Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Har nämnts redan, men observera att rabatten på 20% för F1TV Pro bara gäller till och med idag, så passa på 😃

Rabatten gäller bara nya kunder, men det går utmärkt att skapa ett nytt konto med en annan mejladress för att kunna utnyttja erbjudandet.

Var riktigt sugen, innan jag märkte att appen inte finns/stöds på Android smart-tv.
Får bli att fulstreama en säsong till 😐

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chade:

Var riktigt sugen, innan jag märkte att appen inte finns/stöds på Android smart-tv.
Får bli att fulstreama en säsong till 😐

Jag har dock laddat ner appen till min Xiaomi Mi Box, den kör väl Android Tv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruttyh:

Jag har dock laddat ner appen till min Xiaomi Mi Box, den kör väl Android Tv?

Jag har inte Android/Google TV men enligt Reddit tråden släpptes det en app som är kompatibel nov 2021.
https://www.reddit.com/r/F1TV/comments/me7wpp/guide_to_watchi...

"…to my Android TV/Fire TV/Google TV device?
UPDATED 2021-11-08: There is now an official Android TV app! It is the same entry as the official Android app, on the Google Play store. The unofficial option is still available for the time being."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chade:

Var riktigt sugen, innan jag märkte att appen inte finns/stöds på Android smart-tv.
Får bli att fulstreama en säsong till 😐

Kan du inte bara streama via webben som alla andra?

Kör med https://f1tv.formula1.com/ på min HTPC kopplad till TV:en. Fungerar hur bra som helst!

Supernöjd med så här mycket F1-material för så relativt lite pengar (75.-/månaden är nästan löjligt billigt).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chade:

Var riktigt sugen, innan jag märkte att appen inte finns/stöds på Android smart-tv.
Får bli att fulstreama en säsong till 😐

Casta från appen i mobilen till tvn, hur smidigt som helst. En av fördelarna med android TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chade:

Var riktigt sugen, innan jag märkte att appen inte finns/stöds på Android smart-tv.
Får bli att fulstreama en säsong till 😐

Jag kollade hela förra säsongen med den inofficiella appen till android tv och hade aldrig några problem. Även denna säsongs testning har funkat bra. Tyvärr har utvecklaren fått plocka ner den från playstore men du kan alltid sideloada den https://github.com/leonardoxh/race-control-tv

Edit: Provade den officiella appen och den verkar rätt bra den med vid första anblick, vi får se när säsongen drar igång!

Permalänk
Skrivet av Chade:

Var riktigt sugen, innan jag märkte att appen inte finns/stöds på Android smart-tv.
Får bli att fulstreama en säsong till 😐

Det gör inte min väldigt nya Sony-TV heller 😄 men det går lösa. Sök på ”F1TV Android TV Apk” Ladda ner APK-filen och lägg på en USB-Sticka. Ladda ner nåt filhanteringsprogram på din TV, tex File manager. Plugga in USB-stickan och installera sen F1TV via File manager. Funkar utmärkt 😃👍🏻

Sen finns som en del nämnt inofficiella F1TV Player som funkar bra också.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Kan du inte bara streama via webben som alla andra?

Kör med https://f1tv.formula1.com/ på min HTPC kopplad till TV:en. Fungerar hur bra som helst!

Supernöjd med så här mycket F1-material för så relativt lite pengar (75.-/månaden är nästan löjligt billigt).

Kör hdmi från pc till tv'n men det blir ju inte nån bra kvalité jämfört med att köra direkt på tv'n.

Skrivet av Sazuki:

Casta från appen i mobilen till tvn, hur smidigt som helst. En av fördelarna med android TV.

Blir det bra bild då? Aldrig testat annat än Youtube 😊

Permalänk
Medlem

Då Viasat F1 podcast numera flyttar till Podme, vilket tydligen kräver prenumeration och jag inte är särskilt sugen på ytterligare en prenumerationstjänst så letar jag efter nya poddar som rör formel 1.

Jag lyssnar i huvudsak på poddar via Spotify, har ni några tips på bra F1 poddar? Svenska eller engelska spelar mindre roll, intressanta insikter och nyheter är det viktiga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeebentoft:

Då Viasat F1 podcast numera flyttar till Podme, vilket tydligen kräver prenumeration och jag inte är särskilt sugen på ytterligare en prenumerationstjänst så letar jag efter nya poddar som rör formel 1.

Jag lyssnar i huvudsak på poddar via Spotify, har ni några tips på bra F1 poddar? Svenska eller engelska spelar mindre roll, intressanta insikter och nyheter är det viktiga!

F1 Nation och F1: Beyond the grid brukar jag lyssna på. Det är väl också de mest uppenbara, så jag förmodar att du redan snubblat över dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeebentoft:

Då Viasat F1 podcast numera flyttar till Podme, vilket tydligen kräver prenumeration och jag inte är särskilt sugen på ytterligare en prenumerationstjänst så letar jag efter nya poddar som rör formel 1.

Jag lyssnar i huvudsak på poddar via Spotify, har ni några tips på bra F1 poddar? Svenska eller engelska spelar mindre roll, intressanta insikter och nyheter är det viktiga!

The Race F1 Podcast tycker jag är rätt bra, med bland andra Britten Scott Mitchell (som bor i Stockholm). Men jag gillar ju att lyssna på Janne och Erik tugga (även om jag inte alltid håller med dem), otroligt synd att de flyttar till PodMe imo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeebentoft:

Då Viasat F1 podcast numera flyttar till Podme, vilket tydligen kräver prenumeration och jag inte är särskilt sugen på ytterligare en prenumerationstjänst så letar jag efter nya poddar som rör formel 1.

Jag lyssnar i huvudsak på poddar via Spotify, har ni några tips på bra F1 poddar? Svenska eller engelska spelar mindre roll, intressanta insikter och nyheter är det viktiga!

Har inte lyssnat på den själv men läser mycket av deras material The Race F1 Podcast

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • Schiit stack

Permalänk
Medlem

Gällande F1 podd så har jag uteslutande lyssnat på Janne och Erik, tycker att dom är bra och håller allt på en bra nivå. Men jag tänker inte hoppa på ännu en prenumerationstjänst, nu går det ju att få en månad gratis genom att signa upp sig på Podme via webläsaren och ange koden F1, men tänkte skippa det med.
Fr.o.m imorgon tänkte jag börja lyssna på The Race F1 Podcast och så får vi se om jag tycker den är en värdig ersättare.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Jag kollade hela förra säsongen med den inofficiella appen till android tv och hade aldrig några problem. Även denna säsongs testning har funkat bra. Tyvärr har utvecklaren fått plocka ner den från playstore men du kan alltid sideloada den https://github.com/leonardoxh/race-control-tv

Edit: Provade den officiella appen och den verkar rätt bra den med vid första anblick, vi får se när säsongen drar igång!

Förstår inte alls era problem.

Har ni inga webbläsare på Android?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chade:

Kör hdmi från pc till tv'n men det blir ju inte nån bra kvalité jämfört med att köra direkt på tv'n.

Märkligt. Testa att byta HDMI-kabel.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeebentoft:

Då Viasat F1 podcast numera flyttar till Podme, vilket tydligen kräver prenumeration och jag inte är särskilt sugen på ytterligare en prenumerationstjänst så letar jag efter nya poddar som rör formel 1.

Jag lyssnar i huvudsak på poddar via Spotify, har ni några tips på bra F1 poddar? Svenska eller engelska spelar mindre roll, intressanta insikter och nyheter är det viktiga!

Samma sak här. Har också lyssnat på Viasat F1-podden när den var öppen, men kommer inte betala lika mycket för podden som vad hela F1 TV Pro kostar, även om jag tycker deras podd är trevlig (faktiskt mer intressant och mer information än i deras sändningar).

Själv lyssnar jag på den alldeles lysande The Race F1 Podcast (ett klart snäpp över Viaplays podd).

https://open.spotify.com/show/5jYPRckNa9oSZAiuURm8WZ?si=01f76...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Tänkte faktiskt testa det en månad gratis, men eftersom de tvingar en att uppge kortuppgifterna, även om man bara vill testa, så får det vara...
Ledsamt att behöva överge Viasat F1-podden, men tyvärr bäddade de själva för det...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jeebentoft:

Då Viasat F1 podcast numera flyttar till Podme, vilket tydligen kräver prenumeration och jag inte är särskilt sugen på ytterligare en prenumerationstjänst så letar jag efter nya poddar som rör formel 1.

Jag lyssnar i huvudsak på poddar via Spotify, har ni några tips på bra F1 poddar? Svenska eller engelska spelar mindre roll, intressanta insikter och nyheter är det viktiga!

Lyssnar på WTF1, men kommer nog att rulla in The Race nu istället för Viaplays F1 podd när de flyttar till soptunnan PodMe.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

https://www.autosport.com/f1/news/why-bahrain-has-exposed-the...
En fin(are) artikel och summering runt rådande läge med den nya Formulan.

Bilarna är mer benägna till att understyra, bilarna är ingen mjuk upplevelse att köra pga hårdare dämpning och de nya däcken (som sväljer skutt och hopp betydligt sämre), samt så saknar banan Bahrain rent allmänt en del grepp. Det spånas t om att setupen kan bli som sådan att den blir en kompromiss mellan komfort och prestanda, för föraren.

