3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

Fick precis samtal från Elgiganten...... bara att fortsätta leta

Vilken tid beställde du?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hong:

Kollade idag och de fick en uppdaterad lista igår:

2021-04-05 - 147
2021-04-13 - 146

Det har alltså varit en seg vecka..

Uppdatering på kö

ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC från Inet

2021-04-05 - 147
2021-04-13 - 146
2021-04-27 - 117

Äntligen går det framåt iaf

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem

Update ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC Från Inet.

Hade förra veckan plats 38.

Ringde och fick en uppdaterad plats idag : 11.

Så med min tur kommer dom bara få in 1 kort i veckan 10 veckor framöver sen slutas kortet tillverkas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Secce:

Update ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC Från Inet.

Hade förra veckan plats 38.

Ringde och fick en uppdaterad plats idag : 11.

Så med min tur kommer dom bara få in 1 kort i veckan 10 veckor framöver sen slutas kortet tillverkas

När beställde du?

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem

@webhallen Vet ni om Palit fortfarande tillverkar 3080 GameRock? Jag har inte sett ett enda kort komma in till någon återförsäljare på 4 månader. Har försökt mejla Palit men får bara copy-paste svar som inte säger något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aciffar:

@webhallen Vet ni om Palit fortfarande tillverkar 3080 GameRock? Jag har inte sett ett enda kort komma in till någon återförsäljare på 4 månader. Har försökt mejla Palit men får bara copy-paste svar som inte säger något.

Jag fick svar från webhallen för typ knappt en månad sen att de inte levererat ett enda kort sen oktober... 6 mån.. Nu ville/kunde han inte ge mig samma info när jag frågade igen. När beställde du ?

Permalänk
Medlem

Inte undra på att folk missar samtalen från elgiganten, gick en signal här så la dom på. Dom vill inte ha telefonkontakt! Rädda för att få skäll 🤣

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Goldenman32:

@Webhallen Finns det chans att ni även fick in lite fler exemplar av denna: https://www.webhallen.com/se/product/324062-ASUS-TUF-GeForce-...
eller var det bara Strix modellen som dök upp idag?

Finns det någon uppdatering så uppdatera gärna

Tack på förhand

Hej!

Har uppdaterat
Det ser ut som att några har ramlat in på lager och förbereds för att skickas ut.
Men det är inga stora förändringar (vilket det iofs sällan är nuförtiden med dessa RTX-kort xD )

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av TyraNTDZN:

@webhallen Har ni några uppdateringar om ni får in fler MSI RTX 3080 Gaming x Trio?

Hej!

Ingen uppdatering på när fler av dessa kommer in på lager tyvärr :/

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

När beställde du?

2020-12-02 13:56 kom orderbekräftelsen.

Permalänk
Moderator
Moderator

Fick både SMS och samtal precis nu. Hann tyvärr inte ringa 112 först.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av murzoo:

Nu får du ta bilen ner till Kina! Du får in minst 35 lådor! Sen kan du svänga förbi mig, så löser vi betalningen i tomatplantor och en burk honung!

Ps. tack

Oj oj oj! Vilket kap ändå! Jag sitter redan i bilen på väg ner
Men tjalla inte på mig är du bussig. Jag har inget körkort nämligen.

Ps. Nemas compadre!

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Nu kom det

"Hej Karim!
Din order xxxx (RTX 3080 grafikkort) har blivit makulerad - detta pga att produkten är översåld och dessvärre inte har en ersättare. Vi beklagar detta! Vänligen, Elgiganten."

Fick även ett samtal kort därpå. Jag sa till dem att de borde kommunicera här likt Webhallen och Inet. Vi får se om de tar åt sig av feedbacken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sholani:

Ser ut som det. men vem vet, kanske får något sms eller samtal där de meddelar att min beställning tas bort. Alla har fått olika svar från Elgiganten 🤣

Uppdatering, blev precis uppringd från elgiganten och de sa att de vart tvunga att avbryta min beställning pga grafikkortet har blivit översåld.

Kommer gå gråta i ett hörn. Uppdaterar status senare på dagen.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Karim:

Nu kom det

"Hej Karim!
Din order xxxx (RTX 3080 grafikkort) har blivit makulerad - detta pga att produkten är översåld och dessvärre inte har en ersättare. Vi beklagar detta! Vänligen, Elgiganten."

Fick även ett samtal kort därpå. Jag sa till dem att de borde kommunicera här likt Webhallen och Inet. Vi får se om de tar åt sig av feedbacken.

Samma som för mig då.

De har ett konto här men inte inloggat på precis under ett år, tveksam till att de kommer göra några ändringar där.
Med tanke på alla helt olika besked vi fått så är det väl inte särskilt sannolikt att en närvaro blir särskilt givande just i det här sasmmanhanget heller, tyvärr.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Ingen uppdatering på när fler av dessa kommer in på lager tyvärr :/

// Staffan

Liten irrelevant fråga kanske men ser ni att tillverkarna skiljer sig åt i hur de levererar?
Alltså finns det tillverkare som låter kort "trickla" in, att det kommer ett fåtal ganska ofta och tillverkare som mer "samlar på hög" och skickar kanske 30-40st på en och samma gång men gör det mer sällan?

Det känns lite så på köerna på olika sidor nämligen, att vissa fläskar på med 30-40st kanske varannan månad, medan vissa skickar ett par-tre stycken kanske varannan vecka.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ok112:

Hallå! kan du svara på när ni senast fick in ett 3080 gamerock ?

Hej!

Ser ut som att det var i januari senast

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Aciffar:

@webhallen Vet ni om Palit fortfarande tillverkar 3080 GameRock? Jag har inte sett ett enda kort komma in till någon återförsäljare på 4 månader. Har försökt mejla Palit men får bara copy-paste svar som inte säger något.

Hej!

Såvitt jag vet så är det samma som tidigare.

Exakt vilka som tillverkare dem har jag dålig koll på, men de har samma leverantör som jag kan se

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag fick precis sms från Elgiganten:

"Bästa kund! Vi kan tyvärr inte leverera grafikkortet ni beställt på order: xxxxxxxxxxx Mvh Elgiganten"

Kort och konsist iaf. Synd att det skulle ta sådan tid att få veta bara.

Beställde strax innan 19:00 16/4.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Vilken tid beställde du?

Vet inte exakt men jag fick orderbekräftelsen 16/4 19:43

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Webhallen
Skrivet av bogg:

Liten irrelevant fråga kanske men ser ni att tillverkarna skiljer sig åt i hur de levererar?
Alltså finns det tillverkare som låter kort "trickla" in, att det kommer ett fåtal ganska ofta och tillverkare som mer "samlar på hög" och skickar kanske 30-40st på en och samma gång men gör det mer sällan?

Det känns lite så på köerna på olika sidor nämligen, att vissa fläskar på med 30-40st kanske varannan månad, medan vissa skickar ett par-tre stycken kanske varannan vecka.

Hej!

Inte som jag kan se egentligen. Exakt hur processen går till i form av tillverkning och skeppning har jag ingen insyn på.
Ren killgissning är att vissa märken kanske får fler tillverkade, som kan ha att göra med att de har fler ordrar att täcka. Eller så är det andra obskyra avtal mellan kretstillverkare, konsoltillverkare, materialleverantörer etc.
Det är ju liksom en rätt lång radda av grejer som ska klaffa bara för att skapa ett grafikkort. Om pandemier och annat strul (stora båtar i kanaler) ställer till det blir det ju hejbaberiba.

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Nu ringde Elgiganten mig också och ursäktade sig.. Frågade om kompensation för att dem lånat pengar av mig i över två veckor, då det skulle ta 3-5 dagar innan pengarna kom tillbaka, men han kunde inte ge sådant utan jag fick maila dem i så fall. Får se om jag orkar bemöda mig, vill man verkligen ha ett presentkort på Elgiganten?

Kudos att dem ringer och meddelar iaf, inte många ÅF som skulle gjort det tror jag.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Inte som jag kan se egentligen. Exakt hur processen går till i form av tillverkning och skeppning har jag ingen insyn på.
Ren killgissning är att vissa märken kanske får fler tillverkade, som kan ha att göra med att de har fler ordrar att täcka. Eller så är det andra obskyra avtal mellan kretstillverkare, konsoltillverkare, materialleverantörer etc.
Det är ju liksom en rätt lång radda av grejer som ska klaffa bara för att skapa ett grafikkort. Om pandemier och annat strul (stora båtar i kanaler) ställer till det blir det ju hejbaberiba.

// Staffan

Ja, och inte blir det bättre av att tillverkarna prompt måste lansera 6-7 versioner av sina kort som de sen måste prioritera och cirkulera mellan vid tillverkning.
Saknar 90-talet när det var lätt, då lanserades det typ 1 version av varje grafikkort per tillverkare och man fick köpa den som passade bäst. Nu ska det vara 6-7 olika versioner med olika mycket blingbling och kanske 50MHz mer på ena än den andra...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Elkjøp hade gamerock 3080 i några sekunder tidigare idag. Dock med preliminär leverans i augusti

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

Samma tråkiga sms här med från Elgiganten, beställt ca 19.10

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk

Vilket kort hade ni beställt som fått samtal från EG?

Permalänk
Medlem

Samma här, sms av Elgiganten.

(Gigabyte gaming oc 3080 beställt 16/4 kl 19:01)

Permalänk

Ni som har fått era beställningar avbokade från elgiganten. Vilket datum och vilket kort är det ni har fått avbokat? Jag la en beställning igår 09:46 på ett GeForce RTX 3090 Phantom.

Visa signatur

Ryzen 5900x I Noctua NH-D14 I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Fractal Design Define R4 Svart I

Permalänk
Medlem
Skrivet av mornn:

Elkjøp hade gamerock 3080 i några sekunder tidigare idag. Dock med preliminär leverans i augusti

Det var inte GameRock, det var Palit GamingPro.