Permalänk
Inaktiv

Blev en tidigt julklapp i år!

Permalänk

Välkommen hem snart min nya 5600X : )
Avbeställt på webhallen då Dustinehome snart fått iväg mitt paket ser det ut som -->

PostNord har fått elektronisk information om din leverans som nu är hos avsändaren eller på väg till PostNords terminal. Spårningsinformationen uppdateras när leveransen har ankommit terminal

Visa signatur

Fånga dagen

Permalänk
Medlem

Min 5900X, beställd igår på Netonnet, är skickad nu, leverans ikväll.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Min 5900X, beställd igår på Netonnet, är skickad nu, leverans ikväll.

Tog du express hemleverans eller något annat smaskigt? Valde själv box och den estimerade leverans på torsdag vid beställning. Ingen brådska för min del utan mer det att man vill se att den faktiskt är på väg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobo:

Tog du express hemleverans eller något annat smaskigt? Valde själv box och den estimerade leverans på torsdag vid beställning. Ingen brådska för min del utan mer det att man vill se att den faktiskt är på väg

Som klubbmedlem får man express hantering automatiskt förstod jag det som och själva leveransen med Best (hemleverans) kostade bara 50 kr mer än det billigaste alternativet så valde det. Vet inte hur länge jag har väntat på 5800X men detta var ju värt det. Men på långa vägar inte det jag hade planerat, vilket var 5600X

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Gällande Far Cry 6 via NetonNet så blev jag intresserad av vem som deltog i kampanjen och enligt AMD's Terms of Serice så är NetonNet med, se https://www.amdrewards.com/terms under EMEA

Participating Component and System Integrators by Region:
EMEA: ..., Inet, ..., Net On Net, ..., Webhallen

Så ni som är sugna på Far Cry 6 och har handlat på NetonNet borde kolla med supporten.

Kollade med NoN supporten och dom hävdar att dom inte är med i kampanjen utan är bara "partners".

Permalänk
Medlem

Frågade supporten nu och det är tydligen en del ordrar som inte hunnit hanteras under helgen. Fick inget svar på fråga om tilldelning eller varför en del av er som beställde i fredags får era skickade före oss som haft bokningar ett tag. Märkligt hanterat tycker jag.

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av obadja:

Kollade med NoN supporten och dom hävdar att dom inte är med i kampanjen utan är bara "partners".

Efter tipset ovan läste även jag igenom villkoren och det står ju klart och tydligt att med rätt processor (5800x och uppåt) samt en handlare på listan (där NoN står) så skall man gå kod. Märkligt kan jag tycka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Frågade supporten nu och det är tydligen en del ordrar som inte hunnit hanteras under helgen. Fick inget svar på fråga om tilldelning eller varför en del av er som beställde i fredags får era skickade före oss som haft bokningar ett tag. Märkligt hanterat tycker jag.

Tror inte det stämmer.

Jag hade en bokning sedan 26 och en i från fredags. Båda hanterades i Söndags.

Eller menar du att du har en bokning sedan innan 26 på 5900x som inte skickats än?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Tror inte det stämmer.

Jag hade en bokning sedan 26 och en i från fredags. Båda hanterades i Söndags.

Eller menar du att du har en bokning sedan innan 26 på 5900x som inte skickats än?

Har en från 17:00 26/11 som inte är hanterad. Fick inget bra svar så får vänta och se, men vore surt om de slarvat bort den.

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Tror inte det stämmer.

Jag hade en bokning sedan 26 och en i från fredags. Båda hanterades i Söndags.

Eller menar du att du har en bokning sedan innan 26 på 5900x som inte skickats än?

Var 26e själva brytdatumet eller hur så? Det är ju folk som beställde i fredags som fått den skickad.
Själv beställde jag 27e men ordern är fortfarande inte hanterad. Så de har inte hanterat alla i helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Har en från 17:00 26/11 som inte är hanterad. Fick inget bra svar så får vänta och se, men vore surt om de slarvat bort den.

Finns alltid en risk att mänskliga faktorn spelar in aka slarvat bort det eller liknande. Men det får ändå anses som mindre sannolikt imo.

Skrivet av Rejzer:

Var 26e själva brytdatumet eller hur så? Det är ju folk som beställde i fredags som fått den skickad.
Själv beställde jag 27e men ordern är fortfarande inte hanterad. Så de har inte hanterat alla i helgen.

Det tror jag inte, däremot täcks de av samma leverans.
Det kan finnas många anledningar till att det inte hanterats, jag misstänker att det rör sig om flera hundra ärenden så ni lär få ett mejl vilken dag som helst förutsatt att allt med betalningar hat gått bra.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag kontaktade NoN också imorse angående min order på en 5900x lagd den 30/11 och fick till svar att den är "slut i lager" och att de inte vet när de får in nästa leverans. Suck.

