Permalänk
Medlem

epost leverantör

Hej.

Någon som har tips på epost leverantör där man kan koppla en domän till där man åtminstone har gratis epost aliases?

Behöver inte vara gratis men inte alltför dyr heller

Mvh David

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om det finna andra, länge sedan jag kollade. Och jag vet inte vad du har för behov men one.com är ganska billiga.

I alla fall på den tiden jag skaffade domän hos dom.

Det finns säkerligen andra och kanske billigare, allt beror på exakt vad du är ute efter

Permalänk
Medlem

Användeer nu inte själv domän, men norska Runbox .com har det. Jag har använt runbox i 5 år och vad gäller mail så har de varit stabila. Och så ingår 100 alias.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Det kostar lite med domän etc men det är ganska bekvämt ha mer eller mindre obegränsad mail.

@Dax har du tittar på en del ställen som har mail där man får betala, det är inte säkert du behöver domän men det finns billigare tjänster som bara hanterar ditt domän och sedan kan du skaffa en bra mail-tjänst om det är just detta du är ute efter.

Det finns många olika tjänster beroende på vad du vill ha.

Permalänk
Medlem

Cloudflare har email forwarding som funkar bra så kan man använda vilken mailtjänst som helst sen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@dax:
Jag bytte precis ifrån one.com till inleed pga priset. Så kika på inleed.se om de har något som passar.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Har redan 2 domäner jag vill koppla epost på men ska kolla på inleed.

Behöver itne web etc utan bara ren epost ska jag tillägga.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Lite roligt, har precis suttit och letat själv under kvällen. Snackade lite med MissHosting nyss som jag har domänet hos och fick ner dom till 500kr för ett år utav deras webhotell basic, tycker dom fungerar gallant under tiden jag haft dom och man har 100 gratis aliases vill jag minnas.

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

One.com har gått ner sig väldigt när det kommer till prissättning. Lite "Ryan Air"-vibbar.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3