Permalänk

Jag har den som webbkamera:

http://majesticxii.ww.com/

Ni kanske kan se grannen som fixar sin skorsten

Kameran ligger i "post" mod bara för jag har server och skit i vägen som jag inte orkar bry mig om....det går lite segt nu...

Permalänk

hmm någon som prövat att modda en "blixt funktion"??.... vad står hd o ld för?

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beerbaron
hmm någon som prövat att modda en "blixt funktion"??.... vad står hd o ld för?

Hd och ld är olika komprimerings bla bla. Hd för hög komprimering och ld för låg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkRoT
text

WebcamXP hitter den dock inte

mer text

konstigt, den hittar min, funkar kanon med webcamXP

Visa signatur

Ät Grus

Permalänk
Avstängd

webcamXP funkar ju kalas

Permalänk
Medlem

Lite bilder

mer bilder ->

http://mekke.dyndns.org/oblic/div/Digitalcamera%20-%20test/

Visa signatur

XP1700+@2657mhz
XP1700+@2518mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Btw ett tips är att ni böjer ut metalfliken som trycks mot batterierna en bit, för min glappa och försvann bilderna. Inga viktiga men ändå.

Tack så hemskt mycket Tyckte väll att 2 timmar var lite kort batteristandby

Visa signatur

Tillbaka med övrigt!
Athlon 64 X2 3800+, Powercolor x800gt 256mb @ 531/570, 1024 Ram. 3dMark 05: 4014p, 3dMark 03: 9212p, 3dMark01: 19820p

Permalänk
Medlem

hann ha min kamera i ca 30 min innan den ballade ur totalt. Nu när jag försöker starta den så piper det bara till och sen händer ingenting. Trycker jag på knappen igen så händer ingenting, men om jag däremot tar ur batterierna och trycker på start så piper det till, men sen ingenting mer. Verkar inte vara glapp i batterierna iaf, men kanske glapp i knapparna?
Nån annan som har detta problemet? Får väl gå tillbaka imorgon och få en ny annars

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigSpawn
hann ha min kamera i ca 30 min innan den ballade ur totalt. Nu när jag försöker starta den så piper det bara till och sen händer ingenting. Trycker jag på knappen igen så händer ingenting, men om jag däremot tar ur batterierna och trycker på start så piper det till, men sen ingenting mer. Verkar inte vara glapp i batterierna iaf, men kanske glapp i knapparna?
Nån annan som har detta problemet? Får väl gå tillbaka imorgon och få en ny annars

Funkar den som vanligt med USB-kabeln inkopplad då? För i sånt fall är det ju batterierna som strular.

Permalänk

BigSpawn har för mej att det inte ska gå att ta bilder medans den är inkopplad i usb:n

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beerbaron
BigSpawn har för mej att det inte ska gå att ta bilder medans den är inkopplad i usb:n

Funkar alldeles utmärkt.

Permalänk

Som jag skrev tidigare.
Om någon känner för att köpa en kamera och samtidigt köper en åt mig så förskottbetalar jag denne person för kameran/frakt SAMT betalar personen 50:- för besväret. Det blir fortfarande billigare än att åka och köpa en själv. Någon som är intresserad?
Det enda arbete denne behöver göra är att skriva adress på kartongen och skicka den.
Som sagt jag förskottsbetalar gärna.

Kanske låter desperat men jag har ingen möjlighet att köpa en själv.

Visa signatur

Jadu. Det var bättre förr.

Permalänk

De var ett lagom pris tycker jag

Permalänk

Gjorde en liten film med kameran:

http://w1.302.telia.com/~u30208335/dump/mad.avi

Kommer från en MAD tidning. Det var en "DATA-Special" från 1986

Är fullt med commodore koder och sånt också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ufojesus
Funkar den som vanligt med USB-kabeln inkopplad då? För i sånt fall är det ju batterierna som strular.