Hoppas att personen som svarade på min fråga bara är felinformerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Finns alltid en risk att mänskliga faktorn spelar in aka slarvat bort det eller liknande. Men det får ändå anses som mindre sannolikt imo.

Det tror jag inte, däremot täcks de av samma leverans.
Det kan finnas många anledningar till att det inte hanterats, jag misstänker att det rör sig om flera hundra ärenden så ni lär få ett mejl vilken dag som helst förutsatt att allt med betalningar hat gått bra.

Självklart är det så, lika surt för det Det som är lite udda är just hanteringen av ordrar lagda efter som blir skickade först. Trodde lagret arbetade efter först come first serve när det gällde liggande beställningar och lagersaldo.

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastian383:

Jag kontaktade NoN också imorse angående min order på en 5900x lagd den 30/11 och fick till svar att den är "slut i lager" och att de inte vet när de får in nästa leverans. Suck.

Hoppas att personen som svarade på min fråga bara är felinformerad.

Gick den personen verkligen in på din specifika order och konstaterade att just din processor inte fanns i lager? Isåfall är det ett riktigt konstigt system de har ifall "direktköp" har gått före förbokningar gjorda en vecka tidigare.
Var inte du en av de som hörde dig för i fredags och fick det bekräftat att din order var reserverad från den leveransen som kom den dagen?

Min 5900X blev skickad igår, den var beställd sent på kvällen 26/11. Tydligen är posthanteringen igång även över helger nu också då Postnord redan igår (söndag) hämtade upp och påbörjade transporten av min försändelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Gick den personen verkligen in på din specifika order och konstaterade att just din processor inte fanns i lager? Isåfall är det ett riktigt konstigt system de har ifall "direktköp" har gått före förbokningar gjorda en vecka tidigare.
Var inte du en av de som hörde dig för i fredags och fick det bekräftat att din order var reserverad från den leveransen som kom den dagen?

Min 5900X blev skickad igår, den var beställd sent på kvällen 26/11. Tydligen är posthanteringen igång även över helger nu också då Postnord redan igår (söndag) hämtade upp och påbörjade transporten av min försändelse.

Vad hade du för betalningsalternativ och fraktsätt? Börjar tro att faktura och instabox var ett dåligt val 😂

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Vad hade du för betalningsalternativ och fraktsätt? Börjar tro att faktura och instabox var ett dåligt val 😂

Faktura och vanlig försändelse med Postnord, ingen express eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Gick den personen verkligen in på din specifika order och konstaterade att just din processor inte fanns i lager? Isåfall är det ett riktigt konstigt system de har ifall "direktköp" har gått före förbokningar gjorda en vecka tidigare.
Var inte du en av de som hörde dig för i fredags och fick det bekräftat att din order var reserverad från den leveransen som kom den dagen?

Min 5900X blev skickad igår, den var beställd sent på kvällen 26/11. Tydligen är posthanteringen igång även över helger nu också då Postnord redan igår (söndag) hämtade upp och påbörjade transporten av min försändelse.

Ja, hon fick ordernummer i alla fall så jag förmodar det. Men håller med om att det vore ett mycket konstigt system i så fall så jag tror nog fortfarande att den lär skickas idag.

Nope, jag var aldrig i kontakt med dem i fredags men flera andra var så förmodar att det borde gälla för mig också i så fall.

Permalänk
Medlem

Beställde min mitt på dagen den 26e och den skickades igår och bör dyka upp snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Vad hade du för betalningsalternativ och fraktsätt? Börjar tro att faktura och instabox var ett dåligt val 😂

Skrivet av goat:

Faktura och vanlig försändelse med Postnord, ingen express eller liknande.

Jag hade också faktura + postnord så jag tror inte att det är det.

Misstänker att våra ändå är reserverade, bara att de inte har kommit till dessa ännu.

Permalänk
Medlem

Man kan alltså tränga sig före kön på NoN om man köper sånt som precis trillat in i lager och beställer med expressbud?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Man kan alltså tränga sig före kön på NoN om man köper sånt som precis trillat in i lager och beställer med expressbud?

Nej,

Jag hade en lagd 26/11 och lade en ny i fredags just för att testa detta. Båda skickades igår. Kollar jag på minuten så skickades instabox paketet en kvart tidigare än vanliga postombud leveransen. Så på sätt och vis stämmer det du säger men ändå inte. För postnord alternativet är faktiskt redan framme i Örebro medans instabox paketet kommer imorgon.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Nej,

Jag hade en lagd 26/11 och lade en ny i fredags just för att testa detta. Båda skickades igår. Kollar jag på minuten så skickades instabox paketet en kvart tidigare än vanliga postombud leveransen. Så på sätt och vis stämmer det du säger men ändå inte. För postnord alternativet är faktiskt redan framme i Örebro medans instabox paketet kommer imorgon.

Frågan är då varför din order i fredags hanterades före de ordrar vi andra har lagda 26/11? Stämmer så att säga inte med ditt påstående här.

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk

Beställde en 5900x på NoN 26/11 (faktura, instabox) och har inte hört något om den förutom att de inte vet när den ska komma. Avbokade den och även en beställning på Dustin.

Ikväll får jag istället min 5900x från webhallen 15:03 ***0153. Bara en dryg månad efter beställning

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Frågan är då varför din order i fredags hanterades före de ordrar vi andra har lagda 26/11? Stämmer så att säga inte med ditt påstående här.

Det är väl det som är det intressanta. Blir dock väldigt svårt för oss att svara på utan att se i deras system direkt.
Men det kan vara allt från kreditupplysning, betalningsalternativ till fraktsätt.

Det finns även ett alternativ till jag kan komma på och det är att man klickat på köp och det precis tagit slut då netonnet likt många andra inte reserverar produkten i varukorgen och när det är så pass populära produkter så går det åt rätt fort.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Det är väl det som är det intressanta. Blir dock väldigt svårt för oss att svara på utan att se i deras system direkt.
Men det kan vara allt från kreditupplysning, betalningsalternativ till fraktsätt.

Det finns även ett alternativ till jag kan komma på och det är att man klickat på köp och det precis tagit slut då netonnet likt många andra inte reserverar produkten i varukorgen och när det är så pass populära produkter så går det åt rätt fort.

Om man nu lagt en beställning den 26/11 och produkten tagit slut i lager så borde det rimligtvis vara så att de fyller på beställda ordrar nästa leverans före produkten visas i lager igen på sidan. Dvs före du kunde beställa din i fredags. Borde alltså inte vara ett problem här..

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Det är väl det som är det intressanta. Blir dock väldigt svårt för oss att svara på utan att se i deras system direkt.
Men det kan vara allt från kreditupplysning, betalningsalternativ till fraktsätt.

Det finns även ett alternativ till jag kan komma på och det är att man klickat på köp och det precis tagit slut då netonnet likt många andra inte reserverar produkten i varukorgen och när det är så pass populära produkter så går det åt rätt fort.

Jag tror inte att kreditupplysning är problemet eftersom den tas vid ordertillfället och inte inför leverans.

Sedan var ju processorn slut när vi som beställde innan i fredags lade ordrarna, iaf för egen del. Då stod det "förhandsbokning" vid lagerstatus så det har inte något att göra med att det tog slut när vi lade produkten i varukorgen.

Med det sagt så är jag ändå hoppfull och tror att våra CPU:s är reserverade men inte packade ännu. Annars vore Netonnets system värdelöst eftersom det skulle betyda att de har prioriterat nya beställningar framför tidigare lagda orders

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Om man nu lagt en beställning den 26/11 och produkten tagit slut i lager så borde det rimligtvis vara så att de fyller på beställda ordrar nästa leverans före produkten visas i lager igen på sidan. Dvs före du kunde beställa din i fredags. Borde alltså inte vara ett problem här..

Det råder ingen tvivel om att om allt sker korrekt så är det så det bör vara. Här spekulerar vi kring vad det kan bero på att det inte blivit så

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Det råder ingen tvivel om att om allt sker korrekt så är det så det bör vara. Här spekulerar vi kring vad det kan bero på att det inte blivit så

Absolut, menar bara att det skulle vara ett fint systemfel om det nu lagts ut för beställning före de fyllt befintliga ordrar. Skulle säga att vi är överens här 😁

Visa signatur

Fyra ord före katastrofen: "Lugnt, vi har backuper".

Permalänk
Medlem
Skrivet av brize:

Absolut, menar bara att det skulle vara ett fint systemfel om det nu lagts ut för beställning före de fyllt befintliga ordrar. Skulle säga att vi är överens här 😁

Om man säger så här, det hade nog varit lättare för NetOnNet att förklara för köpare som beställde i fredags att 5900X antagligen tog slut innan just deras beställning gick igenom, än att nu komma på en bra förklaring varför nyare ordrar gått före förhandsbokningar.

En sak jag inte kan förstå var vart de 5900X de hade för direktköp igår kom ifrån, var det månne ett datorhaveri* och att några förbokningar föll bort och blev ”tillgängliga” till försäljning?

*Vild spekulation. 😄