Ny telefon under mellandagsrean - vilka alternativ finns?

Permalänk

Ny telefon under mellandagsrean - vilka alternativ finns?

Hej!
Jag tänkte slå till på en ny telefon under mellandagsrean. Har funderat på en iPhone 12 Mini, men vill gärna ha ett Android-alternativ. Nedanför kommer mina krav/önskemål

- Rent Android (Nära stock funkar också)
- Relativt bra kamera
- Inte vara utsatt för USA:s handelsblockad mot Kina.
- Bra kamera
- Snabb CPU
- Måste finnas på Elgiganten då jag har ca 5789436578349 presentkort därifrån som jag gärna använder

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

Det enda rätta är då såklart att hålla koll på Elgigantens hemsida och välja det dyraste som blir nedsatt

Permalänk
Medlem

MKBHD gav Årets MVP till Galaxy S20 FE så den kan jag väl tipsa om.

https://www.youtube.com/watch?v=e6_t26Q9aVM&ab_channel=Marque...

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1PPEN:

MKBHD gav Årets MVP till Galaxy S20 FE så den kan jag väl tipsa om.

https://www.youtube.com/watch?v=e6_t26Q9aVM&ab_channel=Marque...

Jag skulle dock inte vilja säga att Samsungs UI är rent Android / Nära stock Android

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag skulle dock inte vilja säga att Samsungs UI är rent Android / Nära stock Android

Haha NE... tvärtom..
Samsung är verkligen sämsta android upplevelsen enligt mig.

Själv kör jag lineageOS för att bli av med all bloatware.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Har du så många presentkort därifrån så är det bara ta valfri redan nu:)
Elgiganten har fina Oneplus-lurar i hela segmentet. Även Huawei P30 finns där.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av sparkar_boll:

Hej!
Jag tänkte slå till på en ny telefon under mellandagsrean. Har funderat på en iPhone 12 Mini, men vill gärna ha ett Android-alternativ. Nedanför kommer mina krav/önskemål

- Rent Android (Nära stock funkar också)
- Relativt bra kamera
- Inte vara utsatt för USA:s handelsblockad mot Kina.
- Bra kamera
- Snabb CPU
- Måste finnas på Elgiganten då jag har ca 5789436578349 presentkort därifrån som jag gärna använder

Hittade du någon telefon att köpa på mellandagsrean? I så fall, vad blev det?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Hittade du någon telefon att köpa på mellandagsrean? I så fall, vad blev det?

Nej, tyvärr inte.
Men det lutar väldigt mycket åt Apple-hållet.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Nej, tyvärr inte.
Men det lutar väldigt mycket åt Apple-hållet.

Comviq har ett väldigt bra pris på F20 FE 5G versionen om man kan tänka sig bindningstid. 150:-/mån för telefonen och 195:- för abonnemang (om man väljer abonnemanget med 10GB surf per månad) Totalt 8280 inklusive telefonen. Kostnaden för bara telefonen är 3600:- när man betalat av den. Edit: Dock inte nära Androids stock/Rent Android tyvärr, men ändå ett väldigt bra pris och jag skulle iallafall ha med det i tankarna. Gäller månaden ut

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig