Permalänk
Medlem
Skrivet av VyperX:

Då-Ärre "Fish" Men jag har själv inget lir att komma med 😆

Jajamen! Har du inget på gång tycker jag Roger W är välförtjänt den stora äran efter tapper insats.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Jajamen! Har du inget på gång tycker jag Roger W är välförtjänt den stora äran efter tapper insats.

Inte mig emot. 👍 Han hintade rätt först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VyperX:

Då-Ärre "Fish" Men jag har själv inget lir att komma med 😆

Snyggt

Hah, jag hade till och med listat ut att sista ordet troligen var "hooked", men gjorde ändå inte kopplingen mot Fish!
(mest för jag inte trodde det spelet såg ut sådär alls, så jag letade inte runt så mycket)

...

Hmm, vet inte om jag har något bra spel på gång. Jag ska kolla om jag hittar något innan jag ger upp för idag.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Nått ska man ju komma på...

(länk ifall inte embed funkar: https://images.igdb.com/igdb/image/upload/t_screenshot_big/sc... )

Spelet har nog dykt upp nån gång i tråden för länge sen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Nått ska man ju komma på...
https://images.igdb.com/igdb/image/upload/t_screenshot_big/scztr03unnmqytac4ttl.jpg
(länk ifall inte embed funkar: https://images.igdb.com/igdb/image/upload/t_screenshot_big/sc... )

Spelet har nog dykt upp nån gång i tråden för länge sen.

Conan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Nix!
Hint: del av en spelserie där alla föregångarna är fps. (Såvitt jag vet)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nått ska man ju komma på...
https://images.igdb.com/igdb/image/upload/t_screenshot_big/scztr03unnmqytac4ttl.jpg
(länk ifall inte embed funkar: https://images.igdb.com/igdb/image/upload/t_screenshot_big/sc... )

Spelet har nog dykt upp nån gång i tråden för länge sen.

Kan det vara Crusaders of might and magic?

Övriga Might and magic var ju 1st person

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Heretic II?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Kan det vara Crusaders of might and magic?

Övriga Might and magic var ju 1st person

Nope!

Skrivet av Telperion:

Heretic II?

Yes, där satt den Snyggt!
Din tur!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nope!

Yes, där satt den Snyggt!
Din tur!

Haha! Tänkte faktiskt på hexen/heretic, men tänkte att grafiken var väl ändå bra mycket bättre än det där

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Haha! Tänkte faktiskt på hexen/heretic, men tänkte att grafiken var väl ändå bra mycket bättre än det där

Jo, bilden jag hittade på tvåan var väl inte den snyggaste (lite grynig och pixlig och verkar sakna en del av ljuseffekterna som jag tror det spelet hade, då det ju byggde på Quake 2 motorn om jag minns rätt)

Men jag tror nog du glömt hur gamla de andra hexen/heretic spelen är (de bygger ju på Doom och Quake 1 motorn)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kan det vara något Ultima, typ 7?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Kan det vara något Ultima, typ 7?

Det är inte Ultima, men utvecklaren är mest känd för spel inom den genren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Kan det vara något Ultima, typ 7?

Jag tänkte något liknande, men tror sjuan är lite för primitiv i looken för att det ska matcha... Och åttan är för isometrisk
Hmm...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Ledtråd: Spelet utspelar sig i samma värld som en annan spelserie.

Permalänk
Medlem

Ledtråd: Utvecklarens logotyp för tankarna till en karaktär från Sagan om Ringen.

Edit: OK, det var nog inte världens bästa ledtråd. Så här ser den ut:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telperion:

Ledtråd: Utvecklarens logotyp för tankarna till en karaktär från Sagan om Ringen.

Edit: OK, det var nog inte världens bästa ledtråd. Så här ser den ut: https://i.imgur.com/qnzvkfT.png

Det var då himla svårt det här! Bilden ovan är den från en cutscene eller själva spelet? Det ser så snyggt ut samtidigt som paletten är begränsad, vilket plattform är det på?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Det var då himla svårt det här! Bilden ovan är den från en cutscene eller själva spelet? Det ser så snyggt ut samtidigt som paletten är begränsad, vilket plattform är det på?

Lite samma funderingar här!
Jag gissar det är PC i slutändan, men skulle inte våga mitt liv på det.
Ska försöka kolla upp den där loggan också... (misstänkte det skulle vara ett öga av något slag )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Det var då himla svårt det här! Bilden ovan är den från en cutscene eller själva spelet? Det ser så snyggt ut samtidigt som paletten är begränsad, vilket plattform är det på?

Bilderna är från DOS, och de lade nog en hel del krut på det introt, såhär ser det ut i själva spelet:

Permalänk
Medlem

Ledtråd: Huvudutvecklaren arbetade för SSI innan han startade en egen spelutvecklingsstudio, vilken gav ut totalt 15 spel mellan åren 1989-1997. De flesta av dessa utspelade sig i samma spelvärld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telperion:

Ledtråd: Huvudutvecklaren arbetade för SSI innan han startade en egen spelutvecklingsstudio, vilken gav ut totalt 15 spel mellan åren 1989-1997. De flesta av dessa utspelade sig i samma spelvärld.

Misstänkte det hade kopplingar mot SSI
Får se om jag hinner gräva i det här efter jobbet...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telperion:

Bilderna är från DOS, och de lade nog en hel del krut på det introt, såhär ser det ut i själva spelet: https://i.imgur.com/5YhaRkt.gif

Ser lite ut som Gauntlet, någon form av creation kit då kanske. Blir lite lättare nu 😁

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telperion:

Ledtråd: Huvudutvecklaren arbetade för SSI innan han startade en egen spelutvecklingsstudio, vilken gav ut totalt 15 spel mellan åren 1989-1997. De flesta av dessa utspelade sig i samma spelvärld.

Kan det vara Siege?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Kan det vara Siege?

Jodå, det kan det absolut vara. Din tur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telperion:

Jodå, det kan det absolut vara. Din tur!

Allright! Den var klurig..

Förhoppningsvis lite lättare här, minns det som ganska skoj och inte så svårt.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Videoapan:

Allright! Den var klurig..

Förhoppningsvis lite lättare här, minns det som ganska skoj och inte så svårt.

https://i.ytimg.com/vi/41236nnuY-I/maxresdefault.jpg

Är det inte RAMBO som skuttar runt i djungeln?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Är det inte RAMBO som skuttar runt i djungeln?

Den var tydligen nästan för lätt för visst är det Rambo på C64 som är ute och räddar piloter.

Din tur!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Videoapan:

Den var tydligen nästan för lätt för visst är det Rambo på C64 som är ute och räddar piloter.

Din tur!

Tackar
Då kör vi nästa, ett spel en kompis hade på original och jag försökte kopiera med dubbelbandare, tror det funkade då jag spelade det en hel del iallafall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Tackar
Då kör vi nästa, ett spel en kompis hade på original och jag försökte kopiera med dubbelbandare, tror det funkade då jag spelade det en hel del iallafall.

https://i.imgur.com/9XZcUhN.png

Vi brukade dela upp oss i en som styrde och en som tyckte på mellanslag för att skjuta specialvapen..😇
Låter någon annan ta denna men jag tror vi kräver namnet på versionen på bilden och inte NES-varianten.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W