PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av nait:

Någon som fått ett leveransdatum från Elgiganten nu senaste rundan?

Min order står fortfarande bara som,
STATUS Behandlas
ORDERDATUM 7 mars 2022
SÄLJARE Elgiganten.se

Din beräknade leveranstid är 8 mars 2022. ☹️

Exakt samma för mig!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Skrivet av nait:

Någon som fått ett leveransdatum från Elgiganten nu senaste rundan?

Min order står fortfarande bara som,
STATUS Behandlas
ORDERDATUM 7 mars 2022
SÄLJARE Elgiganten.se

Din beräknade leveranstid är 8 mars 2022. ☹️

Samma här "din order behandlas" dock har jag en annan leverans datum den 11:e mars....

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon341449:

Tjena alla SweClockers!

Jag chattade med Elgigantens kundservice ganska nyligen och frågade de angående det här med leveransen.

Alla konsoler kommer att skickas ut samtidigt nästa vecka, runt på onsdag och alla bör få dem på fredag. Ni som har tagit "snabbleverans" som Bring exempelvis kan få fraktavgiften tillbaka OM ni ta tag i saken och pratar med dem i kundservicen.

Om detta stämmer så kommer ingen av oss få något förrän nästa vecka

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tOPO:

Om detta stämmer så kommer ingen av oss få något förrän nästa vecka

Det stämmer bra! Ingen ide att vara ivriga, alla kommer få sina konsoler nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xNikodemusx:

Det misstaget gjorde ju dustin. De hade sin förbokningskö uppe mycket längre än andra sidor innan release. De är fortfarande inte i närheten ifatt. (beställningar från oktober 2020 har fortfarande inte skickats). Tror inte företagen vill öppna upp för sånt igen förrän de har en rimlig tillgång på konsoler.

Låter ju helt otroligt faktiskt, frågan är ju dock ifall de rensat kön ifrån beställningar av större antal och misstänkt scalping.
Med ett system som webhallens lvls så skulle man kunna förhindra fulköp genom att kolla på när konton skapades, hur många enheter som beställts och vad för produkter som kontot har köpt eller tänker köpa.
Med ett lite enklare söksystem så borde ju misstänkta fall kunna hittas ganska lätt ändå.

Sjukt irriterad på scalping och köp åt vänner eller liknande, men i vissa fall så finns det ju flera i samma hushåll som spelar och då är det ju en annan femma.
Är faktiskt lite stressad över hur det blir när PSVR2 släpps, den går ju inte att förboka än.
Jag vet att jag kommer köpa den redan nu, men det verkar väl sluta med att man får F5:a någon dag och ha lite tur med att man ser så fort som möjligt att möjligheten för bokning ligger uppe.

Är ganska säker på att det går att lösa det på ett bättre sätt än hur det är idag.

Men en rätt sjuk situation ändå, 1,5 år efter släpp och fortfarande extrem brist.
Jag trodde att de skulle lätta upp efter ett par månader efter lanseringen faktiskt.
Nu sker det väl väldigt stor expansion av kretstillverkning, så förhoppningsvis så får vi inte lika stora problem 2024 och framåt typ, kan man ju hoppas i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av xNikodemusx:

Det misstaget gjorde ju dustin. De hade sin förbokningskö uppe mycket längre än andra sidor innan release. De är fortfarande inte i närheten ifatt. (beställningar från oktober 2020 har fortfarande inte skickats). Tror inte företagen vill öppna upp för sånt igen förrän de har en rimlig tillgång på konsoler.

Skrivet av Fearnox:

Låter ju helt otroligt faktiskt, frågan är ju dock ifall de rensat kön ifrån beställningar av större antal och misstänkt scalping.
Med ett system som webhallens lvls så skulle man kunna förhindra fulköp genom att kolla på när konton skapades, hur många enheter som beställts och vad för produkter som kontot har köpt eller tänker köpa.
Med ett lite enklare söksystem så borde ju misstänkta fall kunna hittas ganska lätt ändå.

Sjukt irriterad på scalping och köp åt vänner eller liknande, men i vissa fall så finns det ju flera i samma hushåll som spelar och då är det ju en annan femma.
Är faktiskt lite stressad över hur det blir när PSVR2 släpps, den går ju inte att förboka än.
Jag vet att jag kommer köpa den redan nu, men det verkar väl sluta med att man får F5:a någon dag och ha lite tur med att man ser så fort som möjligt att möjligheten för bokning ligger uppe.

Är ganska säker på att det går att lösa det på ett bättre sätt än hur det är idag.

Men en rätt sjuk situation ändå, 1,5 år efter släpp och fortfarande extrem brist.
Jag trodde att de skulle lätta upp efter ett par månader efter lanseringen faktiskt.
Nu sker det väl väldigt stor expansion av kretstillverkning, så förhoppningsvis så får vi inte lika stora problem 2024 och framåt typ, kan man ju hoppas i alla fall

Om inte Dustin har gått igenom hela sin kö vid det här laget så skulle jag gissa att det beror nog mer på att de inte fått in lika många enheter som övriga butiker så som Elgiganten, Webhallen, NetOnNet osv. Jag tvivlar på att deras kö är mycket längre än vad Webhallens var vid release (såvida det inte är andra företag och butiker som också har förbokat via Dustin och då lagt in enstaka beställningar på tusentals enheter).
Ovanstående är såklart bara spekulationer från min sida utan någon insider info om köstorleken i respektive butik eller hur många enheter respektive butik har fått levererat till sig.

Och om det visar sig att kön börjar bli för lång så kan de ju alltid temporärt stänga kön igen för fler bokningar och vänta med att öppna den igen tills de betat av hela eller en del av kön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nait:

Någon som fått ett leveransdatum från Elgiganten nu senaste rundan?

