Rimligt prissatta 4090 i lager (tipstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roevskegg:

Snyggt! Knipte ett! 😁

Härligt! önskar jag kunde göra detsamma men min teknik-budget var inte redo för dessa priser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roevskegg:

Snyggt! Knipte ett! 😁

Samma här!

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem

Har inte plats i chassit, väntar på RDNA3...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av pcanka:

Komplett har Asus OC i lager ASUS TUF Gaming OC

Är det någon hårdvarumässig skillnad på denna och icke oc? Eller är det bara annat bios? Sugen att knipa ett hursom.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte motivera det för så många tusenlappar över vanliga TUF. Väntar hellre på ett Suprim X eller billiga TUF..

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannyN:

Jag kan inte motivera det för så många tusenlappar över vanliga TUF. Väntar hellre på ett Suprim X eller billiga TUF..

Inte jag heller. Inte utan att

- sett RDNA3 (som ryktas prestera i samma liga)
- sett lagerna fyllas
- fått klarhet i varför Nvidia tillfälligt minskat produktionen
- fått svar på om det verkligen var ett introduktionspris (Inet nekade till detta men höjde ändå)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Är det någon hårdvarumässig skillnad på denna och icke oc? Eller är det bara annat bios? Sugen att knipa ett hursom.

ingen skillnad alls, jag kör tex TUF OC bios på mitt TUF 3080 Ti.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Komplett verkar ha 100+ lager av Gainward, om det nu stämmer

https://www.komplett.se/product/1218883/datorutrustning/dator...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

ingen skillnad alls, jag kör tex TUF OC bios på mitt TUF 3080 Ti.

Oc vs nonOC
i 3000 serien såg ut så här för mig

fick tag på 2 kort och jämförde dom

Permalänk
Skrivet av Garderoben:

Mjo men verkar ju vara så att dom du bara har tillgång till dom 3 kontakterna så kan kortet max köras i 100% (volt? minns inte) men har du 4 kontakter kan man köra det i typ 110%? (https://youtu.be/CmUb9sDS9zw?t=128) Minns inte exakt men där har du.

Oavsett blev det en beställning på ett Grainward kort från komplett ivkäll.

Precis så verkar det vara, dvs folk gör en höna av en fjäder och gör folk osäkra på om det är ett bra köp. Jag har dessutom tänkt att köra med en lägre power limit på mitt kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingness:

Precis så verkar det vara, dvs folk gör en höna av en fjäder och gör folk osäkra på om det är ett bra köp. Jag har dessutom tänkt att köra med en lägre power limit på mitt kort.

Var försiktig så du inte böjer power adaptern:

https://wccftech.com/nvidia-16-pin-connector-on-geforce-rtx-4...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Kan inte Inet få in lite fler av 4090 TUF (ej OC) någon gång

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Komplett verkar ha 100+ lager av Gainward, om det nu stämmer

https://www.komplett.se/product/1218883/datorutrustning/dator...

De stämmer beställde i helgen och fick idag (måndag kl:12:33) bekräftat att kortet är skickad. Samt passade på att mäta i chassit och man har ca 40cm längsgående att leka med samt är kortet lite över 30cm så kan den vila på sata platserna som är i fronten på datorn 😁

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Kan inte Inet få inte lite fler av 4090 TUF (ej OC) någon gång

Så du kan betala 4000kr mer än MSRP för kortet?

Permalänk
Medlem

Proshop kl 14:00 släpp fungerade idag men va förlångsam för att få de *billigare* RTX4090 korten 😔

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

Någon som lyckades få något från Proshop?

Permalänk
Medlem

såg tillfälligt köpknappen för gigabyte korten för 22k men asuskorten kom det aldrig någon köpknapp för. Av någon randomanledning vill de ej sälja dessa ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RebirthMagic:

Någon som lyckades få något från Proshop?

Tyvärr inte, de 3 Gigabyte OC- korten försvann mellan en F5 och en annan... såg köp knappen men de var redan slut.

Permalänk
Skrivet av Taggen86:

såg tillfälligt köpknappen för gigabyte korten för 22k men asuskorten kom det aldrig någon köpknapp för. Av någon randomanledning vill de ej sälja dessa ännu?

Ingen köpknapp på strix?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RebirthMagic:

Ingen köpknapp på strix?

kollade aldrig det. har redan ett 4090 suprim x och är bara intresserad att skicka tillbaka det om jag får tag på ett 22k kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RebirthMagic:

Ingen köpknapp på strix?

Jag fick bara mail om Inno3d och båda Gigabyte-korten. Så jag tror inte TUF kortet tänkte vara med kl. 14:00.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

såg tillfälligt köpknappen för gigabyte korten för 22k men asuskorten kom det aldrig någon köpknapp för. Av någon randomanledning vill de ej sälja dessa ännu?

För mig dök köpknappen upp på TUF kortet men den va slut i samma sekund. Men ser nu att de fortfarande har lagersaldo på 2st så allt är deras lagersaldo kass eller så kom det in en sporadisk leverans på 2st kort efter 14:00:25.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

För mig dök köpknappen upp på TUF kortet men den va slut i samma sekund. Men ser nu att de fortfarande har lagersaldo på 2st så allt är deras lagersaldo kass eller så kom det in en sporadisk leverans på 2st kort efter 14:00:25.

vi får se men då gissar jag att de försvinner ur lager strax... najs iallf att de fortf säljer kort för 22k. tillskillnad mot de svenska butikerna. synd bara att de verkar få in så oerhört få kort för det priset. förklarar varför jag fortf ej har något datum för mitt Tuf 22k från inet.

Permalänk
Medlem

Undra om inte Gainward är något att satsa på ändå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

De stämmer beställde i helgen och fick idag (måndag kl:12:33) bekräftat att kortet är skickad. Samt passade på att mäta i chassit och man har ca 40cm längsgående att leka med samt är kortet lite över 30cm så kan den vila på sata platserna som är i fronten på datorn 😁

nice, är sjukt sugen på att beställa men skall vänta lite vill uppgradera hela burken

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Känns som bottar köpte alla kort. Gick ju på en halv millisekund, jag tryckte genuint på köp-knappen och på den tiden var alla korten sålda.

Någon har alltså hunnit klicka "köp -> gå till kassan -> acceptera villkor -> välj leveransmetod -> välj betalningsmetod -> genomför köp" innan vi hunnit trycka köp. Det låter rimligt. Not

Permalänk
Skrivet av hellmix:

För mig dök köpknappen upp på TUF kortet men den va slut i samma sekund. Men ser nu att de fortfarande har lagersaldo på 2st så allt är deras lagersaldo kass eller så kom det in en sporadisk leverans på 2st kort efter 14:00:25.

Imorse runt 09 när jag kollade stod det också att de hade 2st TUF så jag antar att det är fel på saldot men jag kan ju ha fel också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orle:

Kan tipsa om att Inet tydligen har kort i butiker ibland som de bara säljer där. Jag plockade upp ett gigabyte gaming oc på sveavägen i stockholm i förmiddags, de har ett till kvar i lager.
https://www.inet.se/produkt/5413029/gigabyte-geforce-rtx-4090...

Jag får tacka för infon, blev att smyga dit å knipa det imorse

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniloR:

Så du kan betala 4000kr mer än MSRP för kortet?

Nej jag har redan en beställning hos Inet för "intropriset"

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av sniloR:

Känns som bottar köpte alla kort. Gick ju på en halv millisekund, jag tryckte genuint på köp-knappen och på den tiden var alla korten sålda.

Någon har alltså hunnit klicka "köp -> gå till kassan -> acceptera villkor -> välj leveransmetod -> välj betalningsmetod -> genomför köp" innan vi hunnit trycka köp. Det låter rimligt. Not

Proshop kör med att produkterna tas ur lager så fort någon lägger de i varukorgen, så egentligen är det bara steget när man trycker köp som det är tidspress på.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA