Telia/Telenor/Bahnhof-Black week abonnemang. Frågor om prismatchning osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Är lite i samma sits som du o behöver signa med ny ISP.
Läser man på trustpilot så verkar Telenor vara företaget från helvetet!
Vad är din erfarenhet...?

Har haft dem i ett år nu och tycker det har fungerat bra, jobbat hemifrån mkt senaste året och inga större störningar.
Spelar även då och då och inga direkt dåliga svarstider mot servar på nätet.
Mitt abb. går ut i slutet av året och ska fundera vad jag ska gå vidare med, kanske Telenor igen om jag får 299 kr / månad för minst 250 mbit som jag har idag

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem

Update:

Tecknade mig hos Telenor för 299:- (250 Mbit) i 12 mån, ingen bindningstid.
Tiden får väl utvisa om alla belackare på trustpilot har rätt eller ej...

Permalänk

Har för närvarande Telias bredband 500 för 299:-/mån. Har generellt varit nöjd under snart ett års tid, men behöver nu hitta annan ISP eller prismatchning då BF-erbjudandet som jag har löper ut och månadskostnaden kommer att chockhöjas till svindlande 699:- !!

Har kollat runt lite bland årets BF-erbjudanden men kan än så länge inte hitta ett lika bra erbjudande för samma hastighet. Vill helst inte gå upp mer i månadskostnad. I sista hand kommer jag att överväga att gå ner i hastighet, men vill helst inte det.

Hojta om ni hittar något bra. Följer tråden med spänning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PriPPs123:

Har för närvarande Telias bredband 500 för 299:-/mån. Har generellt varit nöjd under snart ett års tid, men behöver nu hitta annan ISP eller prismatchning då BF-erbjudandet som jag har löper ut och månadskostnaden kommer att chockhöjas till svindlande 699:- !!

Har kollat runt lite bland årets BF-erbjudanden men kan än så länge inte hitta ett lika bra erbjudande för samma hastighet. Vill helst inte gå upp mer i månadskostnad. I sista hand kommer jag att överväga att gå ner i hastighet, men vill helst inte det.

Hojta om ni hittar något bra. Följer tråden med spänning.

Testat att få det förlängt 1 år? Nappade själv på 500 för 299kr/mån förra BF och hade tänkt försöka få det förlängt. Annars får man väl byta till annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PriPPs123:

Hojta om ni hittar något bra. Följer tråden med spänning.

Skrivet av Wescan:

Testat att få det förlängt 1 år? Nappade själv på 500 för 299kr/mån förra BF och hade tänkt försöka få det förlängt. Annars får man väl byta till annat.

Jag har för mig att några skrev att de lyckades med det förra året.
Kanske var i denna tråden, kika bakåt

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

När ett bra erbjudande kommer är det bara att ringa upp nuvarande och fråga om de kan matcha om inte så byt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag har för mig att några skrev att de lyckades med det förra året.
Kanske var i denna tråden, kika bakåt

Jag försökte precis säga upp mitt Telia-abonnemang via deras chatt. De ringde då upp mig och frågade om jag ville stanna kvar som kund om de förlänger erbjudandet om 500/500Mbit/s för 299kr/månad i ett år till, så det blir Telia ett år till för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Jag försökte precis säga upp mitt Telia-abonnemang via deras chatt. De ringde då upp mig och frågade om jag ville stanna kvar som kund om de förlänger erbjudandet om 500/500Mbit/s för 299kr/månad i ett år till, så det blir Telia ett år till för min del.

Då ska jag nog ta och byta till Telia.
Har försökt i två år att få bredband2 att matcha, de har inte kunnat det men gav mig tillräckligt bra erbjudande för att inte orka byta. Men behovet av bandbredd har ökat sen dess.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av p.lindblom:

Jag försökte precis säga upp mitt Telia-abonnemang via deras chatt. De ringde då upp mig och frågade om jag ville stanna kvar som kund om de förlänger erbjudandet om 500/500Mbit/s för 299kr/månad i ett år till, så det blir Telia ett år till för min del.

Intressant detta. Är det bredband 500 du har hos Telia? Hur såg din uppsägningstid ut innan förlängningen? Var din ursprungliga intention att säga upp abonnemanget, eller ville du försöka få till ett bra erbjudande?

Har du lust att kort beskriva chatten och telefonsamtalet med Telia, så att vi vet hur vi ska lägga upp våra samtal

Permalänk
Medlem

Telia skriver 299 kr/mån för 500 Mbit i sitt erbjudande men när jag anger adressen skall de tydligen ha 379 kr/mån.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Telia skriver 299 kr/mån för 500 Mbit i sitt erbjudande men när jag anger adressen skall de tydligen ha 379 kr/mån.

Testa följa denna länk: (scolla ner en bit på sida).. så ser du erbjudandet.
https://www.telia.se/privat/erbjudanden/black-friday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Testa följa denna länk: (scolla ner en bit på sida).. så ser du erbjudandet.
https://www.telia.se/privat/erbjudanden/black-friday.

Tack! Kör nog på det om inte Bahnhof kan matcha.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Funderar på slå till Telia erbjudandet. Men såg nu att man inte kan välja bort deras router. När routern kommer då till ombudet. Är det bara säga till de att paketet ska tillbaka? Givetvis har man då meddelat Telia innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Funderar på slå till Telia erbjudandet. Men såg nu att man inte kan välja bort deras router. När routern kommer då till ombudet. Är det bara säga till de att paketet ska tillbaka? Givetvis har man då meddelat Telia innan.

Jag pratade med dem i chatten inför min beställning. Frågade om hon kunde avstå från att skicka routern men den hann antagligen gå iväg. Hon rådde mig till att låta den ligga kvar hos postombudet och låta den gå tillbaka.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Hur är Telias play-app jämfört med Telenor Stream? Jag har haft Telenor på bredband o tv ett bra tag men kan tänka mig byta om det inte blir en försämring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Update:

Tecknade mig hos Telenor för 299:- (250 Mbit) i 12 mån, ingen bindningstid.
Tiden får väl utvisa om alla belackare på trustpilot har rätt eller ej...

Jag tycker Telenor har fungerat utmärkt, bytte förra året ifrån Bahnhof.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PriPPs123:

Intressant detta. Är det bredband 500 du har hos Telia? Hur såg din uppsägningstid ut innan förlängningen? Var din ursprungliga intention att säga upp abonnemanget, eller ville du försöka få till ett bra erbjudande?

Har du lust att kort beskriva chatten och telefonsamtalet med Telia, så att vi vet hur vi ska lägga upp våra samtal

Precis, Bredband 500/500 verkar det heta. Jag hade som sagt redan rabatten från förra årets Black Friday och min avsikt var att säga upp abonnemanget eftersom det skulle komma att kosta dubbelt så mycket efter att bindningstiden gått ut. Uppsägningstiden var/är 30 dagar, vilket kanske hade ställt till det om jag bytt till en annan leverantör, men nu förlängdes bara abonnemanget.

I chatten hann jag bara skriva att jag ville säga upp mitt abonnemang innan Telia-killen frågade om han fick ringa upp mig. Det svarade jag att han fick och någon minut senare hade han förlängt abonnemanget med det rabatterade priset 299kr/månad i ett år. Han försökte även kränga på mig diverse streaming-tjänster, eller något sådant, men det fick han inte göra.

Permalänk
Medlem

Någon som fått Telenor att matcha Telias 299:- för 500mbit tjänsten?

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Då ska jag nog ta och byta till Telia.
Har försökt i två år att få bredband2 att matcha, de har inte kunnat det men gav mig tillräckligt bra erbjudande för att inte orka byta. Men behovet av bandbredd har ökat sen dess.

Har betalat 287 för 100/100.
Men som du så räcker det inte till längre, nu när man har 4K och mer och mer kan streama 4K material.
Först prata jag med chatten, sedan ringde en säljare upp mig.
Så fick 250/250 för 311:-
Nästa år blir det ringa igen och få det under 300

MVH

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PriPPs123:

Har för närvarande Telias bredband 500 för 299:-/mån. Har generellt varit nöjd under snart ett års tid, men behöver nu hitta annan ISP eller prismatchning då BF-erbjudandet som jag har löper ut och månadskostnaden kommer att chockhöjas till svindlande 699:- !!

Har kollat runt lite bland årets BF-erbjudanden men kan än så länge inte hitta ett lika bra erbjudande för samma hastighet. Vill helst inte gå upp mer i månadskostnad. I sista hand kommer jag att överväga att gå ner i hastighet, men vill helst inte det.

Hojta om ni hittar något bra. Följer tråden med spänning.

Fick samma erbjudande förra året för 500/500. Ringde till dom och sa att jag vill säga upp det, nu när erbjudandet gick ur.

Då fråga personen varför, sa bara att det kommer bli för dyrt. Då fick jag 500/500 för 379/12månader.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Flyttar vid årsskiftet och får då tillgång till Telia-ägda Zitius. Har just nu Telia 500/500 299:- (förra årets BF)
Enligt deras hemsida, för min nya adress, så är erbjudandet 379:- för 500, går jag in på Zitius egna portal så kommer erbjudandet upp, 299:- / 500/500
Blir ett samtal till dem imorgon

För mig har det alltid fungerat att ringa in och snacka mig till samma deal, räcker oftast med att du "hotar" att säga upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Jag pratade med dem i chatten inför min beställning. Frågade om hon kunde avstå från att skicka routern men den hann antagligen gå iväg. Hon rådde mig till att låta den ligga kvar hos postombudet och låta den gå tillbaka.

Okej tack!

Men fick istället bli Bredband2.
250mbit för 295:-. 12 mån utan bindningstid (verkar dock vara vanlig kampanj)..

Permalänk
Medlem

Jag funderar också på att svälja 299kr för 250/250 för telenor då jag betalar ordinarie 499 för 500/500 idag. Det eller Ownits vanliga 3 första månaderna för 99 sen vanligt pris. Inte supersugen att byta från telenor till telia bara för priset i 12mån.

Permalänk

Undra om Bahnhof kan matcha Telias BF-erbjudande - Bredband 500 för 299:-/mån ... Nån som har provat att kontakta Bahnhof kring detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Jag funderar också på att svälja 299kr för 250/250 för telenor då jag betalar ordinarie 499 för 500/500 idag. Det eller Ownits vanliga 3 första månaderna för 99 sen vanligt pris. Inte supersugen att byta från telenor till telia bara för priset i 12mån.

Funderade också på Ownits erbjudande. Men så dök Telias Black Week upp och då tog jag deras 500/100 för 299:-, ingen startavgift (avgjordes att jag valde Telia på grund av detta.)

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Problemet jag har är att jag bara kan få Bredband 500, dvs får inte 500 upp utan bara 100 upp.

Jag söker efter en bredbandsdeal på minst 250/250 för max 300kr i mån, ingen bindtid. Följer tråd för att se om det dyker upp under BF i år.

Har suttit på Telia BF deal i 2 år nu och fått säga upp och teckna nytt varje år men vill inte ha bindtid i 12mån igen.

Permalänk
Medlem

Kontaktade Bahnhof idag med förfrågan om dem kunde matcha Telias erbjudande. Svaret blev nej men blev erbjuden detta fantastiska förslag. 3 månader gratis om jag binder mig 12 månader hoppade jämfota av glädje..... Förra året var ju också ett jäkla meck med Bahnhof. Vissa ville de verkligen ha som kund och kunde matcha Telias erbjudande men de som hade använt matchningen för 2 år sedan fick kalla handen. Trodde i min enfald att man uppfyllde kriterierna i år men tji fick man. Bahnhof är bra på mycket men det där med Black Friday och matching är inget de bryr sig om. Antar man inte bryr sig om man kan leva på gamla meriter.....

Permalänk
Medlem

Någon som vet om bredband2 brukar matcha telias 299 kronors erbjudande?
Fick banhof att prismatcha för 2 år sedan, men förra året vägrade dem, så då fick det bli byte trots att jag älskar banhof och deras integritetstänk. Har därefter hoppat runt bland olika leverantörer och uttnyttjat deras nykund erbjudanden under det senaste året. Mest för att jag av principsak inte gillar telia som internetleverantör.
Hade tänkt byta tillbaka till banhof för några månader sen för att försöka få dem att matcha nu under BF. Bredband2 erbjöd mig däremot 15-20% rabatt under 12 månader (går ut i augusti nästa år) utan någon bindingstid, så blev kvar där. Betalar just nu 354 kronor/månad för 500/500, men hade varit skönt att låsa upp sig för 299 kronor i 12 månader till från och med nu utan att behöva byta eller bråka.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem

.Många här pratar om Telia men Telenor erbjuder ju både 1000 och 500 mbit för 249kr/mån. Dock enbart nya kunder men ska ringa imorrn och höra.

Dessa är de mest attraktiva erbjudande jag hittat än så länge.

Erbjudande:
1. Telenor: 500 för 249kr
2. Telia 500/500 för 299kr
3. B2: 250/250 för 305kr
4. Tele2:500/500 för 369kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av yongen:

Kontaktade Bahnhof idag med förfrågan om dem kunde matcha Telias erbjudande. Svaret blev nej men blev erbjuden detta fantastiska förslag. 3 månader gratis om jag binder mig 12 månader hoppade jämfota av glädje..... Förra året var ju också ett jäkla meck med Bahnhof. Vissa ville de verkligen ha som kund och kunde matcha Telias erbjudande men de som hade använt matchningen för 2 år sedan fick kalla handen. Trodde i min enfald att man uppfyllde kriterierna i år men tji fick man. Bahnhof är bra på mycket men det där med Black Friday och matching är inget de bryr sig om. Antar man inte bryr sig om man kan leva på gamla meriter.....

De behöver ju tjäna pengar som alla andra företag. Det finns inte så mycket att tjäna på en kund som byter till det billigaste erbjudandet varje år. Telenor och Telia är lite större än Bahnhof.