Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Bokning av Skyward Sword är nu nedsänkt till 449 på Elgiganten.

Länk

Ooh, jag stod och vägde mellan digital eller fysisk version, det blir nog den här Tack!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Trebsor:

Bokning av Skyward Sword är nu nedsänkt till 449 på Elgiganten.

Länk

grymt! Tack för tipset, blev ett köp!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Bokning av Skyward Sword är nu nedsänkt till 449 på Elgiganten.

Länk

Tackar för tipset! Det är ett spel jag nog aldrig kommer orka att köra om, men jag vill ändå ha det i samlingen så det här blir perfekt!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ostbullen:

Tackar för tipset! Det är ett spel jag nog aldrig kommer orka att köra om, men jag vill ändå ha det i samlingen så det här blir perfekt!

Jag minns när jag spelade igenom vid lanseringen för... 10 år sedan? Att delar av spelet ville jag aldrig spela om igen. Men andra delar var riktigt trevliga. Långt ifrån det bästa spelet i serien och lite osäker på vad jag kommer tycka om att man tagit bort motionkontrollerna, såvida de inte finns kvar då? Kan man bara trycka på en knapp blir det ett enklare spel att spela samtidigt.

Detta spel är ju pre-VR (senaste/nuvarande VR-satsningen i branschen) så tanken att behöva röra sig är nog inte lika främmande (och skrämmande) för folk idag.

Ser mest fram emot staden bland molnen, alltid gillat svävande byar och städer av någon anledning. Sedan sandriket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag minns när jag spelade igenom vid lanseringen för... 10 år sedan? Att delar av spelet ville jag aldrig spela om igen. Men andra delar var riktigt trevliga. Långt ifrån det bästa spelet i serien och lite osäker på vad jag kommer tycka om att man tagit bort motionkontrollerna, såvida de inte finns kvar då? Kan man bara trycka på en knapp blir det ett enklare spel att spela samtidigt.

Detta spel är ju pre-VR (senaste/nuvarande VR-satsningen i branschen) så tanken att behöva röra sig är nog inte lika främmande (och skrämmande) för folk idag.

Ser mest fram emot staden bland molnen, alltid gillat svävande byar och städer av någon anledning. Sedan sandriket.

Mm lite samma jag känner. Älskade vissa delar som t.ex. sandhavet, men vissa andra delar gjorde spelet såå segt. Som jag förstod det så finns alternativet att spela antingen med de "klassiska" motion-kontrollerna, eller med vanliga knappar?

Och vet att det var en del som ogillade spelets användande av motion controls när det släpptes, men det var en av sakerna jag faktiskt gillade Det tog ett tag innan andra spel kom ikapp känslan av att svinga ett svärd

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ostbullen:

Mm lite samma jag känner. Älskade vissa delar som t.ex. sandhavet, men vissa andra delar gjorde spelet såå segt. Som jag förstod det så finns alternativet att spela antingen med de "klassiska" motion-kontrollerna, eller med vanliga knappar?

Och vet att det var en del som ogillade spelets användande av motion controls när det släpptes, men det var en av sakerna jag faktiskt gillade Det tog ett tag innan andra spel kom ikapp känslan av att svinga ett svärd

Jo, vill inte riktigt nämna mer exakt det jag ogillade, kan möjligen ses som spoilers. Saker som snabbt känns repetitivt. Gillade överlag de dungeons man spelade igenom, en av spelets större styrkor. Såvida jag inte minns dessa fel.

Trevligt! Kanske blir att prova lite med min vanliga Switch. Spelar normalt bara på min Lite men motionkontroller med en Lite känns lite meningslöst hehe.

Jo samma här. Och det har mognat mer i och med VR. Hade älskat ett riktigt VR-spel i Zeldastuk faktiskt. Eller varför inte Metroid. Och alla övriga spel. Men så länge Nintendo enbart vill supporta sin egna hårdvara eller speciella upplägg som Mario Kart VR i Japan så lär man aldrig se något.

Permalänk
Medlem

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

Crash Team Racing: Nitro Fueled

Båda kostar nu 159 kr st på Elgiganten

Hittade även Spyro Reignited Trilogy för 159 kr på elgiganten.

Spyro Reignited Trilogy

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anders190:

Var tveksam till köp men för det priset så blir det ett köp ändå. Tack för påminnelsen om att kolla av Elgiganten, brukar göra det smått rituellt på måndagmorgnarna.

Mitt spel ligger i PostNord sedan morgonen som registrerad. Så på gång är det.

Uppskattad leveransdag var tisdag när jag var i kassan så får se hur det nu blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Mitt spel ligger i PostNord sedan morgonen som registrerad. Så på gång är det.

Uppskattad leveransdag var tisdag när jag var i kassan så får se hur det nu blir.

Samma här, fast fredag som leveransdag. Vid beställning stod det att det skulle komma till närmaste Bring-ombud, men ok. Brevlådan är ju smidigare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av doomas:

Samma här, fast fredag som leveransdag. Vid beställning stod det att det skulle komma till närmaste Bring-ombud, men ok. Brevlådan är ju smidigare.

Har varit så för mig innan med, Bring som leverantör till ICA, men i slutändan är det Postnord till brevlådan.

Gillar personligen att Elgiganten verkar satsa hårt på rejäl prissänkning på lanseringstitlar. Hoppas de fortsätter.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Gillar personligen att Elgiganten verkar satsa hårt på rejäl prissänkning på lanseringstitlar. Hoppas de fortsätter.

Ja, i princip bara veckan innan. Hade bokat scarlet Nexus i annan webbutik, måndagen innan releasen så stod det som skickat, senare samma dag var det sänkt och betydligt billigare på Elgiganten ett par dagar innan release.

Tänkte att det då var säkert för mig att få det innan release så brydde mig inte om att avbeställa och boka på elgiganten, kom måndagen efter releasen :/

Pokemon Unite släpps 21:e juli (om det inte är olika dagar för olika regioner).

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk

Finns det någon tråd här man kan byta nintendo switch relaterade titlar med varandra?

Permalänk
Medlem

Beställde faktiskt en switch 2019 igår. Hoppas på att få den före helgen.
Hade en 2017 modell i samband med att odysse släpptes men gjorde mig av med den på den tiden fanns det inte mycket jag var sugen på som jag inte redan haft till wii u. Jag hoppas på att jag blir lite nöjdare nu när det finns rätt mycket spel.
Beställde även några "joycons"som ser ut att vara bekvämare än standard minns att ergonomin med standard var värdelös när man körde bärbart.
Blev ett Mario 3d allstar.

Skrivet av CrazyBlueberry:

Finns det någon tråd här man kan byta nintendo switch relaterade titlar med varandra?

Antar att de vill att du ska köra via marknaden då, man får ju inte köpa och sälja genom forumtrådar. Går att skapa annonser mer "bytes"

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Produkt: Need for Speed: Hot Pursuit Remastered (PS4)
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/playstation-4-s...
Kategori: Spel
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5576109
Pris: 139 kr

Finns även till Switch och Xbox One för samma pris.

Tips! Köpte Switch versionen för 139 kr, känns väldigt värt om man vill ha ett racing spel på Switch! Fri frakt dessutom.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/nintendo-switch...

Permalänk

Burnout paradise är också nedsatt till 139 med fri frakt

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/nintendo-switch...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GravadLax:

Burnout paradise är också nedsatt till 139 med fri frakt

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/nintendo-switch...

Haha, har kunnat hålla mig från köp alla de andra billiga Switch spel som dykt upp på sistonde men handhållet Burnout Paradise kan jag nog inte låta bli. Föredrog egentligen de äldre spelen, Burnout 3 och framåt men blir eventuellt att slå till.

Permalänk
Medlem

Finns det joycons som inte är original som fungerar som originalen?
Gioteck JC-20 köpte jag och de höjer komforten för mig rejält så med dom kan jag faktiskt spela portabelt vilket jag inte klarade med originalen.
Men de känns inte som de är av särskilt bra kvalitet och de laddas inte via konsolen utan via usb c, konsolen verkar inte heller veta när man stoppar i en sådan som de gör med originalen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Grabben önskar sig en switch. Läge att invänta nästa modell (OLED) eller köpa 2019-versionen? Verkar som den nya Oled inte tillför så mycket?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av danielsan123:

Grabben önskar sig en switch. Läge att invänta nästa modell (OLED) eller köpa 2019-versionen? Verkar som den nya Oled inte tillför så mycket?

