Permalänk
Medlem

De flesta barn skulle nog älska Moss också.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Tror ni Skyrim kommer portas till Quest 2? PC-versionen av Medal of Honor rekommenderar minst ett GTX 1080 medan Skyrim VR bara rekommenderar ett GTX 970, så det borde vara betydligt lättare att driva en nedskalad version egentligen. Innan MoH hade jag tänkt att det inte vore möjligt, men nu har jag ändrat mig. Skyrim finns redan till Switch så de har redan löst ARM en gång för spelet.

Det är ju ett spel som är känt för att portas till alla system möjliga, och om de gör en ny VR-version så kan de passa på att inte göra den på ett så värdelöst lat sätt också.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Tror ni Skyrim kommer portas till Quest 2? PC-versionen av Medal of Honor rekommenderar minst ett GTX 1080 medan Skyrim VR bara rekommenderar ett GTX 970, så det borde vara betydligt lättare att driva en nedskalad version egentligen. Innan MoH hade jag tänkt att det inte vore möjligt, men nu har jag ändrat mig. Skyrim finns redan till Switch så de har redan löst ARM en gång för spelet.

Det är ju ett spel som är känt för att portas till alla system möjliga, och om de gör en ny VR-version så kan de passa på att inte göra den på ett så värdelöst lat sätt också.

Har också funderat på det och tror att det är möjligt, speciellt om dom skulle ta till Application SpaceWarp. Finns ju redan moddar som drar ner texturer till minimum också (vilket ger lite Journey of the Gods-stil på det).

Lutar dock åt att jag inte tror det blir av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Tror ni Skyrim kommer portas till Quest 2? PC-versionen av Medal of Honor rekommenderar minst ett GTX 1080 medan Skyrim VR bara rekommenderar ett GTX 970, så det borde vara betydligt lättare att driva en nedskalad version egentligen. Innan MoH hade jag tänkt att det inte vore möjligt, men nu har jag ändrat mig. Skyrim finns redan till Switch så de har redan löst ARM en gång för spelet.

Det är ju ett spel som är känt för att portas till alla system möjliga, och om de gör en ny VR-version så kan de passa på att inte göra den på ett så värdelöst lat sätt också.

Bra fråga om Skyrim skulle komma till oculus store, grafikmässigt skulle nog det kunna gå, vet dock inte om quest 2ans processor pallar (måste ju klara att spawna 200+ ostrullar).
Kör själv en hel del Skyrim VR via airlink och skulle nog säga att omoddat (skulle inte kunna gå tillbaka till omoddat för VR versionen) lever det nog inte upp till oculus krav på funktionalitet för VR.

Permalänk
Medlem

Är det alltid kampanpris på beatsabers musikpaket?

Antar det…?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Är det alltid kampanpris på beatsabers musikpaket?

Antar det…?

Det har varit så länge så man kan kalla det "bluffrea".
Själva spelet Beat Saber tror jag aldrig varit på rea.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Det är inte bara att dom menar att paketet är billigare än de individuella låtarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det är inte bara att dom menar att paketet är billigare än de individuella låtarna?

Det är nog så men det ger intryck i att det är rea på paketet.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av p3pp3r:

670kr vill jag minnas att den kostade!

Den passerade tullen i sverige igår och skall vara påväg till mig nu, med liye tur kanske den kommer imorgon onsdag den 1/12, i så fall 19 dagar från order till leverans vilket är snabbare än jag räknade med, trodde nog 3 veckor minimum. Håller tummarna att den anländer imorgon!

Permalänk
Medlem

Äntligen har ett par kompisar skaffat sig quests så nu kan vi börja leta multiplayers att köra tillsammans.

Vi är 4-5 st som letar spel. Vi körde Demeo i helgen och det var suveränt. Mem vad mer finns det som vi kan köra ihop? Och då menar jag inte battle royale-liknande där vi är tillsammans med XX antal andra,spelare utan spel där det liksom bara är vi?

Settlers of catan, antar jag. Elevem table tennis, fast dår man ju bara två st.

Finns det kul grejer i Rec Room vi kan köra utan att bli spammade av tweens?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Äntligen har ett par kompisar skaffat sig quests så nu kan vi börja leta multiplayers att köra tillsammans.

