Permalänk
Medlem

Msi Katana 15 för gaming?

Hej vänner. Jag överväger att gå från min stationära till en laptop, då allt lättare kan hållas rent från golv nu när man har småbarn.

Jag vet ju att stationära alltid är att föredra, men jag flexar (leasear) mina datorer, så har dom bara i två år innan jag byter igen.

Jag spelar mest Rust men vill ha möjligheten att spela tyngre spel, såsom Call of Duty III.
- Hur verkar denna laptop från MSI vara? blir dom Jag vill ju helst ha en dator som klarar 2560x1440, ska tilläggas att jag har en 165hz skärm från MSI som jag tänker använda som extern skärm.
- Behöver man köpa till ett laptopställ med hål undertill för att se att datorn får tillräckligt med luft eller är dagens laptops mer utvecklade?

https://www.komplett.se/product/1249908/gaming/gamingdator/ga...

Tack på förhand.

glömde en fråga.
Permalänk
Medlem

Skulle ej byta till laptop om jag inte absolut måste!
-Finns ej plats
-Reser mycket och måste ta med

Har själv haft gaming laptops.

-De låter extremt högt om du ska spela spel.
-Tangent bordet är inte direkt skönt.
-Blir jättevarma.
-Kan inte uppgradera.

_____

Så om du ska ha denna så kommer du kunna spela och göra allt du vill. Efter många timmars spelade kommer den nog throttla och bli långsammare som mina har varit.

Att höja bakdelen av laptopen kommer att hjälpa med kylningen för den kan dra in luft lättare.

Viktigt att ofta rengöra fläktarna och om finns filter.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk

Som ovan säger räkna med tornado och värmebölja.

Inget ovanligt att spellaptops når uppåt 90°c relativt fort kör fläkten på full speta och throttlar så mycket den kan.

Och sen till fenomenet med extern skärm.

Kolla vilke displayport version den kan leverera tror du behöver minst 1.4 minst för att få ut över 120hz i den upplösningen.

Och sen kommer vi till ytterligare problemet att hitta en usb-c till dp adapter som stödjer högre än dp 1.2 och inte kostar 3 njurar och en lever om den inte har displayport och bara dp över usb-c

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Det där med tornado och värmebölja beror helt och hållet på vilken laptop du väljer skulle jag säga!
Har en https://www.inet.se/produkt/1966872/asus-rog-strix-scar-17-3-...
Och spelar på max grafik inställning på olika spel tex Apex
och min låter då inte som en tornado och inte blir den varm heller.
Ähh kör på en laptop men kolla upp lite olika märken hur dom är i ljudnivå mm

Permalänk
Medlem

Hade en Octane VI direktbeställt från UK som är som en desktop fast i laptop-format.

Det var inga problem alls med värme eller throttle...

Laptopcooler är viktig + extern skärm.

Octane VI Hade separat dp-port minst 1.4

Lirade till Och med CP2077 när den precis kommit ut och var inte alls optimerad som nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FIFTY186:

Hej vänner. Jag överväger att gå från min stationära till en laptop, då allt lättare kan hållas rent från golv nu när man har småbarn.

Jag vet ju att stationära alltid är att föredra, men jag flexar (leasear) mina datorer, så har dom bara i två år innan jag byter igen.

Jag spelar mest Rust men vill ha möjligheten att spela tyngre spel, såsom Call of Duty III.
- Hur verkar denna laptop från MSI vara? blir dom Jag vill ju helst ha en dator som klarar 2560x1440, ska tilläggas att jag har en 165hz skärm från MSI som jag tänker använda som extern skärm.
- Behöver man köpa till ett laptopställ med hål undertill för att se att datorn får tillräckligt med luft eller är dagens laptops mer utvecklade?

https://www.komplett.se/product/1249908/gaming/gamingdator/ga...

Tack på förhand.

Laptopkylare är jättebra. Har du tänkt att ha även laptopen i två år?