Nope... tror inte det... inte med videoprogrammet iaf, då står det att jag inte har nån kamera kopplad(eller nått sånt)

Permalänk

Är det någon som vet om den drar någon ström när den är inkopplad genom USB-kablen?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigSpawn
Nope... tror inte det... inte med videoprogrammet iaf, då står det att jag inte har nån kamera kopplad(eller nått sånt)

När kabeln är inkopplad & det inte finns några batterier i kameran ska man kunna fota som om det fanns batteri i den, ändra inställningar osv

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ninja1337
Är det någon som vet om den drar någon ström när den är inkopplad genom USB-kablen?

Antagligen inte eftersom den fungerar utan batterier

Permalänk
Medlem

Tja, kameran fungerade skapligt -ungefär vad man kunde räkna med för 99:-

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Citat:

Antagligen inte eftersom den fungerar utan batterier

haha bra då vet jag...

Permalänk
Medlem

http://www2.blocket.se/view/1320536.htm?l=0

Vad bjuder ni?

inte min annons

Visa signatur

XP1700+@2657mhz
XP1700+@2518mhz

Permalänk

Läste om kameran i denna tråden i förrgår och tänkte "Satan 99kr! En sån måste jag ha!" men har ingen Rusta i närheten... Men idag (vi är på semester) när vi kom till Hasslö fick jag reda på att det fanns en Rusta butik inte långt här ifrån, så nu sitter jag här med en plastig liten leksak och fottar för fullt...

Lite bilder jag tog idag: http://www.grendosa.com/db/sweetfish/billigdigitalkamera/

Snygga?

Permalänk

Måste inhandlas.

Permalänk
Medlem

det var ju faktiskt ruggigt dålig kvallite och så. frågan är om det ens är värt 100kr. :). Skulle dock vara lite kul att ha som festkamera eller något :). nått man inte behöver vara så försiktig med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DasIch
Trevligt, jag som behöver en billig digitalkamera till lite smågrejor. Fast jag vet inte om bilderna blev lite för sunkiga.
Någon som vet hur Mustek´s Gsmart Mini3 är?

Kolla in denna i stället: http://www.firebox.com/index.html?dir=firebox&action=product&...

Minikamera med 1.3Mpixel (1280x1024), blixt, minneskort och tar foton av mycket bra kvalité... Finfin festkamera alltså...

Permalänk
Medlem

under hela tiden, är det verkligen ingen som observerat att det står "Rusta on line" skrivet längst upp på deras hemsida med stora bokstäver? :)fast det kanske är en korrekt särskrivning när jag tänker efter? aja.

skall absolut köpa deras 12V borrmaskin för 149:-
ger nog föräldrarna en sådan där kamera också, enklaste sättet att lära dem hur datorn fungerar.

Visa signatur

(ü) Ironi borde vara ett skolämne. (ü)

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en sån där jäkel. Det är ju trotts allt inte mycket man får för 99 kr nuförtiden.

Men när man håller i den känns det ju som en leksak. Plastigare får man leta efter, trodde den skull falla i bitar direkt. Men den funkade och man kunde urskilja vad bilderna visade.

Så den är helt klart värd 99:-

Visa signatur

[i7 2600K] [Asus SABERTOOTH P67] [8GB Corsair VENGEANCE] [Corsair TX 650W V2] [Asus GTX570 DirectCU II]
[Intel 120GB 510 Series] [NZXT H2 Silent Midtower] [LG IPS226V-PN]
What's that number for 911 again? -Homer J Simpson

Permalänk

nu har man ju sin kamera... en del bilder blev hel fel men andra blev bra , mina bra bilder

http://medlem.spray.se/easytarget87/grejs/

n0_l33t h4x0r bilden e tagen me en annan kamera(dexxa webcam) och manson låten kan ni låta bli att peta på

Visa signatur

"Mircwaret Måste Tillbaka"

Permalänk

Skit oxså, var där igår och då var de precis slut och de trodde inte de skulle få in dem igen

Permalänk
Medlem

Nån som vet om Rusta i Länna har den?

Permalänk

Joel E... som jag har förstått det så ingår det i deras basutbud av produkter. Men jag kan ju ha fel, gå in på www.rusta.se så kan du ju kika på telenummer till dem och se om de har några inne.