*LÖST* Bakgrundsbilden på mitt skrivbord syns svagt i bakgrunden när jag spelar spel

Permalänk

*LÖST* Bakgrundsbilden på mitt skrivbord syns svagt i bakgrunden när jag spelar spel

Hej!

Jag har en AOC CQ32G1 och när det är mörkt i spel så kan jag svagt se skrivbords bakgrunden. Jag har två skärmar så har provat att spela på den andra skärmen som har samma bakgrund och problemet inträffar inte där. Så jag gissar på att det har något med AOC skärm att göra. Det händer i flera spel men märks bäst i The Long Dark & Hunt Showdown. Jag har haft den här skärmen över ett år & jag har inte märkt det innan. Så jag är inte säker på om det alltid har varit så men jag har inte märkte det eller om det nyligen har uppstått.
Jag har försökt ta bilder & screenshots på det men det är för svagt för att synas på bild.
Någon som vet vad det beror på?

Edit: Löst, det är inbränning.

problemet är löst
Visa signatur

// Have a Good One

Permalänk
Medlem

Låter ju mycket märkligt, nästan som inbränning i skärmen. Har du provat byta bakgrundsbild, och se om den visar den nya bilden, eller om den fortfarande visar samma?

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Gäller det även om du tittar på en mörk bild på t.ex Google bildsök?

Permalänk
Skrivet av Ostbullen:

Låter ju mycket märkligt, nästan som inbränning i skärmen. Har du provat byta bakgrundsbild, och se om den visar den nya bilden, eller om den fortfarande visar samma?

Det tänkte jag inte ens på, så klart det är inbränning i skärmen. Du hade helt rätt. Tack så mycket.
Well det är frustrerande men mitt eget fel I guess. min skärm stängs av efter bara någon minut om jag inte är vid datorn så trodde inte att jag skulle få det problemet inom 1-2 år. Blir svart bakgrundsbild i fortsättningen.

Visa signatur

// Have a Good One

Permalänk
Medlem

Detta har jag sett på flera skärmar så antar att det inte är alltför ovanligt. Det syns framförallt i vissa nyanser av grått och är endast en temporär inbränning, alltså borde det försvinna efter ett tag, eller i alla fall gör det det på min skärm.

Visa signatur