Permalänk
Medlem

Tjänar man på vattenkylning?

Jupp, som topicen lyder.... typ

I alla testar jag läst om vattenkylningar så visar dom resultatet på klockade processorer... Jag vill veta vart tempen hamnar om man inte clockar utan kör standard...

T ex mitt system, Amd Athlon 2600+ @ 2083 Mhz.

Idle: 43 C Enligt Asusprobe
Idle: Ca 60 C Enligt Bios, vettefan vad man ska lita på... :/
Har ett asus A7N8X deluxe kort....

Har just nu luftkylt system med en FalconRock II Spire fläkt.

Om jag nu skulle slänga på ett vattenkylt system på detta, låt oss säga Asetek watherchill varianten för 2.5 k... Vad skulle min idle hamna på då i runda slängar? (Om ni kan gissa )Förutsatt att jag fortsätter köra på samma frekvens...

Nån som har det systemet och kan rekomendera det?

Mvh från peek här på kvällskvisten

Edit: Hm, lite knepig tråd kanske. Men om ni har några tankar får ni gärna plita ner dom.

Visa signatur

/ Tobbe

Permalänk
Medlem

omöjligt att svara på....

Permalänk
Medlem

Så här ser jag på det... Om du inte skall klocka så gör det inget om den är varm för den är ju byggd för dom farterna eller hur? Men om du skall klocka så märker du grym skillnad NÄR du börjar ge processorn hög spänning typ som 2,2v för det klarar en vattenkylning bättre än luft... Men jag skulle inte köpa ett waterchill om jag var dig... köp på oc.se en heatercore en pump och ett passande block det ger bättre prestana...

//DAjo

Visa signatur

3400+ | Chaintech ZNF-150 | 2*256MB ADATA 3200 BH5 @ 5 2 2 2 | ASUS 9800XT | Zalman 7000CU | 3Dmark 2001 23016p (p4)

Permalänk
Medlem

Jag tycker som Dajo_j. Ska du inte klocka så punda ut dina 2.5k på något annat. Spelar ingen roll om prollen är lite varm om du inte klockar...
Ta med pengarna till mig så kan vi gå på pubben i helgen istället

Permalänk
Medlem

enda anledningen till att köra vattenkylt om man inte klockar är ju att få en tystare dator med större fläktar. om detta är ditt mål så kan det vara värt pengarna, men om du bara vill ha lite lägre siffror i bios-tempen så är det utkastade pengar. visst får du lägre siffror men som någon ovan skrev så är processorn byggd för att tåla den tempen.

Visa signatur

Athlon XP 2400+ I Epox 8KHa+ I Black Ice I InovaCool v3 I Eihem 1046 I DD chipblock I InnovaGraph-O-Matic rev 2.0I2x256SamsungDDR 2100 I Club3d 9800Pro I I Herkules Fortissimo I Chieftech DA-01B-D Compucase120@7v (till vattenkylningen) pabst 120mm@9v (till nätaggregatet) I I 28kg

Permalänk
Medlem

Glöm inte att det är skitkul o sitta o pilla med vattenkylningen...myckewt bättre o lägga pengarna på vattenkylning än en moped tex

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lohkmahr
myckewt bättre o lägga pengarna på vattenkylning än en moped tex

OffTopic: haha kunde du inte kommit på något bättre än moped

-dB man KAN ha vatten kylning för att det ska bli tystare. Men det är inte rätt