Det beror på, tänker ni er spela mycket i handhållet läge så hade jag nog väntat men om den mest ska användas dockad så är det ju ingen som helst skillnad egentligen. En annan aspekt är väl att de kanske sänker priset på eller rear ut nuvarande modell när den nya har kommit. Sen handlar det ju om när den faktiskt kommer, att vänta en månad kan väl gå an men att vänta ett halvår för aningen bättre skärm känns ju sådär. Och är det bara tänkt att köra handhållet så kan ju Lite-versionen vara ett alternativ. Jag är för gammal för en så liten skärm men yngre personer har nog inte några sådana problem.

Permalänk
Medlem

Indie World Showcase imorgon kl 18:

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det beror på, tänker ni er spela mycket i handhållet läge så hade jag nog väntat men om den mest ska användas dockad så är det ju ingen som helst skillnad egentligen. En annan aspekt är väl att de kanske sänker priset på eller rear ut nuvarande modell när den nya har kommit. Sen handlar det ju om när den faktiskt kommer, att vänta en månad kan väl gå an men att vänta ett halvår för aningen bättre skärm känns ju sådär. Och är det bara tänkt att köra handhållet så kan ju Lite-versionen vara ett alternativ. Jag är för gammal för en så liten skärm men yngre personer har nog inte några sådana problem.

Ska man endast spela handhållet är väl egentligen Lite stabilare. Jag tycker det är jobbigt att joyconsen "glappar" när man håller hela konsollen handhållet. Å andra sidan spelar jag egentligen inte handhållet, den är kopplad till TVn hela tiden. Jag är också för gammal. Inte ögonen, men huvudet. Orkar inte med en miniskärm har jag insett efter att ha provat barnens 3DS XL till och från. Jag vill spela TV-spel på TV.

Den nya modellen har väl mer lagring, men man måste väl ändå praktiken skaffa ett micro-SD-kort så det känns inte som en nödvändighet.

Min son vill spela Skyward Sword på Switch (vi har det till Wii), lite synd att inte Ocarina of Time har kommit än - i praktiken är det ju Gamecube-versionen man kan spela på Wii/Wii U och med tanke på att det är en så klassisk titel är det dags med en nyrelease, varsamt uppdaterad helst.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Billigast är discshop 4290 kr jämfört med Ginza 4990 kr
https://www.discshop.se/spel/nintendo_switch/nintendo_switch_...

360 eur via fr:
https://www.fnac.com/Nintendo-Switch-modele-OLED-avec-station...

finns flera franska återförsäljare som har liknande priser, någon av dem borde skicka hit dem, har svårt att se att frakten ska bli så dyr..

Permalänk
Medlem
Skrivet av traetaona:

360 eur via fr:
https://www.fnac.com/Nintendo-Switch-modele-OLED-avec-station...

finns flera franska återförsäljare som har liknande priser, någon av dem borde skicka hit dem, har svårt att se att frakten ska bli så dyr..

Lär läggas på svensk moms på det priset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av traetaona:

360 eur via fr:
https://www.fnac.com/Nintendo-Switch-modele-OLED-avec-station...

finns flera franska återförsäljare som har liknande priser, någon av dem borde skicka hit dem, har svårt att se att frakten ska bli så dyr..

Skrivet av Bunk:

Lär läggas på svensk moms på det priset.

Har köpt telefoner från Fnac tidigare (senast Pixel 5 i juni) och det har funkat bra, ingen moms eftersom Frankrike är EU. Frakten för telefonerna var €11 men det kan ju bli mer med Switchen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av perost:

Tillslut tagit mig tid att kolla. Det som inte släpps på PC (eller Game Pass, har en Steam Deck bokad) blir att köpa till Switch. Väntat länge på Eastward, sjukt härligt att det inte är så långt kvar nu.

Blir att skaffa:

Kanske skaffa:

Permalänk
Medlem

Märkligt att där även finns en återförsäljare i tyskland som tar 349€ för en Switch Oled. Luktar ju lite scam men vad vet jag..

Permalänk
Medlem

Behöver man vara orolig när man köper begagnade switch spel på ex tradera? GBA och DS är ju inte enkelt med alla piratspel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb