PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Verkar som jag lyckades beställa en nu. Tack till denna tråd och ps5kollen 🙏

Permalänk
Medlem

Fick in en order nu! Bugar och bockar till den här tråden och tips-tråden!

Permalänk

Ni som beställde nu, har ni också att den är mottagen men inte finns i lager? Så har det stått för mig ända sen jag bokad, 22 mars.. Skulle vara konstigt annars att ni får ett bekräftat datum om ni beställde senare order

Permalänk
Medlem

Nu fick min polare äntligen in en bokning. Stort tack!

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Skrivet av thelamefox:

Ni som beställde nu, har ni också att den är mottagen men inte finns i lager? Så har det stått för mig ända sen jag bokad, 22 mars.. Skulle vara konstigt annars att ni får ett bekräftat datum om ni beställde senare order

Japp! (Webhallen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Nu fick min polare äntligen in en bokning. Stort tack!

Jag har ju notiser på twitter, ändå missar jag igen... Slut såklart nu

EDIT: Ok nu är notiserna på. Blir så trött, går de åt på 5 minuter eller..

Permalänk

Åååå där var den borta igen. Lyckades knipa en innan den försvann, tack vare ditt inlägg faktiskt. Tack snälla!

Permalänk

Min order gick igenom 10:02, men nu står det att min order är avbeställd

Valde att hämta i butik, men det kanske hade varit bättre att välja hemleverans? Vilka tider gick era order igenom?

Permalänk
Skrivet av Emilracerbilen:

Min order gick igenom 10:02, men nu står det att min order är avbeställd

Valde att hämta i butik, men det kanske hade varit bättre att välja hemleverans? Vilka tider gick era order igenom?

10:21. Valde hemleverans via Budbee.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emilracerbilen:

Min order gick igenom 10:02, men nu står det att min order är avbeställd

Valde att hämta i butik, men det kanske hade varit bättre att välja hemleverans? Vilka tider gick era order igenom?

Står på flera ställen att man inte kan välja hämta i butik, då kommer beställningen automatiskt avbeställas :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emilracerbilen:

Min order gick igenom 10:02, men nu står det att min order är avbeställd

Valde att hämta i butik, men det kanske hade varit bättre att välja hemleverans? Vilka tider gick era order igenom?

Har för mig att dom avbokar alla som väljer att hämta i butik.

Permalänk
Skrivet av chrippe7:

Står på flera ställen att man inte kan välja hämta i butik, då kommer beställningen automatiskt avbeställas :/

Röven också haha! Det har jag helt missat! Better luck next time :')

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrippe7:

Står på flera ställen att man inte kan välja hämta i butik, då kommer beställningen automatiskt avbeställas :/

Surt. Det är ju ännu värre att göra fel än att inte hinna boka

Permalänk
Skrivet av Emilracerbilen:

Min order gick igenom 10:02, men nu står det att min order är avbeställd

Valde att hämta i butik, men det kanske hade varit bättre att välja hemleverans? Vilka tider gick era order igenom?

Man kan bara få den via leverans, ej hämta i butik

Permalänk
Medlem

Mycket aktivitet från webahallen denna månad. Förra månaden hade vi ju spelochsånt, maxgaming etc. Undrar om de vaknar till nu mot slutet av månaden, eller om de inte får enheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emilracerbilen:

Röven också haha! Det har jag helt missat! Better luck next time :')

Gjorde samma misstag nu när man till slut bokat en. Surt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Emilracerbilen:

Röven också haha! Det har jag helt missat! Better luck next time :')

Skrivet av thelamefox:

Man kan bara få den via leverans, ej hämta i butik

Skrivet av cracko:

Gjorde samma misstag nu när man till slut bokat en. Surt.

Konstigt att de inte kan leverara till service points? Är ju som att leverera till postaddress ju, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Konstigt att de inte kan leverara till service points? Är ju som att leverera till postaddress ju, eller?

Med hämta i butik menas alltså hämta hos Webhallen, inte hos ombud

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waliant:

Med hämta i butik menas alltså hämta hos Webhallen, inte hos ombud

Webhallens butiker är ju service points så varför kan de inte skicka dit. Bara skapligt konstigt, när de ändå kan skicka till instabox osv. Eller har de haft strul med personal som stjäl spelkonsoller?

Permalänk
Skrivet av Nozomi:

Webhallens butiker är ju service points så varför kan de inte skicka dit. Bara skapligt konstigt, när de ändå kan skicka till instabox osv. Eller har de haft strul med personal som stjäl spelkonsoller?

Ligger säkert någon väldigt enkel förklaring bakom exempelvis att de har ett lager för postorder och ett lager för sina butiker och för att kunna hantera det här trycket bra har man valt denna lösningen.

Permalänk

Lade in en beställning för ett PS5 imorse och nu verkar den ha avbeställs, lade inte in hämta i butik utan valde leveransplats.

Permalänk

Fick också tag i ett idag, hurra!

Panikbeställde så valde hemleverans med budbee men har någon av er beställt till postombud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ellaellaella_ey:

Fick också tag i ett idag, hurra!

Panikbeställde så valde hemleverans med budbee men har någon av er beställt till postombud?

Samma här. Man hann ju knappt se vad man gjorde 😅 hemleverans för mig med!

Visa signatur

Core 2 Duo 2.4ghz | 6gb kingstone ram | Seagate Barracuda 500gb | Geforce 8800GTX |

Permalänk

woho, min order har paketeras! väntas bara att hämtas från logistikcenter

Permalänk
Medlem
Skrivet av thelamefox:

woho, min order har paketeras! väntas bara att hämtas från logistikcenter

Samma för min polare. Gick snabbare än jag trodde.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Skrivet av Waliant:

Samma för min polare. Gick snabbare än jag trodde.

Min med!! 😍😍😍

Permalänk
Medlem
Skrivet av thelamefox:

woho, min order har paketeras! väntas bara att hämtas från logistikcenter

När bokade du?

Visa signatur

Core 2 Duo 2.4ghz | 6gb kingstone ram | Seagate Barracuda 500gb | Geforce 8800GTX |

Permalänk
Medlem

Nu tänkte jag att det var min tur, fick en twitternotis om maxgaming. Går in, går inte lägga beställning men står i lager. Fick bekräftat nu att de tog slut på en gång Någon som han med?

Permalänk
Skrivet av Jimmiq:

Nu tänkte jag att det var min tur, fick en twitternotis om maxgaming. Går in, går inte lägga beställning men står i lager. Fick bekräftat nu att de tog slut på en gång Någon som han med?

fick samma fel men försökte ett par gånger till, gick efter en stund, fått orderbekräftelse iallfall sen får vi väll se om det kommer någon konsol eller inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbzor133:

fick samma fel men försökte ett par gånger till, gick efter en stund, fått orderbekräftelse iallfall sen får vi väll se om det kommer någon konsol eller inte...

Gav upp efter 15 gånger Jag var inne på sidan 1 min efter twitter notisen