Lenovo Legion 7 + VR Utrustning ev bytes mot Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Lenovo Legion 7 + VR Utrustning ev bytes mot Oculus Quest 2

Hej på er!

Har lite grejer som inte alls får den användning och kärleken de förtjänar här hemma, så tänkte kolla om det finns intresse och ett bättre hem därute någonstans.

Först ut en fin gamingdator, Lenovo Legion 7 modell 82N6004VMX.
Kort summerad:
- Ryzen 9 5900HX
- 32 GB DDR4 3200Mhz
- 1 TB NVMe SSD
- GeForce RTX 3080
- 16" med 165Hz

Datorn är i utmärkt skick och har premium care garanti kvar till juni 2023. Verkar som att det går att förlänga den, när jag söker på datorns serienummer. Kommer komplett med kartongen och alla tillbehör. Kvittot verkar jag tyvärr ha slarvat bort, garantin gäller dock via serienumret om jag förstod rätt.

Datorn köptes delvis som tänkt underhållning på jobbresor (men jag tar aldrig med mig den...), delvis för att driva VR-utrustningen här hemma:

* Pimax Vision 8K Plus VR Headset med HTC Vive komfort kit och lite blandad tillbehör/foampads
* 2st HTC Vive basestation 2.0
* Valve Index controllers

Headset och tillbehör sparsamt använda och i mycket fint skick, extra anslutningskabel ingår. Originalkartonger finns till det mesta om inte allt gällande VR, och kvitton finns till Pimax headsetet och ena base station iaf.

Nu är det så att vi tycker VR är rätt kul, men upplägget med Pimax och datorn och så en icke-permanent lösning gör att det används alldeles för sällan. Det skulle dock kunna vara av intresse med ett delbyte mot Oculus Quest 2 eller dylikt, som kan köras standalone (framförallt mycket mer lämpligt för barnen). Ifall någon sitter på en förbeställd PS2 VR kan det vara intressant med.

Trots dagens ekonomi har vi ingen akut behov av pengar så skambud undanbedes vänligen men bestämd. Jag lägger ut annonsen först och främst som en intressekoll, kan fixa med fler bilder osv om intresse finns.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

pimax har nyligen kommit ut med deras standalone enhet dock lite dyr och deras inbytes program vet ej vad dem ger för en pimax 8k men byta in pimaxen sälja av kontrollerna och basenheten .

men börjar på 10000 på laptopen

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag har ett Oculus Quest 2, är intresserad av Lenovon, vad skulle en rimlig summa emellan vara för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ResarXam:

pimax har nyligen kommit ut med deras standalone enhet dock lite dyr och deras inbytes program vet ej vad dem ger för en pimax 8k men byta in pimaxen sälja av kontrollerna och basenheten .

men börjar på 10000 på laptopen

Tack för infon, det hade jag nog missat Ska kolla vad som gäller.
Bud noterat men lite lågt känner jag spontant.

Skrivet av Fry0945:

Hejsan!

Jag har ett Oculus Quest 2, är intresserad av Lenovon, vad skulle en rimlig summa emellan vara för dig?

Hej!
Beror på modell, ålder, skick, evt tillbehör (eller är allt kopplat till ens egen konto?).
Välkommen med ett förslag

Permalänk
Medlem

har en quest 2 ochså som är ny renoverad 256 gb modellen samt bluer light linser på dem samt gumi runt on kontrollerna

Permalänk
Medlem

dock bor jag i Stockholm vilket kan vara ett problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av ResarXam:

har en quest 2 ochså som är ny renoverad 256 gb modellen samt bluer light linser på dem samt gumi runt on kontrollerna

Vad innebär nyrenoverad? Varit inskickad på service eller dylikt pga något fel?

Skrivet av ResarXam:

dock bor jag i Stockholm vilket kan vara ett problem

Det är lätt att ta sig hit med tåg, alt mötas upp någonstans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Vad innebär nyrenoverad? Varit inskickad på service eller dylikt pga något fel?

Det är lätt att ta sig hit med tåg, alt mötas upp någonstans

yep ibland ville inte sätta på sin skärm starta om den tills dne ville

Permalänk
Medlem

fick tillbaka nyligen så den inte logga in på mitt konto än

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Tack för infon, det hade jag nog missat Ska kolla vad som gäller.
Bud noterat men lite lågt känner jag spontant.

Hej!
Beror på modell, ålder, skick, evt tillbehör (eller är allt kopplat till ens egen konto?).
Välkommen med ett förslag

64 GB modellen, använt den sen Oktober 2020 vid lansering, har skönhetsdefekt i form av ett svart märke (ca 2 cm i diagonal) men inget som påverkar enheten. Inga tillbehör såvida extra batterier räknas 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fry0945:

64 GB modellen, använt den sen Oktober 2020 vid lansering, har skönhetsdefekt i form av ett svart märke (ca 2 cm i diagonal) men inget som påverkar enheten. Inga tillbehör såvida extra batterier räknas 😁

Tack men skulle nog behöva lite mera utrymme tror jag.

Permalänk
Medlem

Har fått bud på datorn via PM på 12k från @kvirkel, ger det någon dag till innan jag bestämmer mig

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av ResarXam:

Noterat 👍

Skrivet av okey:

Noterat 👍

Nu är vi uppe i bud som känns bra, så jag kommer sälja datorn. Avslutar ikväll eller imorgon tänker jag.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av ResarXam:

Noterat

Permalänk
Medlem

Tänker att jag avslutar annonsen runt lunchtid idag och kontaktar högsta budgivaren 👍

Permalänk
Medlem

Då avslutar jag och kontaktar @ResarXam via PM.
Tackar för visat intresse! Lämnar annonsen uppe tills affären är genomförd. Kommer eventuellt lägga ut en annons på VR-utrustningen vid senare tillfälle, ska försöka reda ut vad Pimax har för trade in program först.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad