Black Friday 2021 på SweClockers – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem

för ett 3090 samt ett 12900k vad räcker då i W på ett agg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

för ett 3090 samt ett 12900k vad räcker då i W på ett agg?

Båda dom är riktigt törstiga.
Minst 750W skulle jag säga, men mer är bättre.
Skulle rekommendera minst 850W.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Båda dom är riktigt törstiga.
Minst 750W skulle jag säga, men mer är bättre.
Skulle rekommendera minst 850W.

har 750W idag, men kanske lär räcka då? Corsair

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Nog många som tänkte det antingen var ett "bra å ha"-agg eller en trevlig uppgradering.

Mm, måste erkänna att jag själv funderade en stund på att köpa och ha som reservagg. Men klok som jag är (hah...) blev det aldrig något.

Skrivet av Ultrabrite:

Vänligen sluta spamma tråden med alla dessa jävla inlägg om dammsugare!!!
Fan, verkar ju mest vara städnarkomaner som hänger här och inte ljusskygga datanördar...

Finns ett sätt att sluta spammande, bara att nämna:

riskokare

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

har 750W idag, men kanske lär räcka då? Corsair

Så länge det är en vettig modell på PSU så kommer 750W räcka. Oftast är det viktigaste att ha bra kvalité på PSUn över superhög watt.

Jag skulle dock ändå rekommendera att överväga att byta ut den iochmed att 3090 och 12900k kan peaka på rätt så höga watts.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Verkar nästan för bra, en recension jag hittade på Ali:

” On full charge, power in the middle mode, completely removed apartment 60 m ². Laminate floors and tiles. The purchase is fully satisfied. Thank you seller!”

Ja, en maskin som "completely removed apartment" är nog helt klart för bra för de flesta som söker en dammsugare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag köpte en skaftdammsugare för 672kr inkl. frakt från Aliexpress efter två kuponger.

Xiaomi Trouver Solo 10: https://www.aliexpress.com/item/1005001619574182.html

Edit: Jag missade ytterligare en kupong! Använd koden MYDEALZBF7 för typ 65kr extra rabatt.

Hur får ni tag i coupons som sänker den så mycket? Jag får endast din MYDEALZBF7 coupon att fungera.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Produkt: Alcatel 1C Volcano Black
https://www.netonnet.se/art/mobil-smartwatch/mobiltelefoner/a...
Kategori: Mobiltelefon
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5056065
Pris: 99 kr

Vet ej hur de säljer en smartphone för 99 kr haha men de vill kanske rensa lagret. Självklart inte användbar till särskilt mycket men om man vill ha någon telefon att leka med eller ha som andra telefon av något slag... Varför inte?

Permalänk
Skrivet av tommypeters:

Nu slut igen.

Permalänk

Produkt: Lenovo Smart Clock 2 Gen.2
Länk: https://www.proshop.se/Hemmabiosystem-Surround/Lenovo-Smart-C...
Kategori: Smarta hem
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5885316
Pris: 599kr

Permalänk

Webhallens uppesittarkväll har nu bokning av PS5 för 5990, vet inte hur det fungerar sedan...

https://www.sweclockers.com/artikel/33245-uppesittarkvall-med...

Permalänk
Medlem

Bästa dealen denna BF var nog Webhallens 3070 för 5690:-.
Men de tog också slut på ca 15 sekunder

Permalänk
Medlem

kan nån snälla tagga mig om ni ser Bluetooth in ear buds som funkar bra till samsung s21. får gärna vara kvalitet och kosta lite.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Netonnet hade Iphone XR för 2990:- en kort period, får väl ses som en rätt bra deal för de som knep en sådan

Permalänk
Medlem
Skrivet av tommypeters:

Webhallens uppesittarkväll har nu bokning av PS5 för 5990, vet inte hur det fungerar sedan...

https://www.sweclockers.com/artikel/33245-uppesittarkvall-med...

länka dealen istället nästa gång

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Skrivet av Pelegrino:

länka dealen istället nästa gång

Den försvann på 5 sekunder

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Pelegrino:

länka dealen istället nästa gång

Följ streamen istället nästa gång, det var den dropsen var till.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Canson:

kan nån snälla tagga mig om ni ser Bluetooth in ear buds som funkar bra till samsung s21. får gärna vara kvalitet och kosta lite.

De här har fått bra betyg så jag beställde (men har inte fått dem ännu så kan inte ge betyg): https://www.komplett.se/product/1201411/tv-ljud-bild/horlurar...

Permalänk
Medlem

Några bra deals nu på klockslaget? Eller ska man sova

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Vilka drops hade Webhallen på sin stream?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Följ streamen istället nästa gång, det var den dropsen var till.

Isåfall är det ingen poäng att skriva om det öht? Dum kommentar.

Ca 4000 av oss som satt i Inets stream.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av burgarn:

Vilka drops hade Webhallen på sin stream?

Hörlurar Nothing Ear (1) 899 :-
3070 Asus Dual för 5690 :- eller liknande.
PS5 för 5990 :-

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av burgarn:

Vilka drops hade Webhallen på sin stream?

Nothing Ear lurar, 3070 Ti, PS5

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Pelegrino:

Isåfall är det ingen poäng att skriva om det öht? Dum kommentar.

Ca 4000 av oss som satt i Inets stream.

Länken han postade ledde till streamen där länk fanns, ser inte riktigt problemet där.
Det finns webbläsare som kan ha flera tabbar nu för tiden btw.

Det kommer även en tävling på bästa "Anton och hans TV"-meme i tråden, där ni som missade erbjudandena kan delta.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1650276-uppesittarkval...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReloadMaster:

Nothing Ear lurar, 3070 Ti, PS5

Vanligt 3070 var det väl? Fast för 5690:-

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Vanligt 3070 var det väl? Fast för 5690:-

Det stämmer.

Visa signatur

Grafikkort: GeForce RTX 2080 Ti || Processor: Intel® Core™ i9-9900K@5Ghz || Moderkort: Gigabyte Z390 AORUS ||

Permalänk
Medlem

Jaha, 00:10 och det verkar dött överallt. Kom det verkligen inget kul någonstans 00:00? Eller kommer det vara Black Week framöver helt enkelt? Skönt förstås att sidorna inte crashar, men det är inte lika spännande jämfört med när allting släpptes på alla sidor

Sweclockers/Webhallens uppesittarkväll var lite rolig dock. Drops i snabb takt. Lite bättre än när CDON körde 1 deal varje timme från 00:00 något år, haha. Lite sånt här jag menar som man vill ha lite här och där nu vid midnatt. Men allt verkar som sagt dött

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Länken han postade ledde till streamen där länk fanns, ser inte riktigt problemet där.
Det finns webbläsare som kan ha flera tabbar nu för tiden btw.

Det kommer även en tävling på bästa "Anton och hans TV"-meme i tråden, där ni som missade erbjudandena kan delta.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1650276-uppesittarkval...

Du har inte fel men det är rätt svårt att hänga med i två streams där de snackar samtidigt (samt det faktum att jag hade missat att webhallen hade stream). Jag tryckte på streamen direkt när den psotades, hittade ej länken så håller väl inte med om att det var så simpelt. Men kul för de som lyckades få något

Skrivet av m4goo2:

Jaha, 00:10 och det verkar dött överallt. Kom det verkligen inget kul någonstans 00:00? Eller kommer det vara Black Week framöver helt enkelt? Skönt förstås att sidorna inte crashar, men det är inte lika spännande jämfört med när allting släpptes på alla sidor

Sweclockers/Webhallens uppesittarkväll var lite rolig dock. Drops i snabb takt. Lite bättre än när CDON körde 1 deal varje timme från 00:00 något år, haha. Lite sånt här jag menar som man vill ha lite här och där nu vid midnatt. Men allt verkar som sagt dött

Håller med, finns ingenting uppe. Enda anledningen till att man är vaken är streamsen.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Vanligt 3070 var det väl? Fast för 5690:-

Så var det nog, my bad. Just den länken visade bara en tom sida för mig så kollade nog inte så noga.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.