Min order står fortfarande bara som,
STATUS Behandlas
ORDERDATUM 7 mars 2022
SÄLJARE Elgiganten.se

Din beräknade leveranstid är 8 mars 2022. ☹️

Skrivet av Segafreakone:

Exakt samma för mig!

Skrivet av Memphbleet:

Samma här "din order behandlas" dock har jag en annan leverans datum den 11:e mars....

Yes, hade också 11e, var så taggad! Men snackade med Elgiganten.

Citat:

Nej det datumet du har fått stämmer inte, de kommer att skickas iväg så att du får leverans nästa vecka. Vi kommer att skicka ett spårningslänk.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Yes, hade också 11e, var så taggad! Men snackade med Elgiganten.

Jag fick min spårningslänk nu vid 14:43!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nait:

Jag fick min spårningslänk nu vid 14:43!!

Men gah! Vad säger den då? Vill också få en, helst nyss!

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wenro:

Men gah! Vad säger den då? Vill också få en, helst nyss!

April 1, kl 13:37

Permalänk

Fick också spårningslänk (Elgiganten) idag runt 15, trodde ALDRIG jag skulle få tag på ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Men gah! Vad säger den då? Vill också få en, helst nyss!

Får se när paketet kommer till Bring. 😔
https://ibb.co/MSgz53B

Permalänk
Medlem
Skrivet av nait:

Får se när paketet kommer till Bring. 😔
https://ibb.co/MSgz53B

Fick precis också mail och sms! Men fasen.. Trodde det skulle bli en lite mer spännande helg! Fast jag någonstans förstod att datumet inte var korrekt.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Fick precis också mail och sms! Men fasen.. Trodde det skulle bli en lite mer spännande helg! Fast jag någonstans förstod att datumet inte var korrekt.

Hoppet lever än, fick precis en uppdatering!
Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
10 mars 17:43 - 556 52 JÖNKÖPING

Känner jag Bring rätt så har jag paketet måndag om två veckor istället för imorgon. ☹️

Permalänk
Medlem
Skrivet av nait:

Hoppet lever än, fick precis en uppdatering!
Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
10 mars 17:43 - 556 52 JÖNKÖPING

Känner jag Bring rätt så har jag paketet måndag om två veckor istället för imorgon. ☹️

Hoppas det går bra. Jag kan inte minnas att jag fått något levererat av Bring tidigare.. Men du gör mig nervös!

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av nait:

Hoppet lever än, fick precis en uppdatering!
Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
10 mars 17:43 - 556 52 JÖNKÖPING

Känner jag Bring rätt så har jag paketet måndag om två veckor istället för imorgon. ☹️

Vet inte vart du bor, men det känns ju inte omöjligt att man faktiskt skulle kunna få leveransen redan imorgon om det är i Jönköping nu.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wenro:

Vet inte vart du bor, men det känns ju inte omöjligt att man faktiskt skulle kunna få leveransen redan imorgon om det är i Jönköping nu.

Fått sms från Bring nu, dom kommer ikväll mellan 17-22. Håller tummarna.

Permalänk
Skrivet av nait:

Fått sms från Bring nu, dom kommer ikväll mellan 17-22. Håller tummarna.

Nice!
Jag har fortfarande inte fått någon spårningsid ännu....... 😐

Permalänk
Medlem
Skrivet av nait:

Fått sms från Bring nu, dom kommer ikväll mellan 17-22. Håller tummarna.

Jag med! Nice 😁 Min kommer till ombud, dock. Men om det har lastat för utkörning nu så vore det ju riktigt skumt ifall det inte kom idag 😅

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memphbleet:

Nice!
Jag har fortfarande inte fått någon spårningsid ännu....... 😐

Inte jag heller… håller tummarna 🥲

Permalänk
Medlem

Mitt PS5 är redo att hämtas idag, fick SMS om det för någon timma sen. Så ni andra kanske får det också! (Bor i Göteborg)

Permalänk
Medlem

bor också i göteborg, men min är fortfarande bara under behandling

Permalänk
Medlem

Mitt finns hos ombud nu! 😁😁

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Skrivet av Fatking:

bor också i göteborg, men min är fortfarande bara under behandling

Uppsala län... Inget ännu.... 😐

Permalänk
Medlem
Skrivet av Memphbleet:

Nice!
Jag har fortfarande inte fått någon spårningsid ännu....... 😐

Skrivet av DiLE33:

Inte jag heller… håller tummarna 🥲

Skrivet av Fatking:

bor också i göteborg, men min är fortfarande bara under behandling

Skrivet av Memphbleet:

Uppsala län... Inget ännu.... 😐

Haha de flesta har väntat 1 år +, var glada nu.
Det kommer

Den som väntar på något gott...

Permalänk
Medlem

Dalarna här, står behandlas fortfarande.👎👎

Permalänk
Skrivet av padinni:

Haha de flesta har väntat 1 år +, var glada nu.
Det kommer

Den som väntar på något gott...

2 år i kö, webhallen, netonnet, elgiganten mfl....
Väntar ju för länge.....

Permalänk
Medlem

Nu finns mitt också att hämta. Ska bara förbi Elgiganten och köpa Horizon Forbidden West och Gran Turismo 7 först 😀

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Får den utkörd idag mellan 17-22, hoppas jag kan följa dom via gps och se vilken kö plats jag ligger på, samma system som Postnord använder. Annars segt att sitta och vänta och inte veta när dom dyker upp under en 5 timmars period.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

får också leverans mellan 17-22, valde expressfrakt för 99kr, bör inte haft någon påverkan eller?

Ort raderad på begäran. // MOD