Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.SnuggleZ
fan den kanske går att klocka som bara satan...typ över 3 ghz det vore kul, hoppas den inte kostar mer än typ 500

nej nej nej,,, du har missuppfattat, det är AMD som vi snackar om då är det att det troligen kan klockas till 500MHz och kostar 3000:- inte tvärtom...

Det med prestanda är ute nu, nu gäller det att ha sånt fult namn på processorerna som möjligt...

off-Tillägg>> Vart F**N är Swec-butiken, säg inte att den är nere igen... jag som var köpsugen,,, tacksam för svar på det...

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Medlem

AMD är urusla på komma på namn..
Athlon, Barton, Thoroughbred (stavning?), Opteron, Palomino, Duron och så klart Thorton m.m.

Permalänk
Medlem

Jag gillar AMD:s namn helst klart. Är väll bara Thorton som känns lite konstigt men jag tror vi kommer växa i det med.
Athlon klingar ju jätte bra, och Duron lika så. Man kan nästan höra att AThlon är bättre än Duron. Bra namn helt enkelt.

Visa signatur

Får jag äta på ditt skägg?

g3wd.mine.nu

Permalänk
Medlem

Att ni orkar tjafsa om färg och namn på en propp. "5 tecken på att man har för mkt fritid..." Tycker det ska bli intressant att se om denna kanske spöar T-Breds när det gäller OC, för dem klockade ju väldigt bra, 1700+'or i 2300mhz har man ju hört talas om...

EDIT: Har inte T-Bredsen samma speccs på cache osv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Driot
AMD är urusla på komma på namn..
Athlon, Barton, Thoroughbred (stavning?), Opteron, Palomino, Duron och så klart Thorton m.m.

Som om thunderbird inte är ett bra namn...kanske det bästa namnet på en prolle..

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akius
Att ni orkar tjafsa om färg och namn på en propp. "5 tecken på att man har för mkt fritid..." Tycker det ska bli intressant att se om denna kanske spöar T-Breds när det gäller OC, för dem klockade ju väldigt bra, 1700+'or i 2300mhz har man ju hört talas om...

EDIT: Har inte T-Bredsen samma speccs på cache osv?

Har du inte själv upplevt T-breddens potential? Jag tror inte Thorton kommer att överklocka mer procentuellt.

Off topic: En bekant till mig blev emot överklockning när hans 733 mhz p3-dator blev för varm när han monterade in extra hårddisk på p3-dator som jag överklockat (för skoj skull 1 år tidigare) 40 mhz. Han blev väldigt tyst då jag talade om att jag överklockat min dator 700 mhz. Och när jag bytt moderkort kommer jag kunna överklocka ännu mer Vad kan man säga om detta? Klantiga människor är farligare än överklockning. Numera kör han en P4:a o tror han har världens vrålåk, tror inte de me ett geforce2mx.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myran
Som om thunderbird inte är ett bra namn...kanske det bästa namnet på en prolle..

Japp, det är suveränt namn. Vet om en T-shirt med Thunderbird som text.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Det är ju en "Billy Bob" förstår du väl??

Han heter faktiskt Thornton.

Visa signatur

Asus P5VD2-VM - Intel Core 2 Duo 1.86GHz 1066MHz FSB, 4MB Cache - 1xCorsair 1024MB PC5300 - Albatron GeForce 8600GT 256MB PCIex 16x - Samsung Spinpoint 80GB ATA/133 -
Samsung 16x DVDRW

Permalänk
Medlem

Om vi nu ska klaga på namnen så måste jag tillägga att Prescott, Canterwood, Willamette, Northwood osv inte låter allt för skojigt.

Tro nu inte att jag tror att samtliga nämnda namn är processorer.

Visa signatur

Asus P5VD2-VM - Intel Core 2 Duo 1.86GHz 1066MHz FSB, 4MB Cache - 1xCorsair 1024MB PC5300 - Albatron GeForce 8600GT 256MB PCIex 16x - Samsung Spinpoint 80GB ATA/133 -
Samsung 16x DVDRW

Permalänk
Avstängd

Thorton går i alla fall att uttala till skillnad mot Thoroughbred (stavning?)

