Vilken är den bästa musen som inte ser ut som en muterad gamingmus?

Permalänk

Vilken är den bästa musen som inte ser ut som en muterad gamingmus?

Har kört en Steelseries mus i flera år nu men mushjulet börjar ge med sig. Finns det någon värdig ersättare till denna?

Permalänk
Medlem

Jag har en logitech g305 wireless som jag är supernöjd med. Behöver byta batteri 1-2 gånger om året utifrån min användning. Och supersmidigt att ta med sig då donglen får plats inuti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Har kört en Steelseries mus i flera år nu men mushjulet börjar ge med sig. Finns det någon värdig ersättare till denna?

logitech pro wireless /superlight.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Logitech PRO X Superlight Vit är alltid ett hett tips!

Permalänk
Skrivet av binnen97:

Jag har en logitech g305 wireless som jag är supernöjd med. Behöver byta batteri 1-2 gånger om året utifrån min användning. Och supersmidigt att ta med sig då donglen får plats inuti.

Skrivet av ibland:

logitech pro wireless /superlight.

Skrivet av Saddl3r:

Tack! Kanske skulle nämna att jag aldrig varit kompis med Logitechs mushjul och då menar jag inte att man kan låta dem spinna fritt utan tycker inte de är bra helt enkelt de har en konstig känsla. Hade en Logitech Performance MX mus och den var både tung och otymplig.

Hur står sig Steelseries Aerox möss mot Logitechs Superlight möss?

Permalänk
Medlem

Pulsar x2 / mini är min nr1 efter många försök 😅

Permalänk
Medlem

Kör en Logitech MX Master 3 som jag är väldigt nöjd med, så länge man spelar casual tycker jag den funkar bra till det med

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Hade en Logitech Performance MX mus och den var både tung och otymplig.

Det mushjulet tycker jag också är helt värdelös. Om du har möjlighet rekommenderar jag dig att känna på en G Pro Wireless i butik. Känns inte alls som det konstiga hjulet på MX-musen med noll friktion (alltså själva plasten) vilket gör att den är omöjlig att snurra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eyeless1983:

Pulsar x2 / mini är min nr1 efter många försök 😅

Jag är också jättenöjd med min Pulsar-mus Xlite V2 Mini. Hittade den på MaxGaming för runt 500 kr.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
DingDongerMcDongface

Jag har varit väldigt nöjd med min Logitech G603 Trådlös och kan köras med både dongel och Bluetooth, vilket gör det otroligt smidigt att byta mellan bärbara/stationära vid behov. Hyfsat diskret design (grå/svart utan belysning), trevlig passform, gick att hitta billigt på kampanj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Känns inte alls som det konstiga hjulet på MX-musen med noll friktion (alltså själva plasten) vilket gör att den är omöjlig att snurra.

pratar vi om samma mus? - de flesta av mössen med frihjuls-snurr har räfflad eller tandad plast på hjulperferiet och det behövs verkligen inte mycket kraft för att få den att snurra...

det finns andra möss med hård, hal yta på mushjulet, siraptrög rullning med stegning och går definitivt inte att få att snurra i frihjul (just frihjulningen tycker jag var bland den bästa förbättringen man kunde göra på en mus - men så är jag skadad från CAD där vi hade frirullande styrkulor och kunna få de att spinna fritt i önskad riktning och var det bästa när man skulle flytta objekt stora sträckor över skärm och fingertimingen när den skulle stoppas på rätt ställe blev på pixelnivå efter x antal hundra timmars daglig användning)

Permalänk
Musikälskare

Razer DeathAdder är ganska stilren imo, förvisso lite RGB men det kan man stänga av

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

jag är totalt förälskad i min razor naga mus, den med 12 knappar vid tummen samt 2 under scrollen, möjligheterna att binda kommandon till alla dessa knappar. sen har den även en frän skiftande RGB :).

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Jag har varit väldigt nöjd med min Logitech G603 Trådlös och kan köras med både dongel och Bluetooth, vilket gör det otroligt smidigt att byta mellan bärbara/stationära vid behov. Hyfsat diskret design (grå/svart utan belysning), trevlig passform, gick att hitta billigt på kampanj.

