Helgsnack: Vilken filmpremiär ser du fram emot?

Permalänk
Medlem

Prey, Avatar 2, Top Gun 2.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Plan 9 from outer space 2? Fäbojäntan 2? Usch! Nu blev lite flashback här. Ärligt! Har inte gått på bio sedan convid 19 elände drabbade samhället.

Det har blivit så fruktsvärt dyrt. Sedan är bökigt att ta sej till en bio är bra, finns Mall of Scandivia och Heron City som har bra biografer i Stockholm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Vettefan asså. Filmerna är inte som dom va förr

Det är du som börjar bli gammal

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Det är du som börjar bli gammal

Finns väl viss sanning i dom orden iofs. Kollade på nya batman här idag precis, och vilja dynga. Christian Bale är fortfarnde "min" batman

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk

Ingen direkt film jag väntar på utan bara att det ska komma vad som helst nytt värt att se.
Jag vill se en Scifi film typ Mars Attacks, Independence day etc eller varför inte en ny Mad Max film?

Vissa säger filmerna var bättre förr. Men det handlar mycket om att man förr att man inte hade sett så mycket innan. När man väl fick tillgång till en film så var det en höjdpunkt, var filmen bra såg man om den minst en gång. Idag dränks man i filmer och annat.

Och det är inte lika intressant att t.ex se Hajen 58 än första Hajfilmen, där Hajen för femtioåttonde gången visar typ samma attacker. Då säger någon att det är inte alls samma film, nu lider hajen av någon psykisk problem och sedan är det 2st hajar. En han och hon haj, där honhajen misstänker hanhajen är otrogen och försöker ta redan på med vem.

Så jag min poäng är jag vill se nya filmer inte uppföljare där de försöker göra det mer komplicerat för att ge mer. Det går inte göra uppföljare på uppföljare med bara samma aktion utan det hör till att försöka komplicera det och utveckla det mer och det blir lätt för mycket.

Permalänk
AKA AudioBamse

Lightyear ser man fram emot eftersom Toy Story är en klassiker, kul att dem gör en "riktig" historia av Buzz Lightyear-leksakens bakgrundshistoria. (Är detta bara början dock? Kommer nästa film kanske handla om Woodys bakgrundshistoria? )

Avatar 2 ska också bli intressant, tydligen har 2:an dröjt så länge för att dem vill förbättra CGI-tekniken till det yttersta för att få snygga effekter under vatten då filmen tydligen ska utspela sig i havet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4IM:

Salem´s Lot

Tack! Nu gav du mig en film att se fram mot

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Dune 2 är väl den enda

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Snusfri

28 Months Later (När den nu blir av).

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

Plan 9 from outer space 2? Fäbojäntan 2? Usch! Nu blev lite flashback här. Ärligt! Har inte gått på bio sedan convid 19 elände drabbade samhället.

Det har blivit så fruktsvärt dyrt. Sedan är bökigt att ta sej till en bio är bra, finns Mall of Scandivia och Heron City som har bra biografer i Stockholm.

Fäbojäntan 2 gjordes faktiskt för ca 22 år sedan men gick under namnet "Legenden om Morahoran"... eller det snällare namnet "Dalkullan"

Utöver det finns det väl inga nya filmer jag direkt ser fram emot, men givetvis kommer man se flertalet av de som redan nämnts i denna tråd. Eller när jag tänker efter; Dune 2 ser jag fram emot faktiskt, för dessa följande filmer kommer avgöra om projektet blir lyckat eller faller som en sten, men potentialen finns där med tanke på Dune. Som "stand-alone" skulle den fallera hårt, men det är väl tänkt att vara en trilogi så det är väl så man kommer få bedöma det

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

JW3 helt klart enbart för nostalgins skull då 1 och 2 varit skrattretande dåliga. Avatar2 absolut efter ett antal års väntan. Men egentligen alla filmer som släpps på HBO max eller annan streamingtjänst

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

JW3 helt klart enbart för nostalgins skull då 1 och 2 varit skrattretande dåliga. Avatar2 absolut efter ett antal års väntan. Men egentligen alla filmer som släpps på HBO max eller annan streamingtjänst

Problemet med filmer som Avartar är att de i första stund brukar låta väldigt intressanta. Det är dock svårt att få till en vettig story efter. Liksom kriget mellan de blå urbefolkningen och soldaterna är knappast det intressanta.
Jag skulle hellre vilja se en föregångare till Avartar.

De uppföljare som ofta är lätta att göra är rena aktion filmer. Det är bara ösa på med mer action och folk får det de vill ha. Komidi kan också vara enkel, inför mer skämt.

Men extremfall på svåra filmer är t.ex. Titanic. Visst en uppföljare är inte omöjlig och det är rätt intressant att se hur folk reagerade i efterspelet. Men det blir en film för en liten annan public än den första filmen.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det finns så mycket att se fram emot? Brukar inte se fram emot så mycket film, men nu senast så såg fram emot The Northman väldigt mycket men blev ju tyvärr lite besviken då den inte höll samma klass som Eggers tidigare rullar.
Så nu vettefan. Lightyear kanske? Som CG-bög så är jag iaf taggad på att se allt det tekniska i den iaf

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser fram emot nästa Guardians of The Galaxy 3.
Nya Dune var också häftig, så där ska det blir spännande med en lång rad filmer.
Och såklart Buzz Lightyear!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Problemet med filmer som Avartar är att de i första stund brukar låta väldigt intressanta. Det är dock svårt att få till en vettig story efter. Liksom kriget mellan de blå urbefolkningen och soldaterna är knappast det intressanta.
Jag skulle hellre vilja se en föregångare till Avartar.

De uppföljare som ofta är lätta att göra är rena aktion filmer. Det är bara ösa på med mer action och folk får det de vill ha. Komidi kan också vara enkel, inför mer skämt.

Men extremfall på svåra filmer är t.ex. Titanic. Visst en uppföljare är inte omöjlig och det är rätt intressant att se hur folk reagerade i efterspelet. Men det blir en film för en liten annan public än den första filmen.

Ja, jag vill främst se JW3 pga JP skådisarna, jag tror filmwn kommer vara usel. Avatar2 vill jag se pga att den har varit lovad i 10år och nu äntligen händer något. Komedi i filmer har också en väldogt skör balans, Guardians of the galaxy tyckte jag var superbra och helt rätt avvägd medans nu senaste shang shi var riktigt dryg med alldeles för mycket dålighumor så det var svårt att ta sig igenom filmen alls. Så rätt komedi i rätt mängd.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Nya Top Gun, är nåt plan och att de filmat det mesta på riktigt.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jaegrlicious:

Finns väl viss sanning i dom orden iofs. Kollade på nya batman här idag precis, och vilja dynga. Christian Bale är fortfarnde "min" batman

Bra som Bruce, sämre som Batman. Har svårt med Bale's Batman röst.. :/
Nya Batman gör Gotham mycket mer rätt

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det blir nog Dr Strange 2. Jag såg senaste Spider-man filmen bara för att den mer eller mindre är en prequel till Dr Strange 2.

Permalänk
Medlem

Maverick utan tvekan! En av världens mest påkostade filmer, och alla scener är på riktigt, inte trickfilmade!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

John wick chapter 4 (fast den kommer nästa år), nya Thor-filmen ser jag framemot för jag gillar Taika som regissör. Hoppas den är lika rolig som förra

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

Ser mest fram emot serier på streaming tjänster så som Obi Wan Kenobi

Permalänk
Medlem

Mästers (David Cronenberg) återkomst i sommar: Crimes Of The Future.
https://www.youtube.com/watch?v=QVX7df79BNo

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15DK | Corsair Blackbeard 980 | Nintendo Switch | Xbox 360 | C64 |

Permalänk
Medlem

Den svenska UFO filmen, UFO Sweden

25 december
Taggad!

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Innan jag läste den här tråden: Ingen.

Efter att ha läst den här tråden: Top Gun: Maverick.

Permalänk
Skrivet av Necrophor:

Fäbojäntan 2 gjordes faktiskt för ca 22 år sedan men gick under namnet "Legenden om Morahoran"... eller det snällare namnet "Dalkullan"

Känns som om de missade möjligheten att släppa den som "Dalk*ullan"!

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem

Top Gun Maverick - För att det är Top Gun, galningen Cruise och the real deal.