Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

Ni som har Microsofts trådlösa headset "skramlar" knappen på mikrofonen för er om skakar på headset eller nuddar knappen?
Tycker det känns som en rejäl miss men det får man väl leva med för 1000kr. Inga problem vid användande men så fort man är när knappen så känns det billigt. Tycker i alla fall de låter bra för sitt pris.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ni som har Microsofts trådlösa headset "skramlar" knappen på mikrofonen för er om skakar på headset eller nuddar knappen?
Tycker det känns som en rejäl miss men det får man väl leva med för 1000kr. Inga problem vid användande men så fort man är när knappen så känns det billigt. Tycker i alla fall de låter bra för sitt pris.

Använder headsetet dagligen ca 4-6 timmar och har inte märkt det du tar upp alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av istream:

Använder headsetet dagligen ca 4-6 timmar och har inte märkt det du tar upp alls.

Ok så om du nuddar knappen så hörs det inte att den inte sitter 100%fast? Det är ju positivt kanske ska reklamera mitt i så fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Erik83:

Tack för tipset! Skyndade mig att beställa från cdon, något dyrare än Power.se men väntan innan jag fick konsolen får räcka för i år, vill inte behöva vänta igen sen när spelet släppts

Bra! Prova gärna Star Wars Squadrons när du får tillfälle. En klar fördel med flygjoystick.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Bra! Prova gärna Star Wars Squadrons när du får tillfälle. En klar fördel med flygjoystick.

Får testa det. Ska även testa Ace combat, var ingen höjdare med vanliga kontrollen men kanske kan vara bättre känsla med joystick. Många år sen jag satt med diverse flygsimulatorer på pc så blir lite nostalgisk:) FS2020 var faktiskt det som fick mig att köpa konsol, har nog inte spelat på minst 10 år

Permalänk
Medlem

Något tips på vart man kan köpa eller boka series X? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Något tips på vart man kan köpa eller boka series X? :/

Tror det är bäst att försöka hålla utkik på netonnet, elgiganten, Mediamarkt. Känns som köerna är överfulla där det går att förbeställa så känns inte lönt. Är du riktigt sugen kör du med distill.io och lägger bevakning på diverse sidor, det var så jag fick tag på mitt.

Permalänk
Medlem

Jag håller på och bli knäpp! Jag har cold war på mitt xbox som jag har köpt via store. Har kunnat spelat men ibland har det strulat men efter mycket trixande så funkar det igen. Men efter säsong 3 så går det inte att spela.. Startar jag spelet så får jag en svart skärm sen stängs spelet. Har provat allt och även fabriksåterställt. Men efter att ha felsökt spelet så står det att man ska kolla om man verkligen installerar rätt spel , den ska ha X|S symbol för att det ska funka på series x. Men läser jag på den verisonen jag har köpt så verkar det vara för xbox one , men står "kan spelas på Xbox series x|s genom bakåtkompabillitet". Har jag köpt fel spel? Och hur går det ens att handla spel som inte funkar på din konsol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marre021:

Jag håller på och bli knäpp! Jag har cold war på mitt xbox som jag har köpt via store. Har kunnat spelat men ibland har det strulat men efter mycket trixande så funkar det igen. Men efter säsong 3 så går det inte att spela.. Startar jag spelet så får jag en svart skärm sen stängs spelet. Har provat allt och även fabriksåterställt. Men efter att ha felsökt spelet så står det att man ska kolla om man verkligen installerar rätt spel , den ska ha X|S symbol för att det ska funka på series x. Men läser jag på den verisonen jag har köpt så verkar det vara för xbox one , men står "kan spelas på Xbox series x|s genom bakåtkompabillitet". Har jag köpt fel spel? Och hur går det ens att handla spel som inte funkar på din konsol?

Det ska funka automatiskt via smart delivery och back compat oavsett vilken version du har.
Cold war har 2 versioner, ena är vanliga Xbone versionen och andra är cross-gen bundle som Activision vill ha extra 100 spänn för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marre021:

Jag håller på och bli knäpp! Jag har cold war på mitt xbox som jag har köpt via store. Har kunnat spelat men ibland har det strulat men efter mycket trixande så funkar det igen. Men efter säsong 3 så går det inte att spela.. Startar jag spelet så får jag en svart skärm sen stängs spelet. Har provat allt och även fabriksåterställt. Men efter att ha felsökt spelet så står det att man ska kolla om man verkligen installerar rätt spel , den ska ha X|S symbol för att det ska funka på series x. Men läser jag på den verisonen jag har köpt så verkar det vara för xbox one , men står "kan spelas på Xbox series x|s genom bakåtkompabillitet". Har jag köpt fel spel? Och hur går det ens att handla spel som inte funkar på din konsol?

Jag har series x versionen och en vän har one versionen båda spelar på series x och båda har haft rätt mycket problem med spelet periodvis. Är nog bara spelet som är buggigt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Uppgraderade mitt cod till X|S versionen för 129 kr och då gick det att spela.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Konsolgrävare

Hur är Lego spelen? Är dom något att spela när man är äldre eller är dom bara riktade till barn? Nyfiken på att testa

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

En del av dem är bra om man gillar genren. Sen blir det ju lite nostalgi när man känner igen scener från filmer och annat. Just Batman har jag inte spelat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hur är Lego spelen? Är dom något att spela när man är äldre eller är dom bara riktade till barn? Nyfiken på att testa

Skrivet av appel1:

En del av dem är bra om man gillar genren. Sen blir det ju lite nostalgi när man känner igen scener från filmer och annat. Just Batman har jag inte spelat.

