PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Helt sjukt att så fort någon skriver "nu finns de hos amazon igen", och så fort man klickar sig in så har man inte hunnit med. Kör hela Svenska befolkningen med distill? För mig fungerar det inte alls, och det tjuter inte alls till.

Permalänk
Medlem

Har det släppts Digital Edition någonstans hittills? Väntar otåligt på release hos NoN utan lycka... Bara standard överallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WorriedElk:

Har det släppts Digital Edition någonstans hittills? Väntar otåligt på release hos NoN utan lycka... Bara standard överallt.

Ja. Amazon hade släpp på Digital idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WorriedElk:

Har det släppts Digital Edition någonstans hittills? Väntar otåligt på release hos NoN utan lycka... Bara standard överallt.

NoN hade släpp på Digital idag imorse

Permalänk
Medlem

Vad hände med alla NoN standard edition bundles? Får inte upp den längre ...

Permalänk
Medlem

Sådär, varken mail eller sms från webhallen men ser på mina sidor att jag kan hämta den nu!
Har aldrig blinkat förbi att den varit i lager nånstans heller så det verkar inte vara nån indikator heller.
Skönt tycker hela 1,5 veckors väntetid äntligen är över 😂

Permalänk
Skrivet av B2000:

Nu ringde de från ett 08-nr och sa att jag kunde hämta upp mitt PS5 imorgon efter 15 imorgon, Webhallen Nordstan, Gbg. Jag bokade i butiken mån 20/9.

Samma här 😁😁👌

Permalänk
Medlem

Beställde hos Webhallen igår kl 09 och nu damp emailet ner i inkorgen att den finns att hämta! Trevligt!

Permalänk
Medlem

Vet någon om några mer påfyllningar av Ps5 Standard edition. Försvann direkt på NoN. Men har ni hört något om Inet eller Mediamarkt osv...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orangu:

Beställde hos Webhallen igår kl 09 och nu damp emailet ner i inkorgen att den finns att hämta! Trevligt!

japp fick just grön bock också, grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxen_11:

Vet någon om några mer påfyllningar av Ps5 Standard edition. Försvann direkt på NoN. Men har ni hört något om Inet eller Mediamarkt osv...?

Borde väl rimligtvis vara samma distributör till alla. Sen kan ju webhallen ha varit mer förutseende och beställt många för länge sen när de andra fortfarande trodde att det räcker med lite påfyllning(alternativt att de fortfarande försöker tillgodose all bokningar som redan gjorts). Men det är bara spekulationer.
Poängen är att det skeppats PS5 till Sverige nyligen och all butiker borde väl få nån påfyllning.

Permalänk
Medlem

La beställning på Amazon, har inte Prime, paketet är nu postat. Vad ska man med Prime i Sverige när det skickas direkt typ hehe?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kare:

La beställning på Amazon, har inte Prime, paketet är nu postat. Vad ska man med Prime i Sverige när det skickas direkt typ hehe?

Betalade du inte för extra snabbt frankt, som kosta typ 50kr? För att dom som inte betala extra får sina konsoler på måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

La beställning på Amazon, har inte Prime, paketet är nu postat. Vad ska man med Prime i Sverige när det skickas direkt typ hehe?

Gratis hemleverans och en kick ass filmtjänst skulle jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrP3pper:

Betalade du inte för extra snabbt frankt, som kosta typ 50kr? För att dom som inte betala extra får sina konsoler på måndag.

Nej, gratis leverans. Dock inte hem men till närmsta ombud

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kare:

Nej, gratis leverans. Dock inte hem men till närmsta ombud

Oh nice

Permalänk
Medlem

Knas att de kräver leg för ps5 på webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Knas att de kräver leg för ps5 på webhallen

Haha va? Kräver de leg när man hämtar ut sitt PS5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeritek:

Haha va? Kräver de leg när man hämtar ut sitt PS5?

