Permalänk

Windows på xboxen är ju på G också, då blir den ju ruskigt prisvärd.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
....X-box är och kommer alltid att förbli en långsam PC.

WORD!

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr SpruceTwig
Windows på xboxen är ju på G också, då blir den ju ruskigt prisvärd.

Ja.. eller så köper man en DATOR, för det är vad xbox är och kommer alltid förbli. Men microsoft vill ju hela tiden trycka bort det och sätta konsolstämpeln på. Och "modda sitt xbox".. åh det är alltid samma pc folk som gillar xbox..

Jag blir så trött...

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk

hehe

tack så mycket, om alla undrar så är det Xuter2 (nåt sånt )chip eller nåt dånt och evolution X operativsytem och en 160bg hd, så jag tycker att det är bra, den r helt ny också. =D

Visa signatur

xp, DFI SLI-DR, 3200+939@ 2.6, G.Skill Extream PC4000 2x1024 520mhz, Geforce 6800gt@430/1150, OCZ PowerStream 520watt , 2x200gb Sata,2x320gb raid 0

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD
Ja.. eller så köper man en DATOR, för det är vad xbox är och kommer alltid förbli. Men microsoft vill ju hela tiden trycka bort det och sätta konsolstämpeln på. Och "modda sitt xbox".. åh det är alltid samma pc folk som gillar xbox..

Jag blir så trött...

En dator har man väl tagentbord till ?:rolleyes:

Är inte 1900 eller vad de nu kostar ganska billigt för en dator då?

Det är rätt kul o höra folk säga att en xbox är en dator när faktiskt de flesta konsoler är uppbyggda rätt likt en dator. Bara det att xboxen är mest likt.

men, men... dator eller inte så är xbox ändå den bästa konsolen just nu och hypen gör den bara bättre.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

xboxen helt klart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CS nörd
KÖP GRAFFE OCH SKIT I XBOX DET SUGER HAR EN !! DET VA SKOJ TYP I 2MÅNADER MEN SEDAN BLEV DET BARA SURARE OCH SURARE + ATTT SPELEN KOSTAR NÄSTAN LIKA MYCKET SOM DIN PROSSESOR + ATT XBOXEN BLIR DYR FÖR OM DU KÖPER EN NU SÅ HAR DU INGA SPEL SPELEN KOSTAR JU MINST 600 SÅ DET BLIR TYP 4000KR SÅ DET BLIR DYRT SOM FAN FÖR EN SKITEN X BOX!!!

Inte för att bryta mot regler, men om man köper en moddad X-Box så lär man ju inte vara ute efter att betala för spel och sånt..
Jag skulle nog köpt Kexboxen

Permalänk

http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&AvdID=1&p=39664&s...

sen kan du glömma nån jävla krysslåda....å lägga viktigare saker som aa/af på minnet istället.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Grafikkort skulle jag väl säga. Bättre att ha en bra dator istället för 2,st medelbra datorer.

Hmm just det ja inte alla anser att Xboxen är en miniklonad dator.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD
Ja.. eller så köper man en DATOR, för det är vad xbox är och kommer alltid förbli. Men microsoft vill ju hela tiden trycka bort det och sätta konsolstämpeln på. Och "modda sitt xbox".. åh det är alltid samma pc folk som gillar xbox..

Jag blir så trött...

Innan du somnar... Vad tror du en Gamecube är? eller en Playstation? Innehåller istort samma prylar som M$ lilla box. De innehåller: moderkort, internminne+videominne, chipset för kommunikation, CPU+GPU och DVD. Vad är skillnaden mot en xbox förutom att de inte har en HD?

Du behöver inte sitta och reta dig på folk och prylar som du uppenbarligen inte vet hur de fungerar.

Permalänk
Medlem

Jag var inne på att köpa en X-box innan jul, så jag gled ner på ON/OFF för att provspela godsaken, men jag blev RUGGIGT BESVIKEN, skitdålig grafik och ingen spelkänsla. (HALO var det man fick provspela)

Så jag sket i det hela och köpte en ny ratt till pcn i stället.

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Innan du somnar... Vad tror du en Gamecube är? eller en Playstation? Innehåller istort samma prylar som M$ lilla box. De innehåller: moderkort, internminne+videominne, chipset för kommunikation, CPU+GPU och DVD. Vad är skillnaden mot en xbox förutom att de inte har en HD?

Du behöver inte sitta och reta dig på folk och prylar som du uppenbarligen inte vet hur de fungerar.

Självklart använder andra konsoler också datorliknande komponenter. Men xbox använder sig av komponenter som finns hos datorer (säg Pentium processor..), det gör den mer lik. Jag håller fast vid att xbox är en dator med handkontroll, eftersom det går att göra så mycket med den, citat: "listan kan göras oändlig"...

Jag har själv konsoler men jag förstår inte varför man tvekar mellan ett grafikkort och ett xbox, köper man ett nytt grafikkort så kommer man absolut längre med pcn än med xbox:en.
Det är ju rätt många av spelen till xbox du kan spela på pc med så... köp en gamepad/adapter om det är handkontrollen som lockar.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Skulle jag va dig så skulle jag köpt en Xbox för du har så pass bra graffe kort så du klarar dig ett bra ett tag te o tills graffekorterna går ner i pris:)
Jag hoppas att du får en stor hdd o chip o grejs när du snackar om en moddad xbox för 3400:-
ps:
I Love My SeXBOX;)

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

hoppas att du får En chippad xbox me 120gb:s hd för 3400 ? annars är det sjukt dyrt ! isånna fall skulle jag valjt xboxen har själv en xbox å är nöjd som hellst min 2:a xbox =D sen köpte jag ett ti4200 och det duger utan tvekan till spel... spelar ändå mest cs så är inte så brydd om fps i andra spel än cs

Visa signatur

^^

Permalänk

som jag sa högre upp

det är bara bra chip i och inte en 120 gb 160, jag e nöjd men jag behöver hjälp med att fixa xlink, jagkan inget, någon som kan hjälpa mig,

MSN dr_apollon@hotmail.com

Visa signatur

xp, DFI SLI-DR, 3200+939@ 2.6, G.Skill Extream PC4000 2x1024 520mhz, Geforce 6800gt@430/1150, OCZ PowerStream 520watt , 2x200gb Sata,2x320gb raid 0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spure
Köp ett xbox!

man säger vell "köp en X-box" inte "köp ett xbox!"

petig men de kasa man vara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD
Självklart använder andra konsoler också datorliknande komponenter. Men xbox använder sig av komponenter som finns hos datorer (säg Pentium processor..), det gör den mer lik. Jag håller fast vid att xbox är en dator med handkontroll, eftersom det går att göra så mycket med den, citat: "listan kan göras oändlig"...

Jag har själv konsoler men jag förstår inte varför man tvekar mellan ett grafikkort och ett xbox, köper man ett nytt grafikkort så kommer man absolut längre med pcn än med xbox:en.
Det är ju rätt många av spelen till xbox du kan spela på pc med så... köp en gamepad/adapter om det är handkontrollen som lockar.

Gamecuben har ungefär samma cpu som sitter i en gamal iMac, så då går ju den också bort då. Och varför skulle xboxen bli mindre konsoll för att den utklassar alla andra konsoller på alla punkter? Man får ju ut mer av en chippad xbox än ett ps2 eller gamecube.

Permalänk

igen som kan hjälpa mig med xlink plz

MSN dr_apollon@hotmail.com

Visa signatur

xp, DFI SLI-DR, 3200+939@ 2.6, G.Skill Extream PC4000 2x1024 520mhz, Geforce 6800gt@430/1150, OCZ PowerStream 520watt , 2x200gb Sata,2x320gb raid 0

Permalänk
Medlem

Håller med köp en gamecube..
Ångrar som fan att jag köpte en xbox, gjorde det bara för att spelet Halo fanns..
Fucking Micro som köpte upp företaget...
Bättre med ett grafe också, med tanke att alla xbox lär komma till pc förr eller senare..
/Lady

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Köp Xbox, köp Amped 2. Spela det tills du dör?

Det ska jag göra iaf, bästa spelet på länge. (Btw det är det enda BRA snowboard spelet, vem fan vill se massa gnistor och blistar och laser effekter när man åker snowboard? *Host*SSX*HOST*)

Visa signatur

A64 3400+ | Neo-FIS2R K8T800 | 2x 512mbmb DDR533 | Radeon X800 Pro |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD
Självklart använder andra konsoler också datorliknande komponenter. Men xbox använder sig av komponenter som finns hos datorer (säg Pentium processor..), det gör den mer lik. Jag håller fast vid att xbox är en dator med handkontroll, eftersom det går att göra så mycket med den, citat: "listan kan göras oändlig"...

Jag har själv konsoler men jag förstår inte varför man tvekar mellan ett grafikkort och ett xbox, köper man ett nytt grafikkort så kommer man absolut längre med pcn än med xbox:en.
Det är ju rätt många av spelen till xbox du kan spela på pc med så... köp en gamepad/adapter om det är handkontrollen som lockar.

nej man kommer inte längre med ett grafikkort än med en xbox.
ett grafikkort håller i max ett år sen är det dags att köpa nytt. åtmistone om man ska spela de senaste spelen. Xboxen har hållt mer än i ett år nu och nu börjar den verkligen komma igång. Och du behöver ju som alla vet aldrig uppgradera en konsol för att lira det senaste.
så därför håller en xbox längre än ett grafikkort.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
Är det konsollkänslan ni menar så hade jag lätt satsat på en gamecube för 900 spänn istället och behållt resten av cashen.

Gamecube har så många högkvalitativa och unika titlar, vilket x-box aldrig kommer att få.

X-box är och kommer alltid att förbli en långsam PC.

Jag förmodar att du inte har en Xbox. Jag är så trött på allt tjat om att xbox är en modiferad PC... Vad spelar det för roll? Tänk lite mindre hårdvara! För en gamer är spelen det ända som räknas o bra spel finns det många till xbox. GC därimot....den har ett väldigt tunnt utbud på bra spel. Resident evil är iof kul..zelda verkar bra..hm nått mer? PS2 har flest bra spel, mkt rollspel och annat.