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Hedersmedlem

Är thorton en häst också eller?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Driot
AMD är urusla på komma på namn..
Athlon, Barton, Thoroughbred (stavning?), Opteron, Palomino, Duron och så klart Thorton m.m.

Jag vill se dig hitta på namn som klingar åtminståne lika bra.

Visa signatur

XP 2500+@11*219Mhz/2409Mhz| ABIT NF7-Sv2.0 | Leadtek GeForceFX 5900Ultra 256MB | 2*Twinmos-Winbond PC3200 256Mb 2-3-3-7 timings | WD 40GB + IBM 20GB + Hitachi 160GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tyrell
Om vi nu ska klaga på namnen så måste jag tillägga att Prescott, Canterwood, Willamette, Northwood osv inte låter allt för skojigt.

Tro nu inte att jag tror att samtliga nämnda namn är processorer.

Intel har bestämt sig för att hjälpa miljön... de planterar en skog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulka-Pulka
Intel har bestämt sig för att hjälpa miljön... de planterar en skog

Åhåj!

Visa signatur

Asus P5VD2-VM - Intel Core 2 Duo 1.86GHz 1066MHz FSB, 4MB Cache - 1xCorsair 1024MB PC5300 - Albatron GeForce 8600GT 256MB PCIex 16x - Samsung Spinpoint 80GB ATA/133 -
Samsung 16x DVDRW

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Driot
AMD är urusla på komma på namn..
Athlon, Barton, Thoroughbred (stavning?), Opteron, Palomino, Duron och så klart Thorton m.m.

Thunderbird är ett grymmt namn. Athlon likaså. För o inte tala om Clawhammer och Sledgehammer!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cparne
Thunderbird är ett grymmt namn. Athlon likaså. För o inte tala om Clawhammer och Sledgehammer!

håller med

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Avstängd

Thorton = Thoroughbred + Barton

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Det är ju inte alla som hänger som en igel framför skärmen 24/7...
Om du tycker att det är dålig hastighet på nyhetsflödet kan du ju själv tipsa Swec...

Bara o slänga iväg ett mail till nyhet@sweclockers.com ...
Enkelt.

Dessutom finns det mer än ett forum här.

Hej, de är förståeligt men de finns alltid folk som surfar som vanligt även fast det är sommar, jag tex

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Thorton = Thoroughbred + Barton

hmm, men de har ju 256 kb l2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Har du inte själv upplevt T-breddens potential? Jag tror inte Thorton kommer att överklocka mer procentuellt.

Off topic: En bekant till mig blev emot överklockning när hans 733 mhz p3-dator blev för varm när han monterade in extra hårddisk på p3-dator som jag överklockat (för skoj skull 1 år tidigare) 40 mhz. Han blev väldigt tyst då jag talade om att jag överklockat min dator 700 mhz. Och när jag bytt moderkort kommer jag kunna överklocka ännu mer Vad kan man säga om detta? Klantiga människor är farligare än överklockning. Numera kör han en P4:a o tror han har världens vrålåk, tror inte de me ett geforce2mx.

Antingen är jag ute och cyklar eller så har du missuppfattat mitt inlägg. Läs det igen. Och snubben som sa nåt om att det itne gick att uttala, företag kan inte alltid anpassa sina produkter till konsumenternas inkompetens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akius
Antingen är jag ute och cyklar eller så har du missuppfattat mitt inlägg. Läs det igen. Och snubben som sa nåt om att det itne gick att uttala, företag kan inte alltid anpassa sina produkter till konsumenternas inkompetens.

De som jag skrivit inom off topic var inge svar på ditt inlägg. Jag bara undrade om du själv upplevt en T-bred. Kan bekräfta det som står skrivet om dem. De är helt underbara på överklockning om de har en bra steppning. Alla AMD-fans borde uppleva den. Amen!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cparne
hmm, men de har ju 256 kb l2.

Precis. Thorton är en Barton, alltså med 512Kb Cache, men hälften är avstängd, vilket gör att den blir som en Thoroughbred.

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Precis. Thorton är en Barton, alltså med 512Kb Cache, men hälften är avstängd, vilket gör att den blir som en Thoroughbred.

kanske finns nåt sätt att dra igång de extra 256 kb...