Permalänk
Avstängd

Fräsigt! Hur värmde du plexit?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Projekt: Moddning av en Shuttle

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker
Förklara gärna hur du gjort ? och gärna bilder på hur mycket utrymme du har kvar till chassit.

Körde infästningen till flänasen i en fräs samt tog lite på flänsen för att vara på säkra sidan.

Nu är det inte mycket mellan men lite papper kan man sätta mellan.

Permalänk

Ursäkta att jag varit frånvarande, hann inte jobba något i helgen samt att jag jobbat på jobbet rätt mycket denna vecka.

Jag tror faktiskt att jag får tänka om, själva utbuktningen funkar fin fint med mallen som form men plexit blir inte snyggt i och med att man tänjer så hårt på plexit. I helgen ska jag ta tag i jobbet igen om jag inte får tid tidigare i veckan.

Mod_Mannen: Jag värmde med en varmluftspistol.

T'nT: Ok, tyvärr har jag inte tillgång till att fräsa.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker
[...]

Mod_Mannen: Jag värmde med en varmluftspistol.

[...]

Okej. Jag testade och böja en liten bit plexi igår och till det använde jag brödrosten Höll plexibiten ovanför ena mack-springan (?) och böjde sedan plexibiten.

Kan rekommenderas om endast små bitar skall böjas!

Permalänk
Medlem

det blir fräckt. se om du kan ta rostfritt som panel på framsidan istället för alu. mycket snyggare med rostfritt och det blir inte så dyrt med en liten bit. lycka till!

Permalänk
Medlem

Det ser fint ut.

Tror du att du kan fixa lite mer ljus när du tar bilderna? Lite mörka bilder :/

Permalänk
Medlem

Fan va snyggt... Slappt med så liten burk, lätt och ta med

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt arbete hittills! Jag kommer att följa det noga

Om du inte har funderat på det så kan jag tipsa dig om att sätta en 80>120mm-adapter bak och en tyst 120mm-fläkt på. Det gjorde jag - fungerar utmärkt. Hörs ingenting från den och mycket lägre cpu-temps.
Mitt grafikkort låter typ ingenting så jag har inga funderingar på att skaffa passiv kylning där. Däremot stör jag mig på nätagget som låter högt.
Har du gjort nåt med det? Eller ska?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod_Mannen
Fräsigt! Hur värmde du plexit?

kan värma med varmluftpistol eller så kan man köra plexiskivan i ugnen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
kan värma med varmluftpistol eller så kan man köra plexiskivan i ugnen

då är den klar på en kvart, femton minuter

Permalänk
Medlem

nackdelen / fördelen är att om man kör skivan i ugnen är att hela blir mjuk, kanske blir svårt att forma de delar man vill då eller rättare sagt svårt att hålla resten plant...

EDIT stavningen, forumet äter upp mina å - ä & ö:n

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
nackdelen / fördelen är att om man kr skivan i ugnen är att hela blir mjuk, kanske blir svårt att forma de delar man vill då eller rättare sagt svårt att hålla resten plant...

jo,, men man kanske skulle kunna köra hela "formen" i ugnen .

Permalänk
Medlem

"men plexit blir inte snyggt i och med att man tänjer så hårt på plexit."
kanske tunnare/tjockare plexi skulle lösa det problemet?

Permalänk
Avstängd

är den klar snart?

Visa signatur

Abit NF7-S 2.0 |AMD Athlon 2500+ | TwinMos PC3200 2x256mb Dual Channel | Maxtor 120gb + IBM 20 gb sys.disk | GeForce 2 MX 32 mb <-- haha

[color="green"]MSN: Per_87@hotmail.com[/color]

Permalänk
Medlem

mm, hur går det för dig?

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Medlem

Väntar på uppdatering....
Ska bli kul att se det färdiga resultatet.

Permalänk
Medlem

väntar på en lite gullig uppdatering

Visa signatur

Värre än så här kan det inte bli, sa pessimisten.
Jorå, sa optimisten.

Permalänk

du kan inte bara lämna oss så här posta vidare med nya uppdateringaaaaaaaaaar

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt bygge du håller på med

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk

Sorry för uteblivna uppdateringar.

Tiden har varit knapp den senaste tiden och mina resurser få.

Projektet är inte nerlagt utan ligger lite på is i väntan på mer tid. Ska dock tänka om med utbuktningen det går inte att få det snyggt så jag måste ha en annan lösning.

Ha lite tålamod så kommer det snart nya bilder.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk

vi väntar

Visa signatur

Amd barton 2800+ @ 2.2 ghz, Abit an7, 9600XT, 4400 poäng i 3dmark03 . 2x 512mb [Pc 3200 333mhz],

Permalänk
Medlem

Han har nog skrotat den nu!

Permalänk
Medlem

det kommer bli riktigt snygg... följer tråden med förväntning... ska köpa nytt chassi snart... du kanske lyckas övertyga mig om att satsa på shuttle..aja men lycka till...

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem

lås tråden...

Visa signatur

Det är väl ingen gas i CCFL? Insidan är väl målad med flouricerande färg som sedan beyses med UV-ljus?
- Fräsbanan

Permalänk
Medlem

bara en fråga.... hur kan du leva med en Compaq mus?