Den nya eran är ju inte ens en grön frukt så, mycket kommer att troligtvis hända framöver. Vettel säger ju att detta är värt det om man kommer kunna erbjuda en mycket tajtare fight mellan bilarna.

Om några dagar vet vi initialt iaf, vem som fyllt en sandlåda.

Permalänk
Medlem

trist att F1-podden flyttar till Podme. Jag har ett abonnemang just nu. Problemet med Podme är ju att det är typ värt att köra en månad ungefär en gång i halvåret och då plöja igenom alla rättegångspodden, mörk historia och annan true crime. Men detta kan man ju lyssna lite när som på. En F1-podd vill man ju att den ska vara aktuell :/

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Har vi några som har börjat följa F1 tack vare Drive to Survive här i tråden?
Kom och tänka på en sak nu när jag kollar igenom nya säsongen. Netflix är väldigt duktiga på att skapa mer drama än vad det egentligen är och vissa race är rent av tråkiga att kolla på ibland.

Ni som har börjat kolla på racen live efter drive to survive, vad är era upplevelser än så länge?

Permalänk
Medlem

Jag började titta i mitten på säsongen 2020 tack vare DTS. Förra säsongen var den första då jag kollade varje race.

Instämmer i att mycket dramatiseras och har en något om inte väldigt märklig vinkel, även om jag i de flesta fall kan förstå serieskaparnas tanke och varför de gör som de gör på vissa ställen.
Tycker framförallt att många intressanta händelser saknas, men å andra sidan är det omöjligt att vara på rätt ställe hos rätt team alltid och dessutom är det trots allt bara 10st 40-ish min avsnitt med syfte att få nya intresserade av sporten.

Min sambo tittade på några enstaka race med mig förra säsongen och vill numera inte missa en sekund av DTS, hon tycker att det hjälper henne att förstå sporten och verkar bli mer intresserad för varje avsnitt hon ser.

Ångrar lite att jag visade serien för henne, nu lär jag förmodligen inte få se racen ifred längre

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Har vi några som har börjat följa F1 tack vare Drive to Survive här i tråden?
Kom och tänka på en sak nu när jag kollar igenom nya säsongen. Netflix är väldigt duktiga på att skapa mer drama än vad det egentligen är och vissa race är rent av tråkiga att kolla på ibland.

Ni som har börjat kolla på racen live efter drive to survive, vad är era upplevelser än så länge?

Jag började min F1-resa via DTS för två år sedan. Föll väl lite för spänningen som det framställdes där. Började sen följa säsongen 2020 och tittade parallellt på alla lopp sen åtminstone 2014.

Det som slog mig när jag väl kom till loppen som hade behandlats under DTS var just hur annorlunda vissa saker faktiskt var jämfört med verkligheten. Men det gör inte mig nåt alls 😄

Visst, vissa lopp är rätt sega, men jag gillar det ändå. Många gånger har ett till synes tråkigt lopp fått en nytändning efter en krasch eller misslyckat pitstop. Man har ju lärt sig att allt kan hända😄

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Har vi några som har börjat följa F1 tack vare Drive to Survive här i tråden?
Kom och tänka på en sak nu när jag kollar igenom nya säsongen. Netflix är väldigt duktiga på att skapa mer drama än vad det egentligen är och vissa race är rent av tråkiga att kolla på ibland.

Ni som har börjat kolla på racen live efter drive to survive, vad är era upplevelser än så länge?

De har ju verkligen bara plockat gobitar, vilket är självklart. Dock har de ibland klippt ihop sekvenser av olika lopp för att förvränga verkligheten lite. Som exempelvis i scenen där Norris och Riccardo ligger sida vid sida i starten, och sekunden senare klipper de till en sekvens där Norris påstår att han bli avknuffad, vilket var ett helt annat race i en fight med någon annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

De har ju verkligen bara plockat gobitar, vilket är självklart. Dock har de ibland klippt ihop sekvenser av olika lopp för att förvränga verkligheten lite. Som exempelvis i scenen där Norris och Riccardo ligger sida vid sida i starten, och sekunden senare klipper de till en sekvens där Norris påstår att han bli avknuffad, vilket var ett helt annat race i en fight med någon annan.

Ja, så är det ju. Men samtidigt kan jag tycka att de också missar eller låter bli att ta upp sjukt intressanta saker. Exempelvis nu i senaste säsongen om Ungerns GP så tog de överhuvudtaget inte upp Alonsons prestation med att hålla Hamilton bakom sig, vilket ju med stor sannolikhet banade vägen för Ocons seger. Det hade absolut kunnat ägna en eller två minuter åt tillsammans med en intervju med Alonso med vikten av teamplay, etc.

