Permalänk
Medlem

Hjälp spel försvunnet

Min sons ps4 krachade så fick återställa. Hans GTA5 som han köpte igår finns inte i biblioteket och när man söker i Playstation store så står det att det inte är tillgängligt. Tycker man på mer info så står det att man kanske äger spelet redan. Men hittar inte så vi kan ladda ner det

Permalänk
Medlem

Loggar jag in på datorn finns spelet i biblioteket. Men på ps4 är det borta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotten81:

Min sons ps4 krachade så fick återställa. Hans GTA5 som han köpte igår finns inte i biblioteket och när man söker i Playstation store så står det att det inte är tillgängligt. Tycker man på mer info så står det att man kanske äger spelet redan. Men hittar inte så vi kan ladda ner det

Skrivet av Kotten81:

Loggar jag in på datorn finns spelet i biblioteket. Men på ps4 är det borta

Hm, låter som att ett samtal till playstations support skulle kunna vara på sin plats.
Att ett så populärt spel som GTA-V inte är tillgängligt låter lite skevt.

För det som skulle ha hänt är att ni hade fått ladda ner spelet från PS-store till din sons PS4 igen, spelsparningen hade laddats från molnet och sedan hade allt varit frid och fröjd.
För exakt så fungerar PS3 så länge den har internetuppkoppling, annars sparas det lokalt tills internetuppkoppling erhålls.

Kan du ladda ner spelet till datorn?
Isådanafall skulle du bara behöva en extern hårddisk med usb uppkoppling och lägga in det där, för att från samma hårddisk låta PS4an installera spelet.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Hm, låter som att ett samtal till playstations support skulle kunna vara på sin plats.
Att ett så populärt spel som GTA-V inte är tillgängligt låter lite skevt.

För det som skulle ha hänt är att ni hade fått ladda ner spelet från PS-store till din sons PS4 igen, spelsparningen hade laddats från molnet och sedan hade allt varit frid och fröjd.
För exakt så fungerar PS3 så länge den har internetuppkoppling, annars sparas det lokalt tills internetuppkoppling erhålls.

Kan du ladda ner spelet till datorn?
Isådanafall skulle du bara behöva en extern hårddisk med usb uppkoppling och lägga in det där, för att från samma hårddisk låta PS4an installera spelet.

/Lifooz

Står att det inte är tillgängligt för att man kanske äger det redan. Men hittar som sagt ingenstans att ladda ner det. Får ringa supporten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotten81:

Står att det inte är tillgängligt för att man kanske äger det redan. Men hittar som sagt ingenstans att ladda ner det. Får ringa supporten

Det var det skummaste jag hört, är det någon gång spelet skall vara tillgängligt så är det ju om man redan äger det.
Något måste ha gått fel, så ring supporten och se om de kan hjälpa dig.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att det har med åldern att göra. Playstation är väldigt hårda på det där med ålder, så är kontot som ni använder under den åldern för vad spelet är på så kan man inte spela det.
Vet inte om det går att komma runt med tillåtelse från föräldrar på något vis.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.