När man trimmar,klockar datorer ,grafik m.m.m vad gör ni sen?? Spelar?

Permalänk
Avstängd

När man trimmar,klockar datorer ,grafik m.m.m vad gör ni sen?? Spelar?

Vad gör ni när ni har 13 fläktar 2 plexiglasskivor 3 hd 2 uvrör och trimmat 1500mhz till 3132mhz.. Vad gör ni sen?? börjar på en ny?? Spelar??

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem

kör 3dmark..:P sen så börjar man på nästa projekt:D

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Visst är det skoj att se att ens nya dator presterar bra i spel.. men det är ju långt ifrån huvudanledningen till att man håller på som man gör.

Att tweaka, pilla och modda är ju lite av ett självändamål. Det är kul att testa. Så fort man lyckas med en grej finns det alltid en massa andra skojiga grejer man kan göra för att komma ännu lite längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mara
Visst är det skoj att se att ens nya dator presterar bra i spel.. men det är ju långt ifrån huvudanledningen till att man håller på som man gör.

Att tweaka, pilla och modda är ju lite av ett självändamål. Det är kul att testa. Så fort man lyckas med en grej finns det alltid en massa andra skojiga grejer man kan göra för att komma ännu lite längre.

Håller fullständigt med dig

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9400, Radeon 285, Corsair 4GB

Permalänk
Antielefant

Indeed - sen sitter man o lyssnar på mp3or eller tittar på film på den, vilket säkert använder 2-3% av kapaciteten i ens extremklockade >3000 MHz prolle med vappo.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

hobby, man hittar alltid nått nytt att peta på..

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

precajs, använder min dator mest till att lyssna på mp3, film och CS. Hade klarat mig med nån riktigt sunkig burk.. men hur skoj är det

Mina polare som vill nätverksrendera Maya-scener på min burk brukar dock uppskatta att den är hyfsat snabb

Permalänk
Avstängd

ok.. jag spelar CS se på filmer m.m.m ska kanske också börja modda lite... ska nog börja med vatten kylning och ett geforce fx

Visa signatur

Mja...

Permalänk
Medlem

kör så det ryker fulltower.. att överklocka för att man behöver det är inte lika roligt som att överklocka när man inte behöver det

Permalänk
Medlem

Re: När man trimmar,klockar datorer ,grafik m.m.m vad gör ni sen?? Spelar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fulltower
....... 3 hd ........

Jag tror jag talar för alla när jag säger att man inte köper hårddiskar för att man vill ha 2 TB ledigt utrymme, utan att man köper för att man ska fylla det med nåt.

Visst, man skulle nog kunna klara sig galant på mindre utrymme, men man måste ta bort filer då ju. Och självklart veckan efter man rensade lite så behöver man det man just rensade. Så... jag köper nya hårddiskar istället för att ta bort filer.