Startproblem i XP pro

Permalänk
Medlem

Startproblem i XP pro

Installerade Tiny Personal Firewall 5.1 på xp pro. Efter första start svarade datorn men något var fel och datorn frös, enda möjligheten var att trycka på resetknappen. Omstart funkar ända fram till skrivbordet där jag bara får ett timgas och om jag försöker klicka med det så fryser åter allt. Startade från win 98 bootdisk och deletade hela Tiny mappen, men vid omstart återställde XP-installer filerna och jag var tillbaks där jag började.
Har en Image av bootpartitionen på hårddisken och Driveimage räddnings disketter, men vill helst undvika den möjligheten då det innebär en hel del ominstallation och troligen också en del dataförluster.
Behöver förslag på hur jag kan få igång datorn så att jag kan avinstallera Tiny.

Visa signatur

Motsatsen till anpassning är inte missanpassning utan skapande förändring

Permalänk
Medlem

Kör igång den i felsäkert läge, och radera sedan programmet. Det borde fungera.

Permalänk
Medlem

Felsäkert läge

När jag startar med F8, får jag bara frågan om jag vill starta från floppy hårddisk eller cd. Hur kommer jag till felsäkert läge?

Visa signatur

Motsatsen till anpassning är inte missanpassning utan skapande förändring

Permalänk

Re: Felsäkert läge

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonblund
När jag startar med F8, får jag bara frågan om jag vill starta från floppy hårddisk eller cd. Hur kommer jag till felsäkert läge?

Ta ur bootdisken ur diskett stationen kanske?

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk

Eller kör en Systemåterställning.

Visa signatur

[ Stationär: iMac 24" - 2.8 GHz Intel Core 2 Extreme, 4GB ram, 1TB HD ]
[ Bärbar: MacBook Pro 13" - 2.53 GHz Intel Core 2 Duo, 4GB ram, 250GB HD ]
[ NAS: Synology DS-207 - HD 2x2TB ]