Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av rodang:

Om man betalar med Swish, kan de dra pengar i efterhand då? Betalar man med kort går det ju, men swish vet jag inte om det går?

they can't charge more via Swish, but they can cancel the orders, or they contact you and ask if you want to pay more to get it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Som jag läste det (någon som inte har använt rabatten får jätte gärna posta villkoren i sin helhet. För jag kan läst fel)
Så reserverade dom rätten att dra övrig summa från samma konto som man använt, utan att meddela först. Men jag kan förstått fel som sagt.
Gör dom så, så är det ju bara utnyttja ångerrätt. Men det är nog bra och hålla koll på sitt konto.

Detta rör ju inte bara Swec, och prylar "vi" tittar på. Utan alla prime prylar, och skulle dom börja dra mer pengar från random svennen utan att säga till, så kommer ju någon grina ut i Aftonbladet. Så dom lär ju sköta det snyggare än så. (kan man tycka iaf)

Såhär står det i köpvillkoren.
Om priset på sedan är fel och för lågt blir man kontaktad, och får välja att annullera beställningen om man vill.
Om man köpt varan till ett för högt pris, blir man debiterad det korrekta lägre beloppet istället.
Hittar inga särskilda villkor för just den här rabatten.

I kassan finns det inget direkt som indikerar att detta skulle kunna vara något fel.
Det går inte att få några direkta detaljer kring avdraget belopp. Det enda som finns är texten till höger, som inte ens är speciellt synlig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Jag la en beställning på en vara med 1200kr "rabatt" - Återkommer ifall den skickas eller ej. Betalade med kort.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

På produkternas enskilda "Villkor" står följande

Villkor för kampanjen
Erbjudandet är giltigt från den 13 november, 2023 till den 31 december, 2023 eller så länge lagret räcker.

Erbjudandet gäller endast för produkter som säljs av Amazon på www.amazon.se. Erbjudandet gäller inte produkter som säljs av tredjepartssäljare på www.amazon.se, även om de "Skickas från Amazon" eller är "Prime-berättigade", eller produkter some säljs av Amazon-säljare andra än "Amazon" (dvs. erbjudandet gäller inte produkter som säljs av "Amazon DE", "Amazon UK", etc.). Erbjudandet gäller inte för digitala produkter.

Erbjudandet gäller endast fӧr de produkter som visas på https://www.amazon.se/b?node=91772646031. Urvalet av Kvalificerade Produkter kan komma att ändras.

Fӧr att kunna ta del av detta erbjudande måste du beställa varorna i ett och samma köp, till samma adress och med samma leveransmetod (ej separata leveranser).

Minsta ordervärde fӧr att ta del av erbjudandet är 500 kr. Fraktkostnader och/eller andra avgifter, som presentalternativ, räknas inte med vid beräkning av det minsta ordervärdet. Den maximala rabatt som kan erhållas med detta erbjudande är 100 kr.

Om du avbryter din kvalificerade beställning eller returnerar det kvalificerade köpet förbehåller sig Amazon rätten att annullera ditt erbjudande eller, om det redan har använts, debitera dig (via den betalningsmetod som använts för ditt kvalificerande köp och utan vidare kommunikation till dig) värdet av erbjudandet.

Dold text

och om man följer länken för de produkter det gäller (https://www.amazon.se/b?node=91772646031) kan man klicka sig vidare till För att se regler och villkor för erbjudandet, vänligen klicka här

Det som skiljer sig åt är start- och slutdatum, minimum och maxium summa. Men i båda delarna så anger man ett max om 100 eller 150 kronor samt
"Om du avbryter din kvalificerade beställning eller returnerar det kvalificerade köpet förbehåller sig Amazon rätten att annullera ditt erbjudande eller, om det redan har använts, debitera dig (via den betalningsmetod som använts för ditt kvalificerande köp och utan vidare kommunikation till dig) värdet av erbjudandet."

Jag själv skulle nog inte ta för givet att det priset som visas i kundkorgen är det korrekta priset.

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusTrulsson:

På produkternas enskilda "Villkor" står följande

Villkor för kampanjen
Erbjudandet är giltigt från den 13 november, 2023 till den 31 december, 2023 eller så länge lagret räcker.

Erbjudandet gäller endast för produkter som säljs av Amazon på www.amazon.se. Erbjudandet gäller inte produkter som säljs av tredjepartssäljare på www.amazon.se, även om de "Skickas från Amazon" eller är "Prime-berättigade", eller produkter some säljs av Amazon-säljare andra än "Amazon" (dvs. erbjudandet gäller inte produkter som säljs av "Amazon DE", "Amazon UK", etc.). Erbjudandet gäller inte för digitala produkter.