Lika så i en tidigare säsong (2 eller 3), också från Ungern, där Hamilton låg bakom Verstappen utan att riktigt komma förbi, men då gick Hamilton in i depå för ytterligare ett depåstopp och körde sedan in de 25 sekunder han halkat efter på en 10-12 varv för att gå om under de sista varven. Det borde vara sjukt enkelt att skapa content från dessa händelser, men jag tycker att man ofta bara sopar förbi sådant samtidigt som man, som du nämner ovan, skapar spänning där spänning egentligen inte finns genom att totalt förvränga ett skeende...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Ja, så är det ju. Men samtidigt kan jag tycka att de också missar eller låter bli att ta upp sjukt intressanta saker. Exempelvis nu i senaste säsongen om Ungerns GP så tog de överhuvudtaget inte upp Alonsons prestation med att hålla Hamilton bakom sig, vilket ju med stor sannolikhet banade vägen för Ocons seger. Det hade absolut kunnat ägna en eller två minuter åt tillsammans med en intervju med Alonso med vikten av teamplay, etc.

Lika så i en tidigare säsong (2 eller 3), också från Ungern, där Hamilton låg bakom Verstappen utan att riktigt komma förbi, men då gick Hamilton in i depå för ytterligare ett depåstopp och körde sedan in de 25 sekunder han halkat efter på en 10-12 varv för att gå om under de sista varven. Det borde vara sjukt enkelt att skapa content från dessa händelser, men jag tycker att man ofta bara sopar förbi sådant samtidigt som man, som du nämner ovan, skapar spänning där spänning egentligen inte finns genom att totalt förvränga ett skeende...

Verkligen, "tyvärr" så försöker man ju skapa en berdare målgrupp och det gör man genom drama och konflikter, inte snygg racing.
Alonsos prestation är ju trailer-värdig, men att låtsas som det finns en jättekonflikt mellan Norris och Riccardo skapar mer spänning för alla som inte egentligen är intresserade av F1.

Noterade även att de klippte bort många ögonblick som verkligen snabbt förändrade täten i VM. (Hamiltons upplåsning, Mercedes usla depåstrattegi i monaco etc. etc.)

Lite tråkigt för alla som är intresserade "på riktigt", men man förstår ju tanken de haft.

Permalänk

Kan rekommendera er att testa Podme, hittade ett par andra "betal" poddar där som också var rätt intressanta.
Men är lite oförstående till varför man inte körde patreon spåret istället?
(Att folk till slut vill ha något tillbaka för all tid man lägger ner, är bara naturligt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Verkligen, "tyvärr" så försöker man ju skapa en berdare målgrupp och det gör man genom drama och konflikter, inte snygg racing.
Alonsos prestation är ju trailer-värdig, men att låtsas som det finns en jättekonflikt mellan Norris och Riccardo skapar mer spänning för alla som inte egentligen är intresserade av F1.

Noterade även att de klippte bort många ögonblick som verkligen snabbt förändrade täten i VM. (Hamiltons upplåsning, Mercedes usla depåstrattegi i monaco etc. etc.)

Lite tråkigt för alla som är intresserade "på riktigt", men man förstår ju tanken de haft.

https://en.wikipedia.org/wiki/Formula_1:_Drive_to_Survive
https://en.wikipedia.org/wiki/Docufiction

Wikipedia listar Formel 1: Drive to Survive genre till dokufiktion. Trevligare (och mer korrekt) än så blir det nog inte.

Ett tydligt bevis är audio splicingen ovan. (källa: reddit)

Tycker ändå det är bra att sporten hittar ut till fler människor. Vilka finner sig senare i att kika F1. Investeringarna som följer gynnar ju de gamla järnhästarna också.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är tråkigt att Drive to survive skapar splittring och tjaffs. Blir då och då, även här, bemött med argument som ”bröööl, såna där som börjat titta efter DTS kommer och har åsikter, bröööl”, när en försöker att diskutera. Jag har aldrig sett Drive to survive men har följt F1 och motorsport generellt i över 30 år…

I dagens griniga SoMe-verklighet behövs det inte mer ”kryddad” drama.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Tycker ändå det är bra att sporten hittar ut till fler människor. Vilka finner sig senare i att kika F1. Investeringarna som följer gynnar ju de gamla järnhästarna också.

Precis, i grunden är jag positiv, men det gör själva serien lite mindre intressant för min del än den kunnat vara annars.