Mega65 - "possibly the fastest 8-bit computer of all time!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoulBlazt:

Nu när du haft joysticken ett tag, vad tycker du om den? Själv är jag uppväxt med Tac-2 så vill gärna ha samma känsla men med nya delar. Finner att tradera priser är lite väl häftiga för 35 år gamla grejer. Så är lite sugen på att beställa en sådan här joystick

Det är fortfarande en lång väntan på FPGAer för Trenz som tillverkar Mega65an så inte fått någon leverans ännu.
De har delat Batch #2 i 2 delar också och ser inte ut som jag kommer få min innan jul då jag var lite sen med att beställa jämfört med iaf 900st innan mig. Så räknar med iaf 6 månader till av väntan...

Däremot ska jag nog skaffa mig en C64 (då mina 2 jag en gång haft har jag gett bort för många år sedan) så jag har något att leka med under vintern om jag måste vänta hela vägen till våren. Återkommer i denna tråd med feedback om hur den fungerar att använda iaf när jag har någon feedback att ge.

Däremot kan jag väl säga efter att jag monterat ihop dessa Joysticks att själva konstruktionen inte är lika gedigen som en Tac2. Så även om spak och knappar är finaste arkadkvalitet (Sanwa Denshi Co.) så själva lådans konstruktion inte lika stryktålig. Men det kan man ju själv fixa till om man vill.

Permalänk

Jo är själv intresserad av Mega65 men med tanke på att man kan förboka för batch 3 på trenz med leverans någon gång 2023 så avvaktar jag lite. Jag är lite för otålig för att boka upp mig på något som är leverans för långt bort i framtiden. Förmodligen skjuter man väl sig lite i foten men förhoppningsvis ökar tillgängligheten.

Tur att man har en C64a

Tack för inputen gällande joysticken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoulBlazt:

Jo är själv intresserad av Mega65 men med tanke på att man kan förboka för batch 3 på trenz med leverans någon gång 2023 så avvaktar jag lite. Jag är lite för otålig för att boka upp mig på något som är leverans för långt bort i framtiden. Förmodligen skjuter man väl sig lite i foten men förhoppningsvis ökar tillgängligheten.

Tur att man har en C64a

Tack för inputen gällande joysticken.

Största problemet att vänta för länge är att den batch av diskettstationer de köpt in och restaurerat tar slut och de inte längre kan tillverka modeller med inbyggd diskettstation.
Då kan man behöva vänta bra länge tills de fått tillräckligt med intresse för att skapa ett nytt chassi och design för en avskalad modell.

Permalänk
Medlem

Och där skickades min Mega65!
Tjo!
Då ska vi se vad tullen hittar på. 😳

Känns som julafton 1983.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuken:

Och där skickades min Mega65!
Tjo!
Då ska vi se vad tullen hittar på. 😳

Känns som julafton 1983.

Fantastiskt kul!

Permalänk
Medlem

Den har anlänt! Woohoo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuken:

Den har anlänt! Woohoo!

Pics or it didnt happen
Riktigt kul!

Permalänk
Skrivet av Nuken:

Den har anlänt! Woohoo!

Ser fram emot lite feedback om va du tycker om den och kvalitén… bilder också 😉