Vi är 4-5 st som letar spel. Vi körde Demeo i helgen och det var suveränt. Mem vad mer finns det som vi kan köra ihop? Och då menar jag inte battle royale-liknande där vi är tillsammans med XX antal andra,spelare utan spel där det liksom bara är vi?

Settlers of catan, antar jag. Elevem table tennis, fast dår man ju bara två st.

Finns det kul grejer i Rec Room vi kan köra utan att bli spammade av tweens?

Walkabout Minigolf är ju klockrent att köra med några kompisar!
Blir sotis faktiskt Ännu inte lyckats övertyga några mates att skaffa Q2.

Permalänk
Medlem

@TotalF
Pavlov och liknande skjutar spel med privat lobby.

Echo VR, ni kan vara i ett lag och möta andra lag, EchoVR är 4vs4

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av p3pp3r:

Walkabout Minigolf är ju klockrent att köra med några kompisar!
Blir sotis faktiskt Ännu inte lyckats övertyga några mates att skaffa Q2.

Bra tips, det ska inhandlas!! Jag köpte in mig på första riften, först nu ens teknikfientlkga kamrater fattat grejen

Skrivet av Molotov:

@TotalF
Pavlov och liknande skjutar spel med privat lobby.

Echo VR, ni kan vara i ett lag och möta andra lag, EchoVR är 4vs4

Har bara sett nån snabb reklam för pavlov. Man kan alltså skapa scenarion med privat lobby där vi till exempel spelar 3 vs 3 osv?

Echo, bra tips

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Har bara sett nån snabb reklam för pavlov. Man kan alltså skapa scenarion med privat lobby där vi till exempel spelar 3 vs 3 osv?

Echo, bra tips

Ja det går ha privat lobby i Pavlov

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Blir ganska suddigt för mig med min Quest 2, har på yttersta IPD-inställningen och har mätt till 68mm mellan mina pupiller så det är ju korrekt. Men jag har egentligen bara god syn på ett öga och det är där det blir suddigt. Men på det ögat är jag lite närsynt och lite översynt i det "dåliga" ögat. Det dåliga ögat kan se skärpa, men inte detaljer. Det bra ögat ser detaljerna, men det är istället suddigt... Hur kan det bli så med närsynthet? Eftersom jag ser bra på nära håll borde det väl logiskt också se bra ut i VR, eftersom skärmen är nära ögat? Dock när jag googlar på det så verkar andra närsynta också ha samma problem med att det blir suddigt i VR. Får eventuellt skaffa linser, men blir förvånad över hur något på nära håll kan bli suddigt för en närsynt människa - logiskt vore ju om det blev så för en översynt person?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Blir ganska suddigt för mig med min Quest 2, har på yttersta IPD-inställningen och har mätt till 68mm mellan mina pupiller så det är ju korrekt. Men jag har egentligen bara god syn på ett öga och det är där det blir suddigt. Men på det ögat är jag lite närsynt och lite översynt i det "dåliga" ögat. Det dåliga ögat kan se skärpa, men inte detaljer. Det bra ögat ser detaljerna, men det är istället suddigt... Hur kan det bli så med närsynthet? Eftersom jag ser bra på nära håll borde det väl logiskt också se bra ut i VR, eftersom skärmen är nära ögat? Dock när jag googlar på det så verkar andra närsynta också ha samma problem med att det blir suddigt i VR. Får eventuellt skaffa linser, men blir förvånad över hur något på nära håll kan bli suddigt för en närsynt människa - logiskt vore ju om det blev så för en översynt person?

Ja det borde vara så men det är nig mer som spelar in än så. Du har säkert nått annat "fel" som påverlar med dina ögon. Inget fel kansle men det påverkar VR.
Prova använd libser och se om det blir bättre.
Senare kan man även beställa linser till själva headsetet som man sätter över så slipper man använda linser på sig själv.

Jag är lätt närsynt, jag använder glasögon men i VR behöver jag inte. Jag ser hyffsat bra på alla 3 ipd inställningar också men bäst på mittersta som dom flesta.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det borde vara så men det är nig mer som spelar in än så. Du har säkert nått annat "fel" som påverlar med dina ögon. Inget fel kansle men det påverkar VR.
Prova använd libser och se om det blir bättre.
Senare kan man även beställa linser till själva headsetet som man sätter över så slipper man använda linser på sig själv.

Jag är lätt närsynt, jag använder glasögon men i VR behöver jag inte. Jag ser hyffsat bra på alla 3 ipd inställningar också men bäst på mittersta som dom flesta.

Så kan det vara, dvs att det är något annat som spökar. Kan leva med att det är lite suddigt, det är tillräckligt roligt för att kompensera för det. Men riktig superskärpa som med en datorskärm är, som jag förstått, inte möjligt med dagens teknik? Där känns det inte som att det beror på DPI utan något annat.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Så kan det vara, dvs att det är något annat som spökar. Kan leva med att det är lite suddigt, det är tillräckligt roligt för att kompensera för det. Men riktig superskärpa som med en datorskärm är, som jag förstått, inte möjligt med dagens teknik? Där känns det inte som att det beror på DPI utan något annat.

Nej lika skarp som en skärm är inte Quest 2.
Det är suddigt mer eller mindre beroende på person.
För mig är det nog skarpt så jag kan läsa text osv utan problem men det är inte 100% fritt från ansträngning, iaf inte över tid.
Att spela spel går dock hur bra som helst

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej lika skarp som en skärm är inte Quest 2.
Det är suddigt mer eller mindre beroende på person.
För mig är det nog skarpt så jag kan läsa text osv utan problem men det är inte 100% fritt från ansträngning, iaf inte över tid.
Att spela spel går dock hur bra som helst

Då låter det som att vi har nästan exakt samma upplevelse faktiskt! Det var nog jag som förväntade mig mer bara

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Blir ganska suddigt för mig med min Quest 2, har på yttersta IPD-inställningen och har mätt till 68mm mellan mina pupiller så det är ju korrekt. Men jag har egentligen bara god syn på ett öga och det är där det blir suddigt. Men på det ögat är jag lite närsynt och lite översynt i det "dåliga" ögat. Det dåliga ögat kan se skärpa, men inte detaljer. Det bra ögat ser detaljerna, men det är istället suddigt... Hur kan det bli så med närsynthet? Eftersom jag ser bra på nära håll borde det väl logiskt också se bra ut i VR, eftersom skärmen är nära ögat? Dock när jag googlar på det så verkar andra närsynta också ha samma problem med att det blir suddigt i VR. Får eventuellt skaffa linser, men blir förvånad över hur något på nära håll kan bli suddigt för en närsynt människa - logiskt vore ju om det blev så för en översynt person?

Jag är väldigt närsynt, har glasögon och linser med -2.0 samt -2.75 tror jag i styrka. Vad jag läst på nätet så bör man se klart på ca 1,5m avstånd för att ha perfekt skärpa i spelen. https://twitter.com/id_aa_carmack/status/1371485209603022853 (Han säger 1,3m)

Om jag tar av mig mina glasögon kan jag inte läsa texten på datorskärmen som är en armlängd ifrån mig, så för att slippa spela med kontaktlinser så köpte jag ett par linser med styrka till min quest som gör att jag kan spela utan några hinder. Linserna gick på ca 800kr och har varit 100% värt pengarna för att få en så bra upplevelse som möjligt i questen.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk

Är det Chromecast 3 man ska välja för stabilast spegling och minst påverkan på Quest 2? Verkar vara lite si och så med prestandan, att det antingen hackar på TVn eller att Quest går trögt med casting på. Eller är det undantag man läser om?

300kr är ju billigt att prova. Jag har Apple TV idag så känns lite onödigt med en Chromecast Ultra då jag bara är ute efter speglingen. Jag har speglat Quest till min iPhone och ibland verkar det flyta på bra men ibland verkar det hacka på tekefonen. Har inte testat jättemycket eftersom jag smygspelar på kvällarna då det är julklapp till mig och barnen…

Men undrar om man kan förvänta sig bättre prestanda med Chromecast än mot telefonen eller om de kommer vara likvärdiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FanaticBee:

Är det Chromecast 3 man ska välja för stabilast spegling och minst påverkan på Quest 2? Verkar vara lite si och så med prestandan, att det antingen hackar på TVn eller att Quest går trögt med casting på. Eller är det undantag man läser om?

300kr är ju billigt att prova. Jag har Apple TV idag så känns lite onödigt med en Chromecast Ultra då jag bara är ute efter speglingen. Jag har speglat Quest till min iPhone och ibland verkar det flyta på bra men ibland verkar det hacka på tekefonen. Har inte testat jättemycket eftersom jag smygspelar på kvällarna då det är julklapp till mig och barnen…

Men undrar om man kan förvänta sig bättre prestanda med Chromecast än mot telefonen eller om de kommer vara likvärdiga.

Känns som att det är viktigare att man har ett stabilt WiFi med hög bandbredd och på rätt kanal (gärna utan grannar, alternativt annan kanal än grannarna) än vilken enhet man castar till. Det är, trots allt, bara en liten video-ström som visas på enheten, så det är inte speciellt krävande.

Jag har själv testat med både någon 4K-kapabel Xiaomi-box och en Nvidia Shield. Hemma hos mig fungerar båda lika felfritt men hos morsan och hennes trådlösa nätverk så fungerade båda jättedåligt. Strömmen tappades minst varannan minut och man var tvungen att starta om via headset/mobil.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Har fått hem en ny PC och verkar inte få Air Link att vilja parkoppla. PC:n har enbart ethernet (inget WiFi-kort) och Questen är ansluten till 5Ghz-bandet på samma router som PC:n är ansluten till.

Virtual Desktop funkar. Routern är en TP-Link Archer AX73.

Någon som framgångsrikt harvat igenom liknande?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Halldin:

Har fått hem en ny PC och verkar inte få Air Link att vilja parkoppla. PC:n har enbart ethernet (inget WiFi-kort) och Questen är ansluten till 5Ghz-bandet på samma router som PC:n är ansluten till.

Virtual Desktop funkar. Routern är en TP-Link Archer AX73.

Någon som framgångsrikt harvat igenom liknande?

Kör nya datorn Windows 11?

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Kör nya datorn Windows 11?

Yep.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Har fått hem en ny PC och verkar inte få Air Link att vilja parkoppla. PC:n har enbart ethernet (inget WiFi-kort) och Questen är ansluten till 5Ghz-bandet på samma router som PC:n är ansluten till.

Virtual Desktop funkar. Routern är en TP-Link Archer AX73.

Någon som framgångsrikt harvat igenom liknande?

Du har inte något VPN på den nya datorn? Kanske inte det mest troliga felet, men när jag skulle få Air Link att funka så var det det som jag hade glömt. Givetvis fungerade det inte och när jag stängde av VPN så anslöt det direkt.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Halldin:

För egen del så hoppade mitt airlink igång efter att jag bytte DNS för datorn. Fråga mig inte varför det fungerade efter. Kan ha bara vart av en händelse men äh, för mig funkade det iaf >-<

Jag vet, det är ologiskt, dom har inget med varandra att göra. Kan bara rapportera att det fungerade för mig

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

För egen del så hoppade mitt airlink igång efter att jag bytte DNS för datorn. Fråga mig inte varför det fungerade efter. Kan ha bara vart av en händelse men äh, för mig funkade det iaf >-<

Jag vet, det är ologiskt, dom har inget med varandra att göra. Kan bara rapportera att det fungerade för mig

//Pontus

Stå på ett ben på en stol, ropa "hej tjillevipp" och snurra ett och ett halvt varv. Rör vänstra örsnibben och hoppa av stolen. Då funkar det!

Alltid bra med random inputs! Nästan alltid i alla fall! Så länge det funkar!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av nu1mlock:

Stå på ett ben på en stol, ropa "hej tjillevipp" och snurra ett och ett halvt varv. Rör vänstra örsnibben och hoppa av stolen. Då funkar det!

Alltid bra med random inputs! Nästan alltid i alla fall! Så länge det funkar!

Jag finner det lika löjligt som du, men jag provade precis att ändra tillbaka DNS:en till vad min ISP defaultar till. Se på f*n, airlinken fungerar inte.
Alltså fråga mig inte, nätverk är häxkonster som man måste förhäxa ihop.

Är det någon handskak som Oculus måste ha för att det ska fungera? Jag har ingen aning. Har någon provat Airlink med routern ej ansluten till internet?

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Oculus mjukvara stödjer inte Windows 11 ännu, kan vara därför.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V