Permalänk
Medlem

Nu börjar kriget på 8Mbps :)

Nu börjas det äntligen Kriget när det gäller 8Mbps Rix Telecom ska lansera 8Mbps i slutet av februari billigare än än både Telia bostream mm.... blir kul att se hur det utvecklar sig.

Permalänk

det känns ganska lovande! men vart fick du infon?

Permalänk
Medlem

Fattar nada av deras hemsida Kan man få det överallt eller? Bland dom sämsta företagssidorna jag sätt: www.rixtelecom.se

// Ne

Visa signatur

-

Permalänk

NeBulan jovars jag kikade me där men det var tämligen svår förstått =D

Permalänk
Medlem

Du skall kunna få rix tjänster om telias motsvarande finns tillgängligt där du bor. Så kan du få telia 8000 kan du också få rix 8Mbit tjänst eftersom de köper av Skanova.

Permalänk
Medlem

Eftersom den standard 8Mbps inte är släppt än står den inte på sidan .. Och nej det är inte där scanova har byggt ut för det utan det är annan leverantör som gäller
Men det börjar som vanligt i storstäderna.

Och snart blir det nog IP-Telefoni den vägen med då slipper man Telia

Permalänk
Medlem

Ja, jo.
Att byta bort Telia är ungefär som att byta bort stabilitet och kvalité.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrmazter
Eftersom den standard 8Mbps inte är släppt än står den inte på sidan .. Och nej det är inte där scanova har byggt ut för det utan det är annan leverantör som gäller
Men det börjar som vanligt i storstäderna.

Och snart blir det nog IP-Telefoni den vägen med då slipper man Telia

Ja som vanligt så kommer en kommentar från någon som läser & inte tar reda på fakta eller tänker längre än 2 sekunder innan han svarar. vet flera bolag som levererar bra mycket stabilare än Telia.

Tänk först tala sen vad är det som säger att Telia-Soneras gamla utrustning skulle vara bättre än nytt ??

Permalänk
Avstängd

själv sitter man på ett 12mbit/s

Permalänk
Medlem

ja det är ju gött för dom som kan ha det Men den här 8Mbps är ju tänkt nå till lite mer folk. Och sen även ta lite annat så som telefoni & sånt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrmazter
Ja som vanligt så kommer en kommentar från någon som läser & inte tar reda på fakta eller tänker längre än 2 sekunder innan han svarar. vet flera bolag som levererar bra mycket stabilare än Telia.

Tänk först tala sen vad är det som säger att Telia-Soneras gamla utrustning skulle vara bättre än nytt ??

På tal om fakta skulle jag vilja se fakta på dom bolag som du säger är stabilare, och då även fakta på hur jämförelsen är gjord.

Av eget intresse förstås

Kanske blir till att byta till en bättre leverantör än den jag har nu

Permalänk
Medlem

Dags att tjata på Värnamo Stadsnät att släppa på 10 Mbit ut och 100 Mbit innanför stadsnätet igen

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Självklart så föredrar man Telia före alla andra opteratörer (ifall det gäller samma tjänst).

Säg den som har peeringproblem med Telia?

Visa signatur

I'm #171

Permalänk
Avstängd

BB har har peering problem mot telia

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Skrutt=-
Självklart så föredrar man Telia före alla andra opteratörer (ifall det gäller samma tjänst).

Säg den som har peeringproblem med Telia?

Jag säger bara att varför betala mer till ett bolag när ett annat levererar billigare för exakt samma tjänst ?? Och månnga gånger bätre på det sättet att Telia-sonera inte är direkt kända för sin kundservice (Brist på service)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrmazter
Jag säger bara att varför betala mer till ett bolag när ett annat levererar billigare för exakt samma tjänst ?? Och månnga gånger bätre på det sättet att Telia-sonera inte är direkt kända för sin kundservice (Brist på service)

Vilka bredbandsleverantörer är kända för bra kundservice, Bostream?? Hehe.

Jag kör telia och är skitnöjd! Brukar spela CoD mot polare som kör Bostream och deras ping suger ju. Laggar duktigt.

Permalänk
Medlem

Ja så du menar att det är Telia Och Bostream som är enda leverantörerna ? Det finns en uppsjö till. Att ringa Telias Kundtjänst & få höra att du är nummer 87 i kön är ju ingen höjdare med tanke på deras priser. Jag kör med en del on-linespel med mot folk med olika uppkoplingar och jag måste säg att det varierar fruktansvärt... Beror ju många ggr med på vad för server man spelar på . spelar du på en BBB server so har du kungping med BB och Bostrem & Telia ligger mycket sämre.. medans så klart om du är på en Telia så blir det ju annat. Jag säger inte att deras uppkopling är dålig ,.. men kan man få en lika bra tjänst till ett billigare pris.
Sen kan man ju i framtiden bli av med Telia helt och då kan man tjäna många tusenlappar om året..

