CS2 Laggar på enbart Valves servrar

Permalänk
Medlem

CS2 Laggar på enbart Valves servrar

Hej,
Stött på ett problem med nya CS2 och det är att när jag spelar på Valves servrar t. ex. premier så får jag fruktansvärd screen tearing. Men på retake servrar som t. ex. Cybershoke eller vanliga games på faceit får jag ingen screen tearing. Fruktansvärt jobbigt och konstigt problem. Testat alla möjliga settings samt varit inne o pillat på inställningarna i NVIDIAs kontrollpanel. Någon annan som upplevt samma problem och kommit på en lösning? Ligger på 160-300fps samt stabil ping.

GPU & CPU:
3060 Ti
Ryzen 5 3600xt

Tack i förväg!

Permalänk
Medlem

Jag kör med V-sync, enda sättet att få det att flyta för mig.

5600x
3070

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Jag kör med V-sync, enda sättet att få det att flyta för mig.

5600x
3070

Jo har oxå testat med vsync och då laggar det inget enda problemet är ju att man får en fruktansvärd input lag med vsync. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pp1:

Jo har oxå testat med vsync och då laggar det inget enda problemet är ju att man får en fruktansvärd input lag med vsync. :/

Tycker inte jag märker det så mycket, har dock spelat utan också en del. Jag tror det är någon bugg med shader cachen vilket gör att den inte sparas. Brukar vara kaos första gången man spelar kartan och sen fungera fint utan vsync.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Tycker inte jag märker det så mycket, har dock spelat utan också en del. Jag tror det är någon bugg med shader cachen vilket gör att den inte sparas. Brukar vara kaos första gången man spelar kartan och sen fungera fint utan vsync.

Hmm, hjälpte lite när jag la till -refresh 144 och -high i min autoexec men inte jätte stor skillnad. Men menar du att du spelar en karta med vsync och sen stänger av den och sen fungerar den kartan fint?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pp1:

Hmm, hjälpte lite när jag la till -refresh 144 och -high i min autoexec men inte jätte stor skillnad. Men menar du att du spelar en karta med vsync och sen stänger av den och sen fungerar den kartan fint?

Ja, men det beror inte på vsync utan att alla shaders är sparade då. Oavsett så det största problemet hur sjukt övertag man får när man springer runt ett hörn. Motståndarna hinner inte ens se den som peakar... Good job valve.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Ja, men det beror inte på vsync utan att alla shaders är sparade då. Oavsett så det största problemet hur sjukt övertag man får när man springer runt ett hörn. Motståndarna hinner inte ens se den som peakar... Good job valve.

Ja jo lite lätt irriterande med peakers advantage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepynoodle:

Får kika på det då, gör det stor skillnad?

Permalänk
Skrivet av Pp1:

Får kika på det då, gör det stor skillnad?

Ja. Detta är sättet du borde spela alla spel på. VSYNC PÅ I nvidia panelen. VSYNC av i spel. Och sätt fps limit 3 under din skärm, t.ex 141 fps då. Och om spelet inte kan det så kan du sätta fps limit för det spelet i nvidia panelen. Men bara en av dem.