Alla är ju ganska likadana i speldesign. Krossa så mycket du kan för att samla legobitar och whatnot. Men sen skiljer sig såklart handlingarna emellan även om upplägget är liknande. Men sen får du såklart vara beredd på att det är barnsligare än andra Batman-spel som Arkham Knight etc.

Permalänk
Medlem

Tjejen har ångrat sig och vill inte ha Xbox Series X längre.. ifall någon är i behov av ett XsX och inte lyckats få tag i ett så kan jag sälja den. Finns i centrala Göteborg, kontakta mig om intresset finns

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av appel1:

En del av dem är bra om man gillar genren. Sen blir det ju lite nostalgi när man känner igen scener från filmer och annat. Just Batman har jag inte spelat.

Skrivet av Levandebild:

Alla är ju ganska likadana i speldesign. Krossa så mycket du kan för att samla legobitar och whatnot. Men sen skiljer sig såklart handlingarna emellan även om upplägget är liknande. Men sen får du såklart vara beredd på att det är barnsligare än andra Batman-spel som Arkham Knight etc.

Tack för svar, blir att passa på att testa nu när man får spelet "gratis"

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyvar1:

Tack för svar, blir att passa på att testa nu när man får spelet "gratis"

Absolut värt att testa.

Innan jag fick barn spelade jag mycket "couch co-op" med tjejen vilket tyvärr är en genre som inte är så het längre, även om det börjar bättra sig lite nu. Alltså gav vi oss på tidigare Lego-spel när de var nya. För mig som verkligen gillar Star Wars och Indiana Jones så var det ju hyfsat kul men tjejen som inte är någon större fan av dessa tyckte väl att det var sådär. Spelen är ju rätt simpla och rätt lika utan större utmaning mer än att förstå vad man ska göra för att komma vidare, men det är ju kul att spela igenom storys man kan med karaktärer man känner och så. Det finns ofta en del humor för de som har koll på originalmaterialet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajkzy:

Tjejen har ångrat sig och vill inte ha Xbox Series X längre.. ifall någon är i behov av ett XsX och inte lyckats få tag i ett så kan jag sälja den. Finns i centrala Göteborg, kontakta mig om intresset finns

Använd marknaden.

Permalänk

Nu finns den i lager på Mediamarkt! Tack till de som tipsat om distill.io

Edit: Verkar tagit slut igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlastedBear:

Nu finns den i lager på Mediamarkt! Tack till de som tipsat om distill.io

Edit: Verkar tagit slut igen.

Ja, man får ha tur och hinna med. lol Försöker fixa en till polaren.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

I natt fick jag epost om att få testa på att streama spel till IOS och Windows.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av StenmanJones:

I natt fick jag epost om att få testa på att streama spel till IOS och Windows.

Jag har inte fått något. Behövde man anmäla sig, eller skickas det ut random?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Jag har inte fått något. Behövde man anmäla sig, eller skickas det ut random?

Hur de väljer vet jag inte, men de verkar rulla ut det i omgångar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Najk:

Jag har inte fått något. Behövde man anmäla sig, eller skickas det ut random?

Men kan sideloada appen för Windows. Jag gjorde det genom att följa dessa instruktioner: https://www.lifewire.com/how-to-stream-xbox-series-x-or-s-to-...

Funkade helt ok. Streaming från molnet fungerar inte om man inte är inbjuden dock, men lokalt funkar det som det ska. Appen är signerad av MS så det känns ganska riskfritt. För mig var det lite väl laggigt för mer avancerade twitchiga spel men funkade bra för lite lugnare grejer. Men då kör jag trådlöst både till Xboxen och laptopen jag testade på, med trådad uppkoppling lär det väl fungera bättre.

Permalänk

Fick också inbjudan till streaming för PC imorse. Fungerade helt okej men tycker att både Stadia och Geforce Now har imponerat mer när jag provat. Dock är det ju bara i beta-stadiet än så länge. Själv ser jag mer framemot att (förhoppningsvis) kunna använda Geforce Now på Xbox så man kan lira spel som inte släpps till Xbox. Tjejen är exempelvis väldigt sugen på att spela Stray som bara verkar släppas till PS och PC.

Permalänk
Medlem

Man kan få inbjudan till nya streaming betan bara om man har Ultimate prenumeration.

Permalänk
Medlem

2 frågor angående ljud.

1. Är det värt att punga ut 15$ för atmos / DTS eller är det ingen större skillnad mellan Sonic och dessa? Jag har testat trial men den har löpt ut och skulle egentligen behöva lite mer tid känner jag.

2. När man kör atmos eller DTS i Xbox settings, vad kör ni då under ljud väl inne i spelen? Headphones? 5.1 / 7.1?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av appel1:

Hur de väljer vet jag inte, men de verkar rulla ut det i omgångar.

Nu fick jag min inbjudan. Ska prova det ikväll.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X