Permalänk
Medlem

Jag betalar gärna lite extra för telias stabilitet... men hade förstås betalat ytterligare lite extra för lite högre upload. Men om priset ligger på under halva priset kanske det vore intressant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Locke
Jag betalar gärna lite extra för telias stabilitet... men hade förstås betalat ytterligare lite extra för lite högre upload. Men om priset ligger på under halva priset kanske det vore intressant.

hmm, ja om man vill vara så naiv och inbilla sig att just Telia levererar stabilare så kan man ju kasta bort sina pengar.

exakt vad får dig att säga att Telia är stabilare ? För att dom är ett stort bolag ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrmazter
hmm, ja om man vill vara så naiv och inbilla sig att just Telia levererar stabilare så kan man ju kasta bort sina pengar.

exakt vad får dig att säga att Telia är stabilare ? För att dom är ett stort bolag ?

Överallt man läser så får man uppfattningen av folks uppkopplingar att telia
pingar bäst och spelar man mycket uppskattar man det.
Sen att telias downtime är minimal hör väl också till stabilitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Överallt man läser så får man uppfattningen av folks uppkopplingar att telia
pingar bäst och spelar man mycket uppskattar man det.
Sen att telias downtime är minimal hör väl också till stabilitet.

jag kan säga att deras downtime inte är lägre än andra.. när det gäller ping så beror det ju på vad för servar som jag skrev om ovan i många fall.

Och jag har sett många exempel där andra har haft bättre ping än Telia ..

Men som sagt Jag säger INTE att Telia är dåliga. men om det finns ett lika bra varför betala mer ??

Jag skulle ju aldrig som första alternativ beställa en dyrare tjänst bara för att bolaget är stort. snarare tvärtom ett lagom stort bolag där varje kund är viktig och priset är bättre.

Och sen är ju ett argument med att för principens skulle inte ta en tjänst där bolaget borde kunna lägga sig Mycket billigare.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrmazter
jag kan säga att deras downtime inte är lägre än andra.. när det gäller ping så beror det ju på vad för servar som jag skrev om ovan i många fall.

Och jag har sett många exempel där andra har haft bättre ping än Telia ..

Men som sagt Jag säger INTE att Telia är dåliga. men om det finns ett lika bra varför betala mer ??

Jag skulle ju aldrig som första alternativ beställa en dyrare tjänst bara för att bolaget är stort. snarare tvärtom ett lagom stort bolag där varje kund är viktig och priset är bättre.

Och sen är ju ett argument med att för principens skulle inte ta en tjänst där bolaget borde kunna lägga sig Mycket billigare.

Ge konkreta exempel, först efter det tror jag på dig :).

Permalänk
Medlem

Jag har då iaf inte upplevt någon annan downtime än när mina egna misstag orsakat det.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrmazter
Ja som vanligt så kommer en kommentar från någon som läser & inte tar reda på fakta eller tänker längre än 2 sekunder innan han svarar. vet flera bolag som levererar bra mycket stabilare än Telia.

Tänk först tala sen vad är det som säger att Telia-Soneras gamla utrustning skulle vara bättre än nytt ??

Du menade mig eller?
Av egen erfarenhet så vet jag att Telia är EN av de absolut stabilaste ISP'erna i Sverige, men jag klankar inte heller ner på någon annan.
Vad gäller supporten så måste jag säga att du nog har haft en enorm otur de gånger du ringt, visst ibland är det kö, men när man väl kommer fram så blir man alltid väl bemött av trevlig och kompetent personal(oftast).
Det är iallafall mina erfarenheter av Telia.

Bara för faktans skull så bifogar jag en liten länk med bäst uptime av de siter Netcraft bevakat:

http://uptime.netcraft.com/up/today/top.avg.html

Som du ser så besitter Telia flertalet av topplaceringarna
Givetvis står ju servrarna inte direkt på några ADSL linor, men det säger en del om företagets stabilitet.
Mrmazter, jag skulle bli glad om du med FAKTA kunde komma med någon ISP i Sverige som kan erbjuda bättre prestanda/uptime och Peering än Telia.

Visa signatur

N/A

Permalänk

Tror inte det blir nåt krig och även om det skulle bli det skulle telia gå vinnande ur dom har sitt nät utbyggt överallt i princip!