Erbjudandet gäller endast fӧr de produkter som visas på https://www.amazon.se/b?node=91772646031. Urvalet av Kvalificerade Produkter kan komma att ändras.

Fӧr att kunna ta del av detta erbjudande måste du beställa varorna i ett och samma köp, till samma adress och med samma leveransmetod (ej separata leveranser).

Minsta ordervärde fӧr att ta del av erbjudandet är 500 kr. Fraktkostnader och/eller andra avgifter, som presentalternativ, räknas inte med vid beräkning av det minsta ordervärdet. Den maximala rabatt som kan erhållas med detta erbjudande är 100 kr.

Om du avbryter din kvalificerade beställning eller returnerar det kvalificerade köpet förbehåller sig Amazon rätten att annullera ditt erbjudande eller, om det redan har använts, debitera dig (via den betalningsmetod som använts för ditt kvalificerande köp och utan vidare kommunikation till dig) värdet av erbjudandet.

Dold text

och om man följer länken för de produkter det gäller (https://www.amazon.se/b?node=91772646031) kan man klicka sig vidare till För att se regler och villkor för erbjudandet, vänligen klicka här

Det som skiljer sig åt är start- och slutdatum, minimum och maxium summa. Men i båda delarna så anger man ett max om 100 eller 150 kronor samt
"Om du avbryter din kvalificerade beställning eller returnerar det kvalificerade köpet förbehåller sig Amazon rätten att annullera ditt erbjudande eller, om det redan har använts, debitera dig (via den betalningsmetod som använts för ditt kvalificerande köp och utan vidare kommunikation till dig) värdet av erbjudandet."

Jag själv skulle nog inte ta för givet att det priset som visas i kundkorgen är det korrekta priset.

Jag hittar inte till de där sidorna hur jag en försöker om jag går till amazon.se. Varken från produktens egna sida, från kundvagnen eller från kassan. Det enda jag får reda på är att det blir X kr i rabatt.

Surfar man in på Amazon, utan att i förväg veta att det finns något slags "100kr rabatt om du handlar för 500 kr"-erbjudande, och köper en produkt som råkar vara föremål för erbjudandet så finns det i mina ögon ingen rimlig chans att hitta infon.

Men, vi får som sagt se vad som händer med detta. Kan bli en glad överraskning, eller bara ett "meh" om det inte blir något av det.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Hate to be "that guy" again, but maybe time to split the Amazon discussion to a new thread (or maybe just https://www.sweclockers.com/forum/trad/1671886-samlingstrad-a.... as this is a hot discount, and we will likely get cancelled orders - I expect a lot of discussion around that, way to dilute discussions regarding other "genuine" deals

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Jag hittar inte till de där sidorna hur jag en försöker om jag går till amazon.se. Varken från produktens egna sida, från kundvagnen eller från kassan. Det enda jag får reda på är att det blir X kr i rabatt.

Surfar man in på Amazon, utan att i förväg veta att det finns något slags "100kr rabatt om du handlar för 500 kr"-erbjudande, och köper en produkt som råkar vara föremål för erbjudandet så finns det i mina ögon ingen rimlig chans att hitta infon.

Men, vi får som sagt se vad som händer med detta. Kan bli en glad överraskning, eller bara ett "meh" om det inte blir något av det.

Så här hittar jag dit, låt oss ta denna produkten som exempel https://amzn.eu/d/dLtjQmM (bakom spoiler pga bilder tar stor plats på skärmen)

Dold text
Spoiler-tagg på bilder minska skärmanvändning för inlägg
Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

!

Skrivet av LinusTrulsson:

Så här hittar jag dit, låt oss ta denna produkten som exempel https://amzn.eu/d/dLtjQmM (bakom spoiler pga bilder tar stor plats på skärmen)

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Dold text

Aha! Den där villkorslänken har jag aldrig någonsin sett. Tack!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Produkt: Kingston FURY Renegade PCIe M.2 NVME SSD 2TB
Länk: https://www.komplett.se/product/1201391/datorutrustning/lagri...
Kategori: Lagring
Pris: 1337kr

Blir 1137:- på amazon med den idag omtalade rabatten.....
https://www.amazon.se/gp/product/B09K36S11S/

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk

Hej någon som vet om rabatten gick in på mw 3 versionen av playstation 5? Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Hej någon som vet om rabatten gick in på mw 3 versionen av playstation 5? Mvh

Går in på allt, bara att prova. Du ser slutsumman i kassan

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Blir 1137:- på amazon med den idag omtalade rabatten.....
https://www.amazon.se/gp/product/B09K36S11S/

Med koden "SALE50" blir det 1087kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Går in på allt, bara att prova. Du ser slutsumman i kassan

Är det nån skillnad på web eller app? 100 per 500 går bara in på grejer som ligger i den kampanjen för mig när jag kollar nåt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Går in på allt, bara att prova. Du ser slutsumman i kassan

Det går inte alls in på allt, produkten måste finnas med i kampanjen där man ska få 100 kr rabatt, vilket ska stå direkt under produkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Hej någon som vet om rabatten gick in på mw 3 versionen av playstation 5? Mvh

Skrivet av underwatch:

Går in på allt, bara att prova. Du ser slutsumman i kassan

Tror det bara gäller vissa produkter där det står
"Save kr100 at checkout Terms" på produktens sida med en grön bock bredvid. Fick det att fungera med vissa PS5 men inte MW3-versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Det går inte alls in på allt, produkten måste finnas med i kampanjen där man ska få 100 kr rabatt, vilket ska stå direkt under produkten.

Aha har funkat på allt jag provet iaf, även produkter under personvård, hem&hushåll etc

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Kingston FURY Renegade PCIe M.2 NVME SSD 2TB hos Amazon.

Sorry för bildstorlek.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Brukar Bahnhof köra Black-Friday? Eller är det bara att beställa nu direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Kingston FURY Renegade PCIe M.2 NVME SSD 2TB hos Amazon.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Sorry för bildstorlek.

Blev denna och med koden "SALE50". Slutsumma:1 087,00 kr

Kommer det något bättre under själva BF så kommer denna returneras, men känns spontant som ett sjukt bra pris med tanke på storlek och hastighet. 7300/7000 MB/s skojar man inte bort.

Permalänk
Medlem

Är det ändå inte lite anmärkningsvärt att de inte rättat till den felaktiga uträkningen av rabatten hos Amazon ännu?

Permalänk
Medlem

Testade på samtliga 4070 som finns, funkade inte... måste jag välja ett mastodont-kort...?

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Är det ändå inte lite anmärkningsvärt att de inte rättat till den felaktiga uträkningen av rabatten hos Amazon ännu?

Har ni kanske tänkt på att det inte är ett fel? Nu är det ju inga dunder rabatter heller för den delen

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av underwatch:

Har ni kanske tänkt på att det inte är ett fel? Nu är det ju inga dunder rabatter heller för den delen

Det står ju klart och tydligt i villkoren att maximala rabatten är 100 kr.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

Testade på samtliga 4070 som finns, funkade inte... måste jag välja ett mastodont-kort...?

Det fungerar på detta:
https://www.amazon.se/MSI-GeForce-4070-VENTUS-spelgrafikkort/dp/B0BYZJWDNC

Ingen aning ifall det är ett bra kort dock. Var själv lite sugen men är inte tillräckligt påläst för att spontanshoppa känner jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuomi:

Testade på samtliga 4070 som finns, funkade inte... måste jag välja ett mastodont-kort...?

Jag beställde ett 4070 tuf med 1800 rabatt, får se om det skickas eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Har ni kanske tänkt på att det inte är ett fel? Nu är det ju inga dunder rabatter heller för den delen

Jo, den tanken har också slagit mig. Det blir ju bara som mest 20% rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Det står ju klart och tydligt i villkoren att maximala rabatten är 100 kr.

Eller så kanske det är en felskrivning av Amazon, who knows

Skrivet av DrSwizz:

Jo, den tanken har också slagit mig. Det blir ju bara som mest 20% rabatt.

Precis, med tanke på att kronan är svag så blir det som sagt inga dunder rabatter men visst är man ute efter något specifikt kan man spara ett par hundralappar

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

fick bli Kingston disken som får ersätta min 970 Evo Plus 2TB, får se om man märker någon skillnad.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Har ni kanske tänkt på att det inte är ett fel? Nu är det ju inga dunder rabatter heller för den delen

Ja, jag var på gång att skriva "det är ju nästan så att man börjar tro att det inte är fel..."

Men villkoren verkar säga att det är max 100kr rabatt?

Permalänk
Medlem

Börjar tro att de har skrivit fel i villkoren och att rabatten är rätt. För om det nu skulle vara fel rabatter som delats ut så hade detta rättats för längesedan. Men man vet aldrig, jag har varit med om konstigare prissättningar på amazon.se som faktiskt varit fel som de inte gjorde något åt direkt.

Time will tell..