kort (t.o.m. Amex?),
samt
- bor i Stockholm (oklart om det har betydelse)

Som redan fått sin konsol, fått någon form av spårningsnummer eller åtminstone kommit förbi "Förbereder för försändelse"? Tänkte sätta lite press på Amazon att få ur sig något då det känns som jag knappast borde vara sist i kön

Jag beställde 23:55, DE, faktura, den har inte blivit skickad ännu men premilinär leverans är på tisdag. Bor i Dalsland.

Permalänk
Skrivet av Specias:

”Bäste kund,

Vi kontaktar dig gällande din order som innehåller PlayStation 5 art nr 1012886. Beställningsvaran som du beställt med ett förväntat datum har nu fått sitt datum ändrat. Dessvärre har vi inte heller något bekräftat leveransdatum just nu på när varan kommer in.

Vi återkommer till dig inom 5 arbetsdagar per mejl med fortsatt uppdatering angående din order.

Om du har frågor gällande din order är du alltid välkommen att kontakta oss på mejl, chatt eller telefon: https://support.netonnet.se/hc/sv/articles/360001160045-Konta....
Tänk på att ha ditt ordernummer tillhands när du kontaktar oss.”

Inget nytt mail från Netonnet till mig än så länge.

PS5 disc
Orderbekräftelse 08:05
Leverans: 08-15 dec.