Permalänk
Medlem

Problem med mitt SNES

Det kom sig så att jag blev nostalgisk av mig att jag dammade av mitt fina SNES från den gamla goda tiden. Kopplade in allt som skulle kopplas in, men tyvärr så kom det ingen ström när man satte igång, och den röda lampan lös inte. Jag försökte då öppna konsolen för att se om man kunde lokalisera något fel, men jag fick inte upp den. Jag kollade under en dyna, men där fanns inga skruvar. Är det någon som vet hur man kan öppna sitt SNES eller kan hjälpa mig?

Visa signatur

War is about peace, and to get peace you have to kill a lot of people.
RoedeOrm: SAuna>>Du är en sån härligt speciell kille, vet lite mer än de flesta om det mesta. Toppklass!

Permalänk
Medlem

Hammare och våld, sen när du vill bygga ihop det igen så limmar du.

Visa signatur

Är du också lite less?

Permalänk

Re: Problem med mitt SNES

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAuna
Det kom sig så att jag blev nostalgisk av mig att jag dammade av mitt fina SNES från den gamla goda tiden. Kopplade in allt som skulle kopplas in, men tyvärr så kom det ingen ström när man satte igång, och den röda lampan lös inte. Jag försökte då öppna konsolen för att se om man kunde lokalisera något fel, men jag fick inte upp den. Jag kollade under en dyna, men där fanns inga skruvar. Är det någon som vet hur man kan öppna sitt SNES eller kan hjälpa mig?

Innan du öppnar burken, har du mätt om du har spänning ut ur trafon? Skall vara 9,8V AC ut ur den

Permalänk
Medlem

Jag kollade den, adaptern verkar inte ge någon ström över huvud taget, men transformatorn blir varm. Är det någon som vet var man kan skaffa en adapter till ett SNES för ett överkomligt pris? Helst inte för långt ifrån mig heller...

Visa signatur

War is about peace, and to get peace you have to kill a lot of people.
RoedeOrm: SAuna>>Du är en sån härligt speciell kille, vet lite mer än de flesta om det mesta. Toppklass!