Permalänk
Medlem

Inter-Tech IM-1 Black Knight

Jag inleder denna köphistoria med att jag började tänka på att skaffa mig ett mindre chassi, visst var jag nöjd med min Black knight meshify C ( finns ett galleri på det bygget).
Men villhöver suget var starkt & jag började snegla på mindre chassis.
Klickade även runt mycket på youtube & sweclockers där man upptäckte Ortovox galleri med sitt chassi:
SAMA IM01 M-ATX.
Men här valdes chassit med annat namn: Inter-Tech IM-1 Chassi
Det blir samma tema som jag hade på Meshify C " Black Knight"

Jag var tvungen att även köpa nytt moderkort då jag innan hade ATX MOBO.
Tillslut hittade jag rätt utförande av Mobo med 4 slots för ramminnen
Det blev ett: ASRock B450M PRO4 Mobo.

Bygget var väldigt lättbyggt då man kunde ta bort alla sidor för att komma åt, men jag tackar även att jag inte har tjocka korvfingrar.
Jag är helnöjd med chassit och kan lätt rekomendera!

Tempen är bra och dustfilterna funkar kanon!
Tempen på PC just nu i skrivandestund CPU: 44 & GPU: 35
Dock inte kollat vad det ligger på i när jag spelar.
Kör 7 fläktar och det går tyst. Är småsugen på en 80 mm då inte 120 får plats bak för att hjälpa till att få bort den värmen som samlas längst bak.

Här kommer Spec på PC just nu:
Chassi:Inter-Tech IM-1 med lätta modifikationer.
Mobo: ASRock B450M PRO4
Ramminnen: 32GB 3200Mhz HyperX
GPU: 3080 TUF OC V2 10 GB.
CPU: Ryzen 5600x
CPU Fläkt: Noctua NF-F12 Chromax Black Swap
Fläktar: Sammanlagt 7st Blackswap 120mm fans
Nätverkskort: ASUS PCE-AX58BT
Nätagg: SF750W
Hårddiskar: 970EVO + & 3xSSD Kingston = 2,5 tb utrymme.

Besök galleriet här

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

Skoj att se att du också blev nöjd med ditt chassi. Intressant att se att det går bra att få in ett Asus 3080 med fläktar i botten.
Jag är sugen på att köpa just ett 3080 men vill vara säker på att jag får plats med fläktarna i botten så bra att veta att Asus 3080 passar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortovox:

Skoj att se att du också blev nöjd med ditt chassi. Intressant att se att det går bra att få in ett Asus 3080 med fläktar i botten.
Jag är sugen på att köpa just ett 3080 men vill vara säker på att jag får plats med fläktarna i botten så bra att veta att Asus 3080 passar.

Riktig nöjd, nackdelen med många fläktar och så öppet chassi så kan det låta beroede på hur man ställt in fläktkurvan.

Fläktarna i botten är slim versionen av Noctua och det är det enda som passar om man har tjockare gpu.🤟🏽

Sen vet jag inte vad du har för Mobo men jag kör Matx mobo och fick modifiera ena noctua fläktramen med skära ut lite av plasten då kabel till HDreset kontakten blandannat skulle få plats.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Riktig nöjd, nackdelen med många fläktar och så öppet chassi så kan det låta beroede på hur man ställt in fläktkurvan.

Fläktarna i botten är slim versionen av Noctua och det är det enda som passar om man har tjockare gpu.🤟🏽

Sen vet jag inte vad du har för Mobo men jag kör Matx mobo och fick modifiera ena noctua fläktramen med skära ut lite av plasten då kabel till HDreset kontakten blandannat skulle få plats.

Okej jag va lite rädd för att behöva byta till slimfläktar i botten. Men kollar jag mitt 1080ti så är det nästan exakt samma storlek som Asus 3080 TUF, det är bara 0.6mm tjockare så hoppas på att kunna få in det även det är tajt .

Jag kör med M-ATX och största problemet för mig va också kontakterna som sitter längst ner på moderkortet till fläktar, audio och allt i fronten men lyckades få till det utan att såga på fläktarna. USB 3.0 kontakten fick jag lösa med en 90graders adapter.

Permalänk
Medlem

Såg nu att stora skillnaden är att mitt moderkort MSi mortar B450 Max har grafikkortsplatsen (PCI-E 16) i översta platsen så det innebär att mitt grafikkort kommer en hel plats högre upp än för dig så därför det fungerar för mig med fullstora fläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortovox:

Såg nu att stora skillnaden är att mitt moderkort MSi mortar B450 Max har grafikkortsplatsen (PCI-E 16) i översta platsen så det innebär att mitt grafikkort kommer en hel plats högre upp än för dig så därför det fungerar för mig med fullstora fläktar

Jaha! ja, för vill minnas att jag testade förut med icke slim versionen av noctua och då gick det inte hehe.

Kör hårt! Som sagt, riktig fint chassi överlag!

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.