Permalänk
Medlem

Var butiken bra eller?

Hallå igen, nu har jag en fråga till de som äger en snabb p4 eller an amd64.

Var idag in i "min" lilla databutik på orten och resonerade om att jag skulle byta upp mig. Jag funderade på en p4 3gig 2*512 mb minne i dual konfig + 2st hdd sata i raid konfig. (36gig raptor)
Nej Nej nej sa försäljaren,,,du ska ha en Amd 64 1024 minne (ej nödvändigt med dual konfig) och En stor sata hdd.
Han menade att det blir halva priset men att datorn kommer att upplevas lika snabb.
Rätt eller fel?

Visa signatur

JoakimT

Permalänk

Säljaren hade rätt och den kommer bli snabbare så köp A64

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem

Enligt mej RÄTT från den synvinkeln att amd64 3200+ är snabbare än p4 3 ghz... men sen e de ju en annan sak att p4:an handskas med minnena snabbare.... men det är ju o andra sidan inget du märker... jag hade kört på amd64 UTAN att tveka.. men kanske satsat på följande:

AMD64 3200+, 1024 Ram OCH 2 st Raptor i raid 0... det är vad jag har iallafall.. fast jag har 3400+, och tvekar på att nån p4 ens kommer i närheten av den prestandan....

Självklart är det ju ditt val.. men du ville ju ha råd.. så vassego..

Visa signatur

Watercooling is like unprotected sex, one leak and your screwed

Permalänk
Medlem

Håller redan på att ladda ner Windows xp 64bit version:-]

Visa signatur

JoakimT

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garland Greene
Vilken tillfällighet, jag håller just på att ge dig en varning

Men är inte betan gratis att ladda ner direkt från ms? Hörde det i en annan tråd.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Hedersmedlem

Bah.. aldrig får man ha nåt roligt *rensar bort varningen*

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem

Jo jag laddar ner från MS ....var annars???

Visa signatur

JoakimT