Permalänk
Medlem

viktore .. Jag VET hur Telias Bredbands support har det .. jag har en uppsjö bekanta som jobbar där .. Och om man ska ge bevis på att någon som är bättre än den andra så Måste man typ vara konuslt för dom tjänsterna på båda bolagen. och som jag sagt ett antal ggr.. Jag säger inte att Telia är bättre eller sämre .. bara att visa saker skiljer som tex priset.
Och jag vet en hel del om Telia. har haft det själv och varit supernöjd med allt utom priset. sen har jag haft 3 andra operatörer med .. 2 av dom har fungerat MINST lika bra som Telias. (Både på uptime & ping) en av dom var det sämsta jag har provat på (Thalamus)

och när det gäller kriget att Telia har så gott som hela nätet så spelar det bara en kortvarig roll. Om dom nu inte lyckas göra plus på deras tjänster fast dom är bland dom dyraste säger ju trots allt en hel del. fler och fler byger eget nät.

Permalänk
Medlem

Ja, du har sagt det ett antal gånger nu
Men en liten fråga bara, finns någon av de 2 leverantörerna ens med på netcrafts lista?
Bara undrar...

EDIT: Bygger dina uppgifter på att de 2 leverantörerna är MINST lika bra som Telia, på några fakta och inte dina egna väldigt tillförlitliga erfarenheter?

Visa signatur

N/A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrmazter
Ja så du menar att det är Telia Och Bostream som är enda leverantörerna ? Det finns en uppsjö till. Att ringa Telias Kundtjänst & få höra att du är nummer 87 i kön är ju ingen höjdare med tanke på deras priser. Jag kör med en del on-linespel med mot folk med olika uppkoplingar och jag måste säg att det varierar fruktansvärt... Beror ju många ggr med på vad för server man spelar på . spelar du på en BBB server so har du kungping med BB och Bostrem & Telia ligger mycket sämre.. medans så klart om du är på en Telia så blir det ju annat. Jag säger inte att deras uppkopling är dålig ,.. men kan man få en lika bra tjänst till ett billigare pris.
Sen kan man ju i framtiden bli av med Telia helt och då kan man tjäna många tusenlappar om året..

Sen att telia är sveriges största tele & höghastighetsinternetleverantör har inte med saken att göra?
Visst tar det lite tid, lägg av luren ett tag och gör något annat sålänge.

BBB -> BBB är bra, men tycker du det är konstigt?
Självklart blir det bra ping. Överföringshastigheten är ju inte dålig direkt.

Telia som förstaleverantör ifall det är möjligt. Fast BBB är absolut inte fel heller.

Visa signatur

I'm #171

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viktore
Ja, du har sagt det ett antal gånger nu
Men en liten fråga bara, finns någon av de 2 leverantörerna ens med på netcrafts lista?
Bara undrar...

EDIT: Bygger dina uppgifter på att de 2 leverantörerna är MINST lika bra som Telia, på några fakta och inte dina egna väldigt tillförlitliga erfarenheter?

har inte någon större koll på netcrafts lista men tycker det är som någon sa tidigare . det gäller väl inte deras ADSL prylar ?

Jag kollar hellre på vad privatpersoners kommetarer är .. om jag hör 100 personer säga samma sak ungefär om 2 bolag sen har egen erfarenhet utav det så tar jag helt enkelt den som är billigast.

Men det är ju olika för olika individer. Jämnför med typ Volvo & Saab I ett test visar sig tex volvo vara bättre på flera punkter men sen i nästa test visar sig den andra vara just dessa punkter.

När du skriver som ovan (på några fakta och inte dina egna väldigt tillförlitliga erfarenheter?)
så går det ju igentligen fråga dig om samma sak ? Om dom tex har alla sina servrar uppe och kör i 1000 dagar i sträck utan avbrott men har undermålig utrustning på stationen (Typ kas dslam eller dyl) så vad hjälper det ?
Så nej jag har inga fakta. jag har erfarenhet som jag skriver ner här inget annat än det. (Vissa fakta finns men dom uppges inte här..ännu i alla fall)

Permalänk
Medlem

De flesta kommentarer pekar ju isåfall i samma riktning...
Och nej de servrarna står inte på ADSL-linor, men somsagt, det säger en del om företagets totala stabilitet.
Men kan inte du ge mig några namn på ISP's som nu har bättre/lika bra prestanda/uptime och Peering som Telia?
Väldigt mycket snack från din sida.. en ganska meningslös diskussion förövrigt.
Tänker iallafall hålla mig till Telia, även i framtiden.
Är ju både en fråga om smak och storlek på plånboken...

Visa signatur

N/A