Japp, hade inte med leg, sprang ut i mjukisbyxorna, va nära att jag inte fick hem den men de löste sig ändå,
klart de ska legga om det är förbetalt eller nått men hade valt betala i butik. De claima att sony kräver det och att deras licens kan ryka (?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Japp, hade inte med leg, sprang ut i mjukisbyxorna, va nära att jag inte fick hem den men de löste sig ändå,
klart de ska legga om det är förbetalt eller nått men hade valt betala i butik. De claima att sony kräver det och att deras licens kan ryka (?)

Det stämmer inte, för det är ingen annan butik som kräver lägg och de säljer mer än Webhallen. Det handlar om att förhindra scalpers. Annars hade man bara kunnat låna valfri personnummer, och sedan hämtat ut i dennes namn. Webhallen är nog de som tagit scalper frågan mest seriöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Japp, hade inte med leg, sprang ut i mjukisbyxorna, va nära att jag inte fick hem den men de löste sig ändå,
klart de ska legga om det är förbetalt eller nått men hade valt betala i butik.

Jo precis. Man fattar att de leggar om man redan har betalat, men om man har valt att betala i butik? Väldigt udda. Vad kollar de ens på? Har inget namn på mitt webhallen konto, så om jag skulle hämta ut den kan de väl bara se om jag är minst 18?

Skrivet av PeoplesMC:

De claima att sony kräver det och att deras licens kan ryka (?)

Huh, låter konstigt det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Det stämmer inte, för det är ingen annan butik som kräver lägg och de säljer mer än Webhallen. Det handlar om att förhindra scalpers. Annars hade man bara kunnat låna valfri personnummer, och sedan hämtat ut i dennes namn. Webhallen är nog de som tagit scalper frågan mest seriöst.

klart att det inte stämmer, det fattar jag med, bara kul att den i kassan brevid drog till med den^^

Har nog f/ö inte mitt personnummer knutit till webhallen ändå ^_-

Permalänk

PS5:an som beställdes från Webhallens onlinesläpp för någon dag sen är tydligen framme redan imorgon hos mitt ombud! Mycket snabbare än förväntade 1-2 veckor.

Permalänk
Medlem

Alltså.. om inte jag får min utlovade ps5 imorgon som de ringde och sa att jag kunde hämta upp imorgon så kommer jag åka runt till alla er och gömmer era bestik.. ni som typ "nämen, tänk om man skulle köpa ett dataspel. Jaha, en playstation, ja det funkar väl. Får jag den inte förrän imorgon?? Jag vill ju ha den nu, men Ok då. Suck.. får väl vänta då."

Tänk på tonen! /Mod
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Korverik81512:

PS5:an som beställdes från Webhallens onlinesläpp för någon dag sen är tydligen framme redan imorgon hos mitt ombud! Mycket snabbare än förväntade 1-2 veckor.

Min gick också mycket fortare, ska kunna hämta det 01 oktober

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem
Skrivet av B2000:

Alltså.. om inte jag får min utlovade ps5 imorgon som de ringde och sa att jag kunde hämta upp imorgon så kommer jag åka runt till alla er och gömmer era bestik.. ni som typ "nämen, tänk om man skulle köpa ett dataspel. Jaha, en playstation, ja det funkar väl. Får jag den inte förrän imorgon?? Jag vill ju ha den nu, men Ok då. Suck.. får väl vänta då."

Hetsiga herren. Ta det lungt. Mitt kommer till mitt ombud kl 10.30 🥳🤩

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem

Eftersom det är många som hämtar/köper PS5 från Webhallen just nu vill jag påminna om att man kan få 8% rabatt genom Benify genom att köpa presentkort på Gifted. 8% rabatt på en PS5 SE innebär att den kostar 5 500 istället för 6 000 kr, så det är lätt värt det.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Tips för studenter! 15% rabatt på Playstation Wallet på Mecenat.

Permalänk
Skrivet av Timpany:

Tips för studenter! 15% rabatt på Playstation Wallet på Mecenat.

finns ju en annan sida som ger 20% utan studentrabatt

Permalänk

https://partner.getgifted.com/se/ 20% på ps plus och Wallet.
Använde denna sida för att köpa nba 2k22