Black Friday 2023 - Vad köper du?

Permalänk
Medlem

Inget

Permalänk
Medlem

Inget alls.

Permalänk

En ny tv sugen på antingen 86 eller 98 tum

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Mus och lurar.. Musen är glapp i och lurarnas batteri är helt kasst.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Skrivet av pine-orange:

Ett tips är att bli fattig, det finns inget bättre du kan göra för klimatet

En ny processor hade inte varit helt fel, men de blir antagligen inte tillräckligt billiga.

Haha nja, med pengar kan man göra medvetna val och välja att tex avstå reor lik denna (nu är visserligen undertecknad student och är varken fattig eller rik)

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Bredband kanske och hoppas på tvål, blev 24 liter förra året. 😊

Permalänk

Tänkte kolla om priset på en Huawei LUNA2000 Backup Box Backup Box-B1 går ner men är väldigt tveksam.

Permalänk
Medlem

Min telefon är sprucken på baksidan, känns lite sådär. Eventuellt ett byte av den.

Dottern behöver lära sig spela tv-spel, hon är trots allt fyra, så ett switch kanske. Marketplace är fullt av scammers och blocket är helt dött här i närheten, kikat lite på sweclockers marknad men dom har en tendens att dra iväg eller gå till någon som kan hämta upp.

Men jag har ett garagetak att betala först, så vi får se när den fakturan kommer

Permalänk
Medlem

Funderar på att byta ut min UW 34"-skärm mot två stycken 27"-skärmar istället

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem

Inget alls. Hittar alltid bättre erbjudanden veckorna efter BF.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärm: Samsung 65" Q77C 4K QLED. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak. Audio Technica ATH-M50x

Permalänk

Funderar på att skaffa en Synology istället för en HP-server. Eller om jag istället ska skaffa större diskar till befintlig server.

Kunde vara praktiskt att låta Pihole och Unifi flytta in i containers på en NAS istället för att dela på en Raspberry Pie som då kan bli ledigt för något annat kul.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem

TV till sommarhuset samt ny tv bänk till lägenheten

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Bildexpert

Inget. Känns riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Det som fångar min blick till ett bra pris 👍🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Kom på att jag behöver nya skor så det blir ett likadant par Converse som jag har idag.

Kanske en Nespresso maskin, dock tar det emot lite för man får ganska många Zoegas presso paket för pengen…

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Kanske en OLED tv och soundbar

Permalänk
Medlem

Planer? Skojar ni? Köper när det behövs. Priser upp innan BF sedan ner till normalpris
så det ser ut som rea. Nänä, den gubben går vi inte på.

Shop until u drop...

Permalänk
Medlem

Planer på en ny 2TB NVMe Gen 4 disk till datorn, Monitorarm för dubbla skärmar & ev. Nytt tangentbord från steelseries

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Vi startar tråden några veckor i förväg så kan medlemmarna samla sina förhoppningsfulla inköp här. Efter den veckan kanske det även kommer inlägg med besvikelser.

För egen del är Black Friday (Black Week som vissa kör på) ett utmärkt tillfälle att inhandla julklappar för familj och vänner.

Utöver det håller jag utkik efter följande:

  • Friluftskläder

  • Träningsutrustning för diverse aktiviteter

  • Nya kuddar till sängen

  • Ett par nya in-ear hörlurar att ersätta mina irriterande budgetvarianter

  • Matta till vardagsrummet

Hur ser det ut för dig?

Personligen väntar jag ej in Black Friday då det bara är trams här i Sverige och ett skämt. Butikerna höjer priserna på det som alla vill ha strax innan för att sen säga kolla vad billigt det är nu, när i själva verket priset är den som var två veckor innan. Julklappar till familj och vänner är redan inskaffat och klart så slipper tänka mera på det. För egen del köpte jag lite nytt till mitt nästa projekt.

12st Phanteks T30
1st 14900k
2st Alphacool monsta 360 radiatorer
1st Alphaacool XT45 360 Radiator
1st cpu block Ek quantum velocity 2
1st Ram DDR5 Patriot Viper Extreme 8200Mhz
1st Alphacool Apex D5 pump
1st Alphaacool Apex Kylpasta
1st Alphaacool Rise Flat Reservoir D5
1st Chassi Lian li 011 Dynamic Evo Xl
1st Gpu Rtx 4090 Tuf Oc
1st Tangentbord Wooting 60HE + Wooting tangenter + Wooting metal case för tangentbordet dock ej anlänt ännu
1st Massa jäckla fittings från Ek quantum serien i svart dock ej anlänt ännu......Inet vad händer?
1st Noblechairs Legend i svart
1st Moderkort Asus Apex Encore dock ej anlänt ännu men påväg
1st Mekanisk skruvdragare för pc från Xiaomi
1st Massa hard tubing från Alphacool
2st Ek cryofuel Scarlet red
1st Superglide glas musmatta

Får se vad som behövs mera under byggets gång men vi börjar här när det kommer till delar. Sen har man lite att 3d printa mm för bygget

Permalänk
Digital fyndjägare

7800X3D, B650/X670, RAM CL30, 7800XT/RTX4070, CHASSI

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

5800x3D
Airfryer
Ny skärm med stöd för Freesync och Gsync
10m HDMI 2.1 kabel

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

På jakt efter en 5800X3D. Det är allt, spontanköper inget utan har någon grej jag är på jakt efter ibland och när den är införskaffad är jag nöjd

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Tror det blir en ssd - har även försökt köpa års subar av tjänster under black week. Hittills är det dock bara Sony som varit konsekventa med erbjudanden - i år står jag dock över pga anledningar - men ett bra tips till playstation ägare, brukar vara en ordentlig rabatt.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

Egentligen nytt skrivbord, ny datorstol och massa andra mindre produkter, såsom TV LED backlight av bra kvalité, en dyrare variant av värmefläkt och musmatta

Men knappt hälften av det kommer jag ha råd med

Permalänk
Medlem

Inget, har allt jag behöver redan men det lär väl bli nåt mindre impulsköp.

Permalänk
Medlem

7800X3D + B650 eller B650-E mobo, 32GB 6000MHz DDR5 och kanske chassi. Har en skärmdump på vad det kostar idag hos Inet så det ska bli intressant om det går ner mycket eller lite.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det enda jag tänkt kolla efter är en diskmaskin men det blir nog bara ett köp om jag hittar ett superklipp. Känner ingen panik kring det En bättre skärm till datorn hade också varit trevligt.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem

Mc handskar, rear set till mc och grafikkort men enbart om det är ett faktiskt fynd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Egentligen nytt skrivbord, ny datorstol och massa andra mindre produkter, såsom TV LED backlight av bra kvalité, en dyrare variant av värmefläkt och musmatta

Men knappt hälften av det kommer jag ha råd med

God jul på dig Totte1015. Jag ger dig här med en julklapp från mig som består utav en mus och musmatta i nyskick!

Mus Logitech superlight pro x wireless
Matta Logitech G Power Play

Hoppas detta piffar upp julen lite för dig!

Skicka din info till mig på pm så skickar jag detta till dig Trevlig kväll

Permalänk
Medlem

SSD, mobiler, gpu, eltandborstar och massor av impulsköp.