Medhåll, men med en stark reservation: beroende på hur du håller (jag har typiskt "klo-grepp") så behöver den absolut en gummiyta för tummen! 🙂

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk

G305 EZ

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

pratar vi om samma mus? - de flesta av mössen med frihjuls-snurr har räfflad eller tandad plast på hjulperferiet och det behövs verkligen inte mycket kraft för att få den att snurra...

Jag tror att personen du svarade har använt en äldre MX Master eller nåt sånt. Min MX Master 2s och alla efter den åtminstone har ett grovt räfflat hjul.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Snusfri

Överlägset bästa musen jag använt är MX Master 3S.

Använder en MX Master 3 dagligen till allt och den fungerar till det mesta, kanske inte fps om man är på elit-nivå.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag köpte en xtrfy m8 nyss, galet lätt, bra batteri, stilren och diskret. Extra kul att stödja ett svenkt företag samtidigt. !

Permalänk
Medlem

Glorious Model O 2, jag är supernöjd. (stäng av rgb’n så är den väldigt plain i utseendet)

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Kensington Orbit trackball

Permalänk
Medlem

Använder nu Razer Pro Click! Den bästa mus jag haft. Tröttnade på Logitech Mx Master. Tyckte kvalitén blev sämre efter varje generation. Den är alldeles för bullig för min hand, och tung är den också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Core 1000 USB3 | CPU: AMD Ryzen 5950X | Ram: G.Skill Neo CL16 3600MHz 64GB | Moderkort: Asus Pro WS X570-Ace | Disk: WD BLACK SN850 2TB, Samsung 970 EVO 1TB, Seagate BarraCuda 4TB | Grafikkort: Asus TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition | CPU Kylare: Noctua NH-D15: | Nätaggregat: Corsair RM850X V2 850W | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Skulle säga att https://zowie.benq.eu/en-eu/mouse.html är de stilrenaste gamingmössen utan gaming look.
Älskar min EC version, kommer även i trådlöst nu för tiden!

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av binnen97:

Jag har en logitech g305 wireless som jag är supernöjd med. Behöver byta batteri 1-2 gånger om året utifrån min användning. Och supersmidigt att ta med sig då donglen får plats inuti.

Jag kände mig manad att gå in och lovprisa min g305 och så var det första kommentaren. Man tänker inte på att den finns där under handen, vilket är ett stort plus enligt mig. Den är bara helt oförarglig och det har aldrig skett någon form av missöde. Förutom att jag nån gång då och då kommer åt hastighetsändringsknappen. Men det har jag råkat göra på alla andra möss i ännu större utsträckning.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett kombinationen efterfrågad design och stöd för Qi trådlös laddning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gnejs21:

Jag köpte en xtrfy m8 nyss, galet lätt, bra batteri, stilren och diskret. Extra kul att stödja ett svenkt företag samtidigt. !

Hate to break it to you men Xtrfy är uppköpta av tyska Cherry sen ett tag tillbaka. Men fortfarande ett respektabelt märke! Fortsatt lita strul med QC men om man har möjlighet att byta mössen ett par tre gånger brukar i alla fall jag hitta riktigt fina exemplar! (Är kräsen)

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk
Medlem

Logitech G600. Med hela 40! makroknappar. Helt underbar för MMO spel. Tyvärr verkar det som att Logitech ej kommer göra en ny uppföljare om jag minns rätt, vilket är rätt synd men tanke på hur sjukt skön den var i handen trots mina stora dasslock till händer.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Min polare har en vit men den blev gul efter ett halvår. Det går inte o skrubba bort heller.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem

Precis köpt en Logitech MX Master 3S för Mac till min MacBook Pro 16" och är nöjd med den.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Logitech pro wireless /superlight. Lätt, bra batteri, bara älskar den.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Kort och gott finns det många fina möss numera som inte behöver se ut som ett rymdskepp! G Pro, Pulsar, Xtrfy M8, Zowies alla möss etc. Jag tycker spontant den total-perforerade trenden är ganska förbi.

Själv kör jag tre möss som standard. GPX, MX Master 3 och en Xtrfy MZ1 (Gillar inte hur den ser ut, synd att man aimar bättre med den bara!). Alla tre fyller sin funktion genom min dag.

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|