Permalänk
Medlem

Förra veckan stod det "I lager på fredag(denna veckan)".

Idag:
AMD Ryzen 9 5900X 3.7 GHz 70MB
Plockas

Beställd på Inet, plats 386 i kön, får hoppas den får status skickas och inte fastnar i plockas statusen, varit så sedan 15:30 då jag upptäckte det.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Då har man pratat med Netonnet's chatt igen och processorn(5900X beställde 28Nov) håller på att packas och ska skickas ut under dagen fick jag till svar nu, så vi får väl se hur det stämmer med det då jag tycker att det är kväll nu.

Hört något mer? Min orderstatus är fortfarande ”mottagen”

Permalänk
Skrivet av zap117:

vad har du för moderkort ?

har du inte ett med stöd för "bios flashback" så erbjuder amd i vissa fall en låne cpu

"Short Term Processor Loan Boot Kit
AMD will offer affected and qualified users (as described below) an AMD Athlon 200GE Processor, including thermal solution, for short-term use ("boot kit") to perform the BIOS update on their motherboard.

This short-term processor loan or boot kit is offered through AMD warranty services and is available only for qualified users that:

Have made a valid purchase of a 3rd Gen Ryzen™ Desktop Processor and;
Are unable to boot that processor because the user’s current X470/B450 BIOS must be upgraded first.
This service is free of charge with the following condition:

Once you have submitted your claim for a processor loan boot kit, AMD will require pictures of your 3rd Gen Ryzen™ Desktop Processor and AMD Socket AM4 400 Series motherboard, which clearly shows the model numbers and unique serial numbers as well as a copy of the purchase invoice(s) to authorize the request. Additionally, a summary or copy of communication with the motherboard manufacturer is requested to indicate why support from the Original Design Manufacturer (ODM) is not suitable.

Once the RMA request is approved, the AMD Athlon 200GE processor will be sent with pre-paid return shipping. The processor is provided as a temporary loan to you for the sole purpose of updating the BIOS and must be returned within 10 business days of receipt. It is not necessary to return the provided thermal solution.

To obtain the boot kit, please carefully follow these instructions:

Go to the AMD online warranty claims page: https://www.amd.com/en/support/kb/warranty-information/rma-fo...
Fill in your full contact and product details (3rd Gen Ryzen Processor OPN number and serial number)
In the Problem Description field enter "Boot kit Required" (without quotes)
NOTE: The product must be a valid AMD processor with authentic OPN and serial number.

Once the claim is received and approved, confirmation details and boot kit instructions will be provided in a follow up email."

Har ett asrock b550m pro 4, så inget stöd för flashback finns tyvärr. Hade kunnat vända mig till AMD men då blir det säkert någon extra vecka av väntan, är otålig , Jag drar till Inet så får jag väll i värsta fall betala ett par hundra spänn för att få det flashat. Skulle bara köpt ett annat moderkort men försent nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastian383:

Hört något mer? Min orderstatus är fortfarande ”mottagen”

nope händer inget mer än att dom sa att den skulle packas idag men inget har hänt under min order.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

@webhallen Får ni in några 5600x leveranser innan nyår?

Permalänk

Vart hittar ni kölistan på inet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreassJohansso:

Vart hittar ni kölistan på inet?

finns ingen du måste ringa/chatta/maila för att få reda på vart du är.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

tröttnade på webhallen så jag avbeställde och bokade på netonnet istället den 27/11. ooooch nu damp detta ner i mailen

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

finns ingen du måste ringa/chatta/maila för att få reda på vart du är.

Frågan är bara vad man ska ha den informationen till då det ändå inte ges någon information från Inets sida om förväntat antal inkommande enheter. Man måste ju liksom ha ett förväntat antal för att väga mot sin köplats om det ska finnas något värde i köplatsen.

Den enda informationen som ger någon indikation är om det på beställarens sida står ett datum som är närmare inpå än det som står på produktsidan, då vet man att man ligger bättre till i kön och att det börjar närma sig. Supporten kan ändå inte ge någon bättre information än den förväntade leveranstiden som redan finns på "Mina sidor".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

tröttnade på webhallen så jag avbeställde och bokade på netonnet istället den 27/11. ooooch nu damp detta ner i mailen
https://i.imgur.com/VvzutQy.png

Najs! Hur dags beställde du den 27/11?

Permalänk
Medlem

Då fick man ett mail från netonnet att min order är skickad 23:21 undrar hur länge dom jobbar eller om det är något automat system som gör det på olika intervaller

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Då fick man ett mail från netonnet att min order är skickad 23:21 undrar hur länge dom jobbar eller om det är något automat system som gör det på olika intervaller

Härligt att höra!

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Då fick man ett mail från netonnet att min order är skickad 23:21 undrar hur länge dom jobbar eller om det är något automat system som gör det på olika intervaller

Till min stora förvåning. Samma här. Fick mitt mail 23.35 att de skickat en 5900x. Också från Netonnet.

Detta är ändå rätt märkligt då jag har en order hos Inet ifrån den 16 november som fortfarande är i kö. Medan den hos Netonnet la jag den första december och den påstås skickas nu.
Återstår att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silvowitch:

Till min stora förvåning. Samma här. Fick mitt mail 23.35 att de skickat en 5900x. Också från Netonnet.

Detta är ändå rätt märkligt då jag har en order hos Inet ifrån den 16 november som fortfarande är i kö. Medan den hos Netonnet la jag den första december och den påstås skickas nu.
Återstår att se.

Fick min faktura med nu som ska vara betald 31 januari 2021 och spårningen i min posten app säger beräknad till 9 december. Då vet man vad man gör i helgen, bara hoppas grafikkortet dyker upp med snart.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av Kokefa:

Förra veckan stod det "I lager på fredag(denna veckan)".

Idag:
AMD Ryzen 9 5900X 3.7 GHz 70MB
Plockas

Beställd på Inet, plats 386 i kön, får hoppas den får status skickas och inte fastnar i plockas statusen, varit så sedan 15:30 då jag upptäckte det.

Jävligt intressant det där, har plats 163 och för mig står det fortfarande i lager på fredag....

Permalänk
Medlem

Hur blev det nu för er vars order i köphistorik försvann på NoN? Min har legat som mottagen fram till idag men nu syns inte ordern längre. Beräknat levdatum var torsdag med instabox.

Permalänk
Medlem

@tobo exakt samma för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skinka:

@tobo exakt samma för mig.

Har vi hunnit bli oroliga?

Permalänk
Medlem

Fick tag i en 5900x igår på min lokala elgiganten, bokade via hemsidan o hämtade i butik, dom hade fått in 5st så kan va värt att hålla koll där om man vill ha en innan jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skinka:

@tobo exakt samma för mig.

Skrivet av Tobo:

Har vi hunnit bli oroliga?

Märkligt att era orders ”försvunnit”. Min stod som mottagen hela dagen igår och sedan fick jag ett mejl strax innan midnatt om att den skickats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pahi78:

Najs! Hur dags beställde du den 27/11?

Kommer inte ihåg faktiskt och det står inte i köphistoriken men det var nån gång när jag kom hem efter 16 om jag inte minns fel. Jag kände att det är ju jättekul att webhallen är aktiv i tråden och skriver vad som händer men det spelar ju ingen större roll om dom inte levererar.
Jag var sen på lanseringsdagen och beställde 1534 så jag räknade inte med att få mitt där under detta året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greywiind:

Jävligt intressant det där, har plats 163 och för mig står det fortfarande i lager på fredag....

Ja det där är väldigt intressant, står fortfarande "Plockas" på min order så får väl se om något händer idag, återkommer ifall status ändras.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Beställd, bekräftad i lager 10 december 2020, 1 st.

Hoppas jag får den innan helgen

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Webhallen

Ytterligare 100 5900X landade idag. (tror jag missade skriva i tråden när de bekräftades)
Har också uppdaterat kölistan.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Fick meddelande om att min 5900X nu är framme hos Multitronic! Jag passade på att köpa ett B550 moderkort på black friday för 700kr!

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk
Medlem

5900X: Webhallen ordernummer ****0066 (15:03 5/11) skickades 7:15 i morse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greywiind:

Jävligt intressant det där, har plats 163 och för mig står det fortfarande i lager på fredag....

Hur ser ni eran köplats på inet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ytterligare 100 5900X landade idag. (tror jag missade skriva i tråden när de bekräftades)
Har också uppdaterat kölistan.

/Patrik

Jättetack för update!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk
Skrivet av TioTum95:

Hur ser ni eran köplats på inet?

Prata med support

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobo:

Hur blev det nu för er vars order i köphistorik försvann på NoN? Min har legat som mottagen fram till idag men nu syns inte ordern längre. Beräknat levdatum var torsdag med instabox.

Min försvann också.
Konktaktade supporten som sa att den skulle dyka upp efter att varan skickats iväg, vilket de också gjorde.

Tyckte dock att de var märkligt att den för de första försvann, sedan försvann alla andra tidigare köp också och dessa har inte kommit tillbaks. Netonnet hävdar att jag inte var medlem vid de tillfället som köpet gjordes vilket förmodligen stämmer. Men tycker det är konstigt att det först fanns med i